چین و چروک دور و زیر چشم را چگونه درمان کنیم؟

چین و چروک دور و زیر چشم را چگونه درمان کنیم.webp

چین و چروک دور و زیر چشم را چگونه درمان کنیم.webp

درمان چین و چروک زیر چشم به چه طریقی ممکن است؟ با افزایش سن کم کم چین و چروک درنقاط مختلف بدن از جمله زیرچشم پدید می‌آید. پوست دور چشم، پوستی بسیار حساس است؛ بنابراین نسبت به سایر نقاط پوست سریع‌تر چروک می‌شود. چروک دور چشم تاثیر خیلی بدی برروی زیبایی صورت می‌گذارد و بسیار سن فرد را بالاتر از سن طبیعی نشان می‌دهد.
این قضیه خصوصاً بر رروی روحیه افراد جوان تاثیر بسیار بدی دارد؛ زیرا بسیاری از جوانان علی‌رغم سن کم، چروک‌های زیادی در اطراف چشم خود دارند که این چروک‌ها می‌تواند براثر عوامل مختلفی مانند ژنتیک، زیاد ایستادن زیر نورآفتاب، استفاده از مشروبات الکلی، استفاده از دخانیات و عدم
تغذیه مناسب برای پوست بوجود بیاید.

چین و چروک زیر چشم

اکثر افراد مخصوصاً خانم‌ها این نوع از چین و چروک را دوست ندارند؛ زیرا تاثیر بسیار بدی برروی چهره آن‌ها می‌گذارد و سن و سالشان را بیشتر از چیزی که هست نشان می‌دهد. این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های جدیدی برای درمان چین و چروک و چروک دور چشم ابداع شده است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان به راحتی می‌توانند از این چین و چروک‌ها به راحتی خلاص شوند. با توجه به حساسیت چشم‌ها، روش‌های درمانی که برای پوست اطراف دور چشم، انتخاب می‌شود، باید روشی مطمئن باشد.

تزریق چربی یکی از بهترین راه‌های از بین بردن چین و چروک است. در ادامه همراه ما باشید تا با جدیدترین روش‌های درمان چین و چروک زیر چشم آشنا شوید.

راهکارهای جلوگیری از چین و چروک زیر چشم

بهترین درمان برای چین و چروک زیر چشم جلوگیری از بوجود آمدن آن است. در حقیقت بهترین راه، پیشگیری است. شما قطعاً قادر نخواهید بود، برای پیشگیری از چین و چروک صورت خود، اجزای آن را حرکت ندهید.

از طرفی بوجودآمدن چین و چروک امری قطعی است با افزایش سن و کاهش کلاژن و اسیدهیالورنیک اسید نه تنها، چین و چروک‌ها در صورت بلکه در پوست اطراف چشم که حساس‌تر است، بیشتر دیده می‌شود. استفاده از آبرسان‌های قوی از نوجوانی، عینک آفتابی، ضدآفتاب، پرهیز از استعمال دخانیات و الکل، داشتن تغذیه مناسب همه از مهمترین عواملی است که از بوجود آمدن چروک زیرچشم جلوگیری می‌کند.

راه های درمان چین و چروک دور چشم

برای درمان چین و چروک زیر چشم و صورت راه‌های مختلفی وجود دارد که شامل درمان‌های گیاهی و استفاده از ماسک‌های گیاهی و همچنین استفاده از روش‌ها و متدهای جدید روز دنیا هستند. متدهای روز دنیا که در کلینیک دکتر لاغری برای درمان چین و چروک زیر چشم بکاربرده می‌شوند به شرح زیر است.

درمان‌های گیاهی و استفاده از ماسک گیاهی معمولاً دیرتر به نتیجه می‌رسد. افرادی که دنبال روش‌های سریع‌تری برای رفع چین و چروک زیر چشم هستند، باید از روش‌های دیگری مانند ژل، بوتاکس، هایفو، تزریق چربی استفاده کنند تا زودتر به نتیجه برسند. روش درمان بسته به میزان چروک توسط پزشک متخصص انتخاب می‌شود.

تزریق بوتاکس برای چین و چروک زیر چشم

تزریق بوتاکس از آن دسته روش‌هایی است که بلافاصله بعد از تزریق نتایج آشکار می‌شود. عوارض این روش خیلی کم است. این روش مخصوصاً برای رفع خطوط پنجه کلاغی بسیار عالی است. بوتاکس با کاهش فعالیت ماهیچه‌های دور چشم که در اثر حرکات صورت مانند خنده بوجود می‌آید، یاعث کاهش چین و چروک زیر چشم می‌شود.

بوتاکس اثری مانند ژل و چربی ندارد، ژل و چربی با پرکردن زیر پوست باعث کاهش چین و چروک می‌شوند در حالیکه بوتاکس فعالیت ماهیچه‌های دور چشم را کم می‌کند. با هر بار تزریق بوتاکس، اثر آن بیشتر باقی می‌ماند.

تزرق ژل، درمان چین و چروک چشم

تزریق ژل نیز یکی از روش‌هایی است که در بین افراد طرفداران زیادی دارد، این روش نسبت به تزریق چربی به زیر چشم هزینه کمتری دارد و با پرکردن نواحی خالی زیرچشم باعث رفع چین و چروک دور چشم می‌شود. معمولاً از ژل هیالورنیک اسید استفاده می‌شود، هیالورنیک اسید از مهمترین موادی است که در بدن ساخته می‌شود.

این روش عارضه و خطر کمتری دارد؛ و نسبت به تزریق بوتاکس ماندگاری بیشتری دارد. انتخاب مواد تزریقی به تشخیص پزشک بستگی دارد و با توجه به میزان چروک و سن بیمار روش و مقدار تزریق و ماده تزریقی تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید:  بهترین دستگاه هایفوتراپی کدام است؟

جوان‌سازی صورت با لیزر

در حقیقت چروک‌های دورچشم به دلیل وجود لایه‌ای از سلول‌های مرده است. لیزر با برداشتن این لایه مرده باعث رفع چین و چروک می‌شود. در لیزر از موج‌های مختلفی استفاده می‌شود که با توجه به تشخیص پزشک، نوع موج انتخاب می‌شود.

معمولاً برای درمان خطوط دورچشم به چندین جلسه لیزر نیاز است که آن هم با تشخیص پزشک انجام می‌شود. ولی روش‌هایی مانند ژل و بوتاکس و چربی معمولاً به یک جلسه بیشتر نیاز ندارند. بعد از لیزر ممکن است پوست ناحیه لیزر شده اندکی قرمز شود ولی در مدت کوتاهی این قرمزی برطرف می‌شود.

هایفوتراپی برای رفع چروک زیر چشم

از جدیدترین روش‌ها و متدها برای برطرف کردن چین و چروک زیر چشم و صورت، استفاده از دستگاه هایفو است. این دستگاه با استفاده امواجی که تولید می‌کند، باعث ایجاد کلاژن و الاستین شده، کلاژن از مهمترین مواد تولیدی در بدن انسان است که از چین و چروک جلوگیری می‌کند.

با افزایش سن میزان کلاژن در بدن کاهش می‌یابد و همین زمینه‌ساز چین و چروک است. در حقیقت این دستگاه کلاژن‌سازی را تحریک کرده و با افزایش کلاژن‌سازی موجب رفع چین و چروک دور چشم می‌شود.

میکرودرم ابریژن

همانطور که گفتیم از مهمترین دلایل ایجاد چین و چروک چه در صورت و چه در دور چشم ایجاد سلول‌های مرده است. نحوه عمل میکرودرم ابریژن به این صورت است که پوست را لایه‌برداری می‌کند. در این روش از اکسید آلومینیوم استفاده می‌شود، این ماده عمیقاً پوست را لایه‌برداری می‌کند.

با لایه‌برداری عمیق کلاژن‌سازی را تحریک می‌کند. افزایش کلاژن چین و چروک‌ها ناپدید می‌شود. این روش هم از مناسب‌ترین روش‌ها برای ارز بین بردن خطوط عمیق پنجه کلاغی است.

دلایل چروک شدن زیر چشم

ایجاد چین و چروک‌زیرچشم می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ عمده دلایل چروک شدن زیرچشم به تغذیه نامناسب و عدم مراقبت از پوست برمی‌گردد. حال در این قسمت می‌خواهیم تا با جزئیات بیشتر دلایل چروک شدن پوست زیر چشم را بررسی کنیم.

  • زیرآفتاب ماندن زیاد

نورآفتاب از مهمترین عواملی است که باعث چین و چروک پوست صورت و مخصوصاً چروک دورچشم می‌شود.

  • رعایت بهداشت و پرهیز از حضور در محیط‌های آلوده

آلودگی محیطی تاثیرات بسیار بدی برروی پوست می‌گذارد. در حقیقت آلودگی محیطی با بستن منافذ پوست و کاهش رسیدن اکسیژن به پوست باعث چروک پوست صورت و دور چشم می‌شود.

  • نداشتن خواب کافی

نداشتن خواب کافی از مهمترین عوامل بوجودآمدن چروک دورچشم است. در طی شب بدن خود را پاکسازی می‌کند و اگر خواب کافی نداشته باشید سموم موجود در بدنتان باعث چروک و تورم دورچشم می‌شود.

  • داشتن استرس و اضطراب

استرس نه تنها برکل بدن، بلکه به علت داشتن کورتیزول بر روی پوست اثرات بدی دارد و باعث چین و چروک می‌شود.

بیشتر بخوانید:  سفید کردن پوست دست با ۷ روش قطعی
  • مصرف بیش از اندازه قند و شیرینی‌جات

مصرف قند و شیرینی باعث کاهش تولید کلاژن و الاستین در بدن می‌شود و همین زمینه‌ساز چین و چروک است.

  • تغییرات حالات چهره

تغییر حالت چهره مانند اخم، خنده، گریه از مهمترین عواملی است که باعث چین و چروک دور چشم می‌شود.

  • ژنتیک یک عامل مهم ایجاد چروک زیر چشم!

ژنتیک از مهمترین عوامل بروز چین و چروک صورت است.

  • مصرف سیگار، قلیان و مشروبات الکلی

سیگار، قلیان، مشروبات الکلی باعث چین و چروک دور چشم می‌شود.

  • تغییرات وزنی

اگرمدام در حال کاهش و افزایش وزن خود هستید، باید منتظر چین چروک نه تنها دورچشم بلکه در تمام بدن باشید.

درمان چین و چروک دور و زیر چشم

جمع بندی کلی چین و چروک دور و زیر چشم

اگر از چین و چروک دور چشم خود رنج می‌برید و به دنبال راهکاری برای رفع چین وچروک هستید، روش‌های مختلفی مانند لیزر، بوتاکس، هایفو و … وجود دارند اما تزریق کردن چربی به صورت نسبت به سایر روش‌ها ارجحیت دارد. عوارض تزریق چربی بسیار کم است زیرا از بدن خود فرد استخراج می‌شود. ماندگاری تزریق چربی در کلینیک دکتر لاعری نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است. به همین منظور از طریق فرم زیر می‌توانید نسبت به دریافت مشاوره و نوبت اقدام کنید.

  • فایل ها را به اینجا بکشید یا
    انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf, حداکثر اندازه فایل: 500 MB, حداکثر تعداد فایل: 3.
    • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

    تزریق چربی در تهران معمولاً در کلینیک دکتر لاغری و زیبایی انجام می‌شود. پس اگر به دنبال روشی بی خطر برای درمان چین و چروک دور چشم هستید تزریق چربی بهترین روش است.

    جستجو مرتبط کاربران:

    5/5 - (1 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله چین و چروک دور و زیر چشم را چگونه درمان کنیم؟

    تلگرام دکتر لاغری

    مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

    ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

    آپارات دکتر لاغری

    اینستاگرام دکتر لاغری

    کانال یوتیوب کلینیک دکتر لاغری زیر نظر ماه زر