آشنایی با عوارض تزریق چربی و تاثیرات آن در طولانی مدت

تزریق چربی عوارض دارد؟

تزریق چربی عوارض دارد؟

عوارض تزریق چربی وجود دارد؟ برخی از افراد معتقدند که تزریق چربی می تواند عوارضی را در پی داشته باشد. با نگاهی به نمونه ای از رضایت مشتریان در این کلینیک می توان پی برد که انتخاب کلینیک معتبر برای تزریق چربی می تواند از عوارض ناشی از آن پیشگیری کند. اگر قصد دارید تا عوارض تزریق چربی را بشناسید و سریعتر از هر کسی از این خطرات جلوگیری کنید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

به دلیل افزایش سن و عوامل محیطی، بدن ما پیرتر و چروک‌تر می‌شود. با گذشت زمان، این چین و چروک‌ها بیشتر می‌شوند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد اعتماد به نفس ندارند. به همین خاطر است که زیبایی و جوانسازی پوست بسیار مهم است و باید راه‌هایی برای از بین بردن چین و چروک پیدا کنیم. راه‌های زیادی برای جوان‌سازی وجود دارد. یکی از رایج‌ترین راه‌های انجام این کار تزریق کردن چربی است. چنین محلولی برای افراد 18 تا 60 سال استفاده می‌شود. لیپوساکشن توسط جراحان زیبایی و پلاستیک انجام می‌شود. یکی از سوالات متداول در جلسات ما در مورد “عوارض تزریق چربی بر بدن انسان در سنین مختلف است، بنابراین در این مقاله از کلینیک دکتر لاغری به طور کامل به این موضوع می‌پردازیم.

خطرات تزریق چربی کم، نادر و حداقل است؛ مانند تمام درمان‌های زیبایی، خطر درد و تورم پس از تزریق چربی وجود دارد، اما همه بیماران آن را تجربه نمی‌کنند. برخی از عوارض جانبی خیلی شدید نیستند، اما خطرات طولانی مدتی وجود دارد که باید از آنها مطلع باشید. اگرچه این روش نسبت به سایر روش‌های جوانسازی خطرات و عوارض کمتری دارد، اما نمی‌توان گفت کاملا بی‌خطر است. البته اگر پزشک خوب و کلینیک خوبی را برای این عمل زیبایی انتخاب کنید، هیچ خطری برای شما وجود ندارد، در غیر این صورت ممکن است با مراجعه به مراکز غیرمجاز که گاهی هزینه کمتری دریافت می‌کنند، دچار مشکلاتی شوید. شایع‌ترین عوارض تزریق چربی عبارتند از:

  • عفونت
  • تجمع مایع یا خون در زیر پوست
  • واکنش به داروهای بیهوشی
  • آسیب به لایه‌های زیر پوست
  • برداشتن بافت اصلی پوست
  • از بین بردن عصب پوست
  • تغییر دائمی رنگ پوست
  • آمبولی
  • انعقاد خون
  • اثر تزریق کم
  • عدم تقارن در محل تزریق

[ نتیجه تزریق چربی با تکنیک بایوفت بعد از هفت ماه ]

فایل صوتی مصاحبه بالا:

به نقل از nih.gov، تزریق چربی از طریق جراحی به عنوان حرکت چربی از یک قسمت بدن به قسمت دیگر تعریف می‌شود. امروزه با نام‌های پیوند چربی و لیپومدلینگ نیز شناخته می‌شود و بسیاری از جراحان زیبایی کلینیک دکتر لاغری قادر به انجام این عمل هستند. این نوع عمل زیبایی از حدود سال 1898 وجود داشته است، اما پس از آن بیشتر برای ترمیم آسیب‌های در بدن مورد استفاده قرار می‌گرفت. مضرات تزریق چربی می‌تواند ناشی از افزایش سن، افزایش یا کاهش وزن و سایر شرایط باشد. اگر می‌خواهید نوع اولیه خود را حفظ کنید، باید جراحی‌های بیشتری انجام دهید. هر چند با جراحی بیشتر عوارض تزریق چربی نیز بیشتر می‌شود؛ بنابراین، این واقعیت را در فرآیند تصمیم‌گیری در نظر بگیرید.

عوارض تزریق چربی چیست؟

عوارض تزریق چربی

تزریق چربی هدف از بین بردن چربی‌های ناخواسته از ناحیه‌ای از بدن مانند شکم یا ران ها و استفاده از آن برای صاف کردن یا افزایش اندازه ناحیه دیگری مانند تزریق چربی به دست، تزریق چربی به صورت و … است. انتقال چربی از طریق جراحی یک تصمیم بزرگ است. ممکن است گران باشد، حتی نتایج و عوارض تزریق چربی را نمی‌توان تضمین کرد، اما ایده خوبی است. این جراحی تزریق چربی معمولاً امروزه در مطب جراح و با بی حسی موضعی انجام می‌شود.

اگرچه در برخی موارد، ممکن است از بیهوشی عمومی استفاده شود، اما عوارض ریوی تزریق چربی همیشه مورد اهمیت است. لخته شدن خون (آمبولی ریوی) و فروپاشی جزئی ریه‌ها می‌تواند پس از بیهوشی عمومی رخ دهد. در صورت بروز هر یک از این عوارض، ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان و درمان اضافی فوری شود.

آمبولی ریه در برخی شرایط می‌تواند تهدیدکننده زندگی شما باشد، اگرچه نادر است، اما سندرم آمبولی چربی می‌تواند زمانی رخ دهد که قطرات چربی در ریه‌ها به دام افتاده باشند، همچنین موارد نادر دیگر از عوارض تزریق چربی وجود نکروز چربی است که باعث بدشکلی قابل توجه صورت (تغییر شکل صورت یا تغییر شکل قسمت‌های از بدن) که باعث ناراحتی روانی می‌شود، به وجود آید.

عوارض تزریق چربی چیست

احتمال بروز این عوارض تزریق چربی بسیار کم است اما در صورت رعایت نکردن نکاتی ممکن است این عوارض رخ دهد. یکی از نکاتی که برای پیشگیری از عوارض باید رعایت شود، توصیه‌های قبل و بعد از تزریق است. این عوامل تأثیر عمیقی بر عوارض جانبی احتمالی دارند و با مراقبت مناسب می‌توانند به بهبود سریع و ساده تزریق چربی کمک کنند. توصیه می‌شود در تمام جلسات مشاوره با جراح شرکت کنید و به تمام نکاتی که پزشک به شما توضیح می‌دهد، توجه ویژه‌ای داشته باشید. به خاطر داشته باشید که افراد با شرایط یا بیماری‌های خاص کاندیدای مناسبی برای این روش جوان‌سازی نیستند. کسانی که نمی‌توانند این تزریق را مصرف کنند عبارتند از بیماری‌های خودایمنی، ایدز، HIV مثبت، زنان باردار و شیرده.

عوارض کوتاه مدت

عوارض جانبی بسیار ناگوار برای تزریق چربی نسبتاً نادر است و بیشتر عوارض جانبی جزئی‌تر هستند و قابل اصلاح می‌باشند. چیزی که باید بدانید (همانطور که جراح زیبایی شما توضیح خواهد داد) این است که پس از عمل اولیه، ممکن است در ماه‌ها یا سال‌های آینده به روش‌های دیگری تزریق چربی نیاز داشته باشید تا ظاهر مورد نظر خود را حفظ کنید؛ بنابراین، ممکن است این جراحی با یکبار انجام کارایی نداشته باشد و ماندگاری تزریق چربی کم باشد.

فایل صوتی فیلم مصاحبه بالا:

چربی تزریق شده با گذشت زمان مقداری از حجم اولیه خود را از دست می‌دهد. این کار شکل و ظاهر کلی ناحیه را تغییر می‌دهد و درمان‌های بیشتری برای اصلاح آن مورد نیاز است. در صورت افزایش وزن، چربی ممکن است در جرم افزایش یابد و ظاهر نامطلوبی ایجاد کند.

سفتی، برآمدگی یا عدم تقارن نیز برای عوارض تزریق چربی ممکن است رخ دهد. اگر مقداری از چربی از انتقال جان سالم به در نبرد، ممکن است در واقع سفت شود و باعث ناراحتی شود. کیست‌ها ممکن است در محل انتقال ایجاد شوند و برای برداشتن آنها نیاز به یک جراحی دیگر باشد. متأسفانه ظاهر متقارن بدن ممکن است ناشی از روش انتقال چربی نباشد و عواملی مانند رنگ پوست، رسوبات چربی، برجستگی استخوانی، ماهیچه‌ای وجود دارند که ممکن است باعث عدم تقارن طبیعی در برخی از ویژگی‌های بدن شوند.

عوارض بلند مدت

هر سال هزاران جراحی تزریق چربی با نتایج مثبت ایمن، مؤثر و تغییردهنده در زندگی انجام می‌شود. این در تزریق چربی تقریباً 50 تا 60 درصد از حجم اولیه وارد شده ممکن است از بین برود. عوارض جانبی رایج انتقال چربی صورت عبارت‌اند از

  • کبودی و تورم
  • احساس بی حسی
  • تغییر حس در نواحی چربی
  • خونریزی
  • عفونت غیرمعمول

علاوه بر این، اگر کاهش حجم تزریق چربی در دو طرف صورت دقیقاً برابر نباشد، احتمال عدم تقارن جزئی وجود دارد. با این حال، اگر به هر چهره‌ای از جمله چهره‌های بسیار جذاب نگاه کنید، متوجه خواهید شد که هیچ وقت دو طرف دقیقاً متقارن نیستند.

در نهایت، یک عارضه بسیار نادر اما جدی هر تزریق چربی صورت و تزریق داخل عروقی (تزریق به رگ خونی) است که منجر به آمبولی می‌شود. سکته مغزی، کوری یا نکروز پوست (از دست دادن پوست) امکان‌پذیر است. تا آنجا که آمار گرفته شده است تا به امروز 93 مورد آمبولی بر اثر تزریق چربی در سراسر جهان گزارش شده است. مراحل فنی برای جلوگیری از این امر وجود دارد، اما مهم است که هر کسی که این روش را در نظر می‌گیرد، از آن آگاه باشد.

بیشتر بخوانید:  بهترین زمان برای تزریق مجدد چربی در صورت

انواع عوارض تزریق چربی

اگرچه این روش خطرات و عوارض جانبی کمتری نسبت به سایر روش‌های جوان‌سازی دارد، اما نمی‌توان گفت کاملا بی‌خطر است. البته اگر پزشک خوب و کلینیک خوبی را برای این جراحی زیبایی انتخاب کنید، خطری برای شما ندارد وگرنه ممکن است با مراجعه به مرکز نامعتبر دچار مشکل شوید. شایع‌ترین عوارض تزریق چربی عبارتند از:

  • عفونت
  • عدم تقارن
  • ایجاد ناهموارهای سطحی
  • تجمع مایعات
  • تشکیل کیست چربی

عوارض تزریق چربی

  • عفونت

عفونت یکی از عوارض تزریق چربی است که می‌تواند در محل تزریق چربی رخ دهد. پیروی از شرایط استریل، استفاده از تجهیزات یک بار مصرف و انتقال چربی از طریق سیستم بسته از این مشکل جلوگیری می‌کند. در گذشته فیلترهایی برای جداسازی چربی از صافی طراحی می‌شدند که تماس چربی با هوا علاوه بر کاهش طول عمر آن، خطر عفونت را افزایش می‌دهد. امروزه در روش بسته با استفاده از سرنگ‌های Leur Lock و جداسازی محصول به روش سانتریفیوژ می‌توان از ابتلا به عفونت پیشگیری کرد و ماندگاری تزریق چربی را تضمین کرد.

  • عدم تقارن

به دلیل یکنواخت نبودن چربی و پر شدن بیش از حد محل تزریق چربی، ممکن است عدم تقارن در عضوهای دوطرفه ایجاد شود که معمولاً پس از یک هفته و پس از رفع تورم برطرف می‌شود، اگر پس از رفع تورم بازم احساس کردید که عدم تقارن وجود دارد، هایفوتراپی به ایجاد تقارن کمک می‌کند.

  • ایجاد ناهموارهای سطحی

ایجاد برجستگی و ناهموارهای سطحی در محل تزریق به خصوص در اطراف چشم و لب از دیگر عوارض تزریق چربی است. برای جلوگیری از این عارضه، کانول‌های باریک‌تری برای استخراج چربی و تزریق چربی مورد نیاز است. به علاوه در مناطقی که هدف از درمان، جوانسازی است و نیاز به حجم زیادی ندارد (مانند زیر چشم) بهتر است از چربی‌های نانو استفاده شود. در این روش، ذرات چربی با یک نانو فیلتر مخصوص به ذرات کوچک‌تر تجزیه می‌شوند و حضور گلبول‌های سفید منجر به کلاژن بیشتر، بازسازی و جوانسازی سلول‌ها می‌شود، فرآیندی که یک تا سه ماه طول می‌کشد.

  • تجمع مایعات

تجمع مایعات در محل تزریق چربی از عوارض تزریق چربی است. برای پیشگیری از این عارضه، داروهای ضد انعقاد خون، آسپرین، مسکن های خانواده آسپرین (ایندومتاسین، ایبوپروفن، مفنامیک اسید و …) باید یک هفته قبل از درمان قطع شوند. علاوه بر این، پوشیدن گن به مدت 2 هفته از تجمع مایعات در ناحیه دهنده چربی جلوگیری می کند و اندازه آن را کاهش می دهد.

  • تشکیل کیست چربی

این مشکل از دیگر عوارض تزریق چربی است که در اثر تزریق بیش از حد چربی به ناحیه کوچکی ایجاد می‌شود و خون رسانی به چربی و پوست اطراف را مختل می‌کند و باعث ایجاد کیست‌های چربی در محل تزریق می‌شود. در صورت انجام لیپوساکشن توسط پزشک متخصص و با تجربه می‌توان با تزریق در لایه‌های مختلف و با احتیاط از این عارضه جلوگیری کرد.

آیا امکان جا به جا شدن سلول های چربی وجود دارد؟

سلول‌های چربی از بدن فرد گرفته می‌شود و بدن این چربی‌ها را به عنوان بافت زنده می‌پذیرد. پس از تزریق چربی، سلول‌های چربی به بافت‌های مجاور متصل می‌شوند و فرآیند خون رسانی به این سلول‌ها را انجام می‌دهند. به همین دلیل است که سلول‌های چری ثابت شوند و جا به جا نشوند.

کاهش معایب تزریق چربی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که امروزه برای بسیاری از افراد مطرح می‌شود، کند کردن روند پیری یا از بین بردن علائم پیری روی صورت است. به همین دلیل روش‌های جدید به طور مداوم در حال ارائه و آزمایش هستند. در این میان یکی از روش‌های شگفت انگیزی که در کنار ویژگی‌ها و فواید آن در سال‌های اخیر مورد استفاده بسیاری از زنان و مردان قرار گرفته است تزریق چربی به صورت و بدن است؛ زیرا یکی از تغییرات عمده‌ای که در طول زمان در بدن به خصوص صورت اتفاق می‌افتد، از دست دادن چربی و استخوانی‌تر شدن اندام‌ها است.

در نتیجه صورت پیر می‌شود و چین و چروک‌های عمیق و ریز درون آن ایجاد می‌شود، بنابراین افزودن چربی به چربی از دست رفته می‌تواند پیشنهاد خوبی برای بازگرداندن زیبایی و جوانی به فرد باشد. تزریق چربی به صورت و بدن روشی است که توسط چربی‌های بدن برای فرم دادن به صورت و بدن استفاده می‌شود. در نتیجه چربی تزریق شده در این ناحیه کاملاً با بدن بیمار سازگار است و می‌توان گفت تقریباً هیچ عارضه‌ای ندارد و از همه مهم‌تر از سایر محصولات تزریقی ماندگاری بیشتری دارد. این روش محبوب کم تهاجم است، نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و دوره نقاهت کوتاهی دارد. مدیریت چربی پس از عمل برای بسیاری از متقاضیان برای کاهش خطر عوارض تزریق چربی مهم است.

مضرات تزریق چربی

توصیه پزشکان دکترلاغری در مورد تزریق چربی

پزشکان کلینیک دکتر لاغری متخصص زیبایی هستند که تمامی روش‌های تزریق چربی را با مهارت‌های مورد نیاز در بهترین کلینیک‌های تزریق چربی در تهران ارائه می‌دهند و در ارائه این درمان‌ها بسیار عالی هستند. قبل از درمان، متخصص زیبایی یک قرار ملاقات جامع برای مشاوره در مورد نگرانی‌ها و نیازهای شما ترتیب می‌دهد.

او همچنین یک گواهی پزشکی انجام می‌دهد تا مطمئن شود که شما از نظر جسمی و روحی برای دریافت پاسخ درمانی مطلوب مناسب هستید و ببیند کدام مناطق برای انتقال چربی مناسب هستند. تزریق چربی که با نام انتقال چربی نیز شناخته می‌شود، یک روش درمانی طبیعی و کم تهاجمی برای کسانی است که می‌خواهند شکل و حجم بدن خود را بزرگ، ترسیم و مشخص کنند.

این افراد می‌توانند نواحی مانند صورت و پشت دست خود را تغییر دهند. انتقال چربی همچنین یک راه موثر برای مبارزه با چین و چروک صورت است و جایگزین طبیعی‌تری برای پرکننده‌های مصنوعی در نظر گرفته می‌شود. تمامی متخصصان کلینیک دکتر لاغری سال‌ها تجربه دارند و از چربی‌های خود بیمار برای بازگرداندن حجم و ایجاد ظاهری طبیعی استفاده می‌کنند. کلینیک دکتر لاغری در سراسر ایران به دلیل ظاهر طبیعی که می‌تواند ایجاد کند، شناخته شده است؛ بنابراین به عنوان یک بیمار، هرگز احساس تزریق چربی نمی‌کنید. متخصصان زیبایی سعی می‌کنند بافت تزریق چربی را کاملا طبیعی کنند.

ماندگاری تزریق چربی توسط تیم کلینیک تزریق چربی در تهران نشان از کیفیت کار آن‌ها دارد. بهترین مرکز تزریق چربی در تهران مجهز به بهترین تجهیزات خارجی برای استخراج چربی اضافی و قرار دادن چربی در نواحی خاص است تا نه تنها به نتایج دلخواه دست یابید بلکه تغییرات برنامه‌ریزی شده را نیز انجام دهید.

راه های پیشگیری از عوارض تزریق چربی

پیشگیری از عوارض تزریق چربی

انتقال چربی به صورت یک درمان موثر برای جایگزینی چربی‌های از دست رفته، پرکردن چین و چروک های صورت و یا تغییر شکل نواحی صورت است. مانند هر روش جراحی، همیشه یک خطر کوچک وجود دارد که جراح پلاستیک شما قبل از انجام درمان توضیح می‌دهد. اگر در حال انجام تحقیقات خود در مورد عوارض احتمالی انتقال چربی صورت هستید، دیگر به دنبال آن نباشید.

عوارض جمله باید در طول مشاوره اولیه با جراح خود به شما توضیح داده می‌شود. مهم است که تمام سوالات خود را مستقیماً با جراح پلاستیک خود مطرح کنید، از جمله عوارضی که نیاز به مراقبت فوری دارند. اگرچه نتایج خوبی از روش شما انتظار می‌رود، ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که از نتایج خود راضی باشید. از آنجایی که ممکن است عوارض قابل توجهی از تزریق پرکننده‌های پوستی رخ دهد، مهم است که تحت مراقبت یک جراح پلاستیک دارای مجوز باشید که خطرات آن را درک کرده و آموزش دیده و آماده مقابله با هر گونه عارضه‌ای باشد که ممکن است رخ دهد.

آیا تزریق چربی عوارض خطرناکی دارد؟

فایل صوتی کلیپ مصاحبه بالا:

خطرات انتقال چربی کم، نادر و حداقل است. درد و تورم ممکن است به وجود بیاید، اما هر بیمار آن را تجربه نمی‌کند. مهم‌ترین جنبه منفی این روش این است که صورت یا لب‌های شما ممکن است تمام یا بیشتر تزریق چربی را دوباره جذب کنند. شانس این اتفاق را نمی‌توان برای یک فرد مشخص پیش بینی کرد، اما در نیمی از بیمارانی که درمان‌های تزریق چربی دریافت می‌کنند اتفاق می‌افتد.

خطرات و عوارض نادر اما احتمالی انتقال چربی شامل واکنش آلرژیک به بی حس کننده موضعی، تغییر رنگ دائمی ناشی از پارگی رگ خونی در محل درمان، کلسیفیکاسیون، لخته شدن خون در است. محل درمان یا اهداکننده امکان دارد عوارضی مانند عفونت منتقله از طریق خون (شاید از یک عمل زیبایی یا دندانپزشکی دیگر)، بافت اسکار و آمبولی چربی ناشی از تزریق چربی به اشتباه به داخل رگ خونی به وجود آورد. عوارض تزریق چربی ناشی از پرکننده‌های پوستی غیرمعمول است.

خطرات بالقوه بسته به پرکننده خاص مورد استفاده و ماندگاری نسبی ماده پرکننده متفاوت است و شامل موارد زیر است:
جوش‌های پوستی شبیه آکنه
عدم تقارن
خونریزی از محل تزریق
کبودی
آسیب به پوست که منجر به زخم می‌شود
عفونت در محل تزریق
توده‌ها
قابل لمس بودن فیلر در زیر سطح پوست
نکروز پوست (زخم یا از دست دادن پوست در اثر اختلال در جریان خون)
بثورات پوستی همراه با خارش
قرمزی پوست
تورم
اصلاح بیش از حد چین و چروک

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی

مراقبت‌های پس از تزریق چربی نقش موثری در کاهش میزان موفقیت و دوره نقاهت جراحی دارد.

مراقبت از تزریق چربی در هفته اول

در هفته اول پس از تزریق، ناحیه تزریق شده و ناحیه‌ای که چربی برداشته شده ملتهب شده و کبودی خفیفی ایجاد می‌شود. استفاده از کیسه یخ برای کاهش التهاب توصیه می‌شود. همچنین، در چند روز اول پس از جراحی، ممکن است مقدار کمی خونریزی از یک برش کوچک در شکم یا ران مشاهده کنید. این طبیعی است و تا چند روز پس از جراحی قابل مشاهده است. با این حال، اگر این روند طولانی است، لطفا با پزشک خود مشورت کنید.

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی در هفته دوم

کبودی‌های ناشی از تزریق معمولاً در عرض 2 هفته از بین می‌رود، اما 2 تا 3 هفته طول می‌کشد تا التهاب و تورم کاهش یابد. بیشتر افراد می‌توانند از هفته اول فعالیت خود را از سر بگیرند. با این حال، برای برخی افراد، این آماده‌سازی می‌تواند تا دو هفته طول بکشد.

دوره بهبودی اهداکننده چربی

ناحیه‌ای که چربی برداشته می‌شود محکم بسته می‌شود تا از تجمع خون و مایعات در زیر پوست جلوگیری شود. اگر مقدار زیادی چربی در بدن شما برداشته شده است، می‌توانید از یک درن برای تخلیه آب و خون اضافی استفاده کنید که بسیار نادر است. چند هفته پس از تزریق، کبودی و تورم به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. در این دوره، پزشک آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت و عوارض تزریق چربی تجویز می‌کند.

دوره بهبودی ناحیه تزریق شده

تورم و کبودی بعد از تزریق معمولا تا هفته دوم دیده می‌شود. با این حال، با کمی آرایش می‌توانید تورم و کبودی را پنهان کنید. التهاب ناشی از تزریق چند هفته طول می‌کشد و ممکن است به تدریج از بین برود.

مراقبت روزانه تزریق چربی

در روز تزریق لباس‌های گشاد بپوشید، حتی اگر لباس دکمه‌دار و زیپ‌دار به تن دارید. تزریق چربی باید در یک محیط درمانی معتبر مانند کلینیک یا اتاق عمل خاص انجام شود. از آنجایی که تزریق چربی معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، متخصصان از داروهای بی‌حس‌کننده برای تسهیل و آرامش بخشیدن به روند درمان استفاده می‌کنند. بعد از جراحی مدتی در اتاق ریکاوری می‌مانید. پس از اینکه پزشک وضعیت شما را بررسی کرد، می‌توانید به خانه بروید. بعد از جراحی بهتر است یک همراه برای انجام کارهای اولیه تا خانه کنارتان داشته باشید.

جمع بندی در مورد عوارض تزریق چربی

عوارض تزریق چربی در بلند مدت، ممکن است تغییراتی در شکل، ظاهر یا بافت ناحیه‌ای که چربی برداشته یا جایگزین شده است، رخ دهد. روش تزریق چربی با انتخاب محل اهدا توسط جراح آغاز می‌شود که ناحیه چربی از آن استخراج می‌شود. پس از این، چربی با استفاده از روش لیپوساکشن استخراج می‌شود که از تخریب سلول‌های چربی زنده جلوگیری می‌کند. پس از پردازش چربی و مایع ساکشن شده به چربی خالص، جراح می‌تواند با دقت قطرات چربی را با استفاده از یک قطعه تجهیزات تخصصی به نام کانولا به بدن تزریق کند.

آشنایی با عوارض تزریق چربی و تاثیرات آن در طولانی مدت

از طریق این فرآیند، چربی به طور طبیعی به بافت چربی داخل بدن وارد می‌شود. در کلینیک دکتر لاغری، ما توصیه‌های جامعی در مورد روش تزریق چربی ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر یا پاسخگویی به هرگونه سؤال یا نگرانی، از طریق فرم تماس در وب‌سایت ما با ما تماس بگیرید تا یک متخصص بتواند به شما کمک کند.

هزینه هر مرکز با توجه به مهارت‌ها و توانایی‌های پزشک، تجهیزات مورد استفاده، تعداد تخلیه‌ها و تزریق، مدت زمان فرآیند، موقعیت جغرافیایی کلینیک‌ها تعیین می‌شود. در صورت تمایل به اطلاع از قیمت‌ها و تخفیف‌های روزانه در کلینیک تخصصی دکتر لاغری می‌توانید با مشاوران و متخصصان مجرب ما تماس بگیرید.

در پاسخ به این سوال که آیا تزریق چربی سودمند است یا خیر؟ خاطرنشان می‌شود که تزریق چربی یک مزیت اضافی برای بهبود کیفیت بافت است و استفاده از بافت خود بیماران ماندگارتر می‌باشد. جوانسازی صورت با انتقال چربی گزینه خوبی برای بیمارانی است که می‌خواهند سایز نواحی خاصی از صورت را افزایش دهند یا حجم از دست رفته بر اثر افزایش سن را بازگردانند.

چربی تزریق شده در این نواحی سطح خنده و ظاهر خنده را افزایش می‌دهد تا شما را جوان‌تر نشان دهد. انتقال چربی به جبران کاهش حجمی که باعث ایجاد چین و چروک و گودی زیر چشم می‌شود، کمک می‌کند. چربی‌های انتقال یافته به خطوط عمیق لبخند، گوشه‌های دهان، چشم‌های پف کرده و گونه‌های افتاده می‌توانند لحن را بازگردانند و اثرات پیری را بهبود بخشند.

در تزریق چربی، مانند تمام جراحی‌های پلاستیک، نتیجه‌گیری برای بیمار و جراح در مورد نوع محصول مورد نظر بیمار مهم است. برای بیمارانی که می‌خواهند تغییرات مربوط به سن را ایجاد کنند، داشتن عکس با آن‌ها بسیار مفید است تا به جراح ایده‌ای درباره آنچه می‌خواهید برسید، ارائه دهد.

جستجو مرتبط کاربران:

5/5 - (3 امتیاز)

30 پاسخ

  1. سلام
    برای منی که اولین باره دارم تزریق چربی انجام میدم چطور باید اعتماد کنم و مطمئن بشم که تزریق چربی یک روش امن هست و آسیبی به صورتم نمی رساند؟ چطور باید برخی ریسک های که وجود دارد را به حداقل رساند؟

  2. سلام خدمت شما
    سوالی که ذهنم رو مشغول کرده این است که بعد از تزریق چربی اگر بخوام کاهش یا افزایش وزن بدم تاثیری منفی رو عمل تزریق چربی دارد و ممکن است عوارض به همراه داشته باشد؟ اگر این کاهش وزن چشمگیر باشد چطور؟ ممنون میشم توضیحاتی در این باره ارائه دهید.
    باتشکر

  3. سلام من قبلاً حدود ۱ ماه پیش تزریق چربی توی یکی از کلینیک های شیراز انجام دادم که الان برخورده کبودی و ورم روی صورتم ایجاد شده. آیا این مشکل خودش برطرف میشه خود به خود؟

  4. قرمزی پوست که فرمودید از عوارض تزریق چربی هست الان که حدود ۱۰ رو از مدت زمان تزریق من توی یکی از کلینیک های مشهد انجام دادم روی صورتم می بینم. چطور باید این قرمزی روی صورتم رو برطرف کنم؟

    1. سلام خسته نباشید به به خانم دکتر بابت مطالب خوبتون.دوست گلم یکی از عوارض شایع تزریق چربی روی صورت مخصوصا قرمزی و کبودی هستش اگ میخاره ی کرم مخصوص هستش که باعث میشه از بین بره کلا

  5. سلام ممنون از اطلاعات خوبتون من هرگز چنین کاری رو نمیکنم واقعااا عوارضش بیشتر از مزایاش هستش

  6. سلام من با دیدن این عکسا کلا پشیمون شدم از هرچی تزریق چربی به صورته. آدم مگ مجبوره آخ آه آه آه

  7. سلام وقت بخیر ممنون از اطلاعات خوبتون من که هرگز دست به تزریق چربی نمیزنم چون خیلی عوارض داره واقعا

  8. سلام وقتتون بخیر.کسی هستش که تزریق چربی انجام داده باش و عوارض داشته باشه براش؟

  9. سلام من تزریق چربی انجام دادم و عوارضش هنوز که هنوز برام مونده اصلاحات پیشنهاد نمیکنم بهتون اصلاااا

    1. سلام خانم من ۲ ساعت پیش تزریق چربی روی گونه هاش انحام داده و الان به شدت سر درد داره امکانش هستش از عوارض تزریق چربی باش ؟چیکار کنیم خوب بشه

    2. سلام درسته برای شما عوارض داشته ولی دلیل نمیشه کلا عوارض داشته یاش تزریق چربی که حتما جای که شما رفتید خوب نبوده و از مواد خوبی استفاده نکرده.عوارض تزریق چربی خیلی کم اینو خانم دکتر هم گفتن.

  10. سلام ی حرفی با اون دوستی داشتم که میگ من تزریق چربی انجام دادم و عوارض داشتم و به کسی پیشنهاد نمیکنم داشتم میخواستم بگم دکترت اینکاره نبوده وگرنه من جواب گرفتم

    1. سلام خسته نباشید.ی انتقاد داشتم اول به سایت در باره اینکه چرا عکسی از عوارض تزریق چربی نمیزارید با دلیل قانع کننده.بعد خدمت این دوستمون کا گفتن اصلا پیشنهاد نمیکنم تزریق چربی رو میخواستم بگم هر گردی گردو نیست و هر دکتری بد نیس کازش

  11. سلام خسته نباشید عوارض تزریق چربی چیا هستش؟ من تزریق چربی روی گونه هام انجام دادم و الان با خوندن مطالبتون ترسم بیشتر شد.

    1. سلام روزتون بخیر.من انجام دادم تزریق چربی به صورتم و عوارض نداشت خداروشکر.ولی خواهرم انجام داده برای پیشونیش عوارضی که براش داشت یکم پف و ورم بود که اونم با کمپرس یخ بعد ۳ روز بهتر شد و از بین رفتش

  12. سلام واقعااا نمیدونم چطوری ازتون تشکر کنم چشمامو باز کردید من عوارض تزریق چربی نمیدونستم تا این حد افتتاح هستش.

  13. سلام من باردارم و ۳۳ هفته هستم میخواستم تزریق چربی قسمت پیشونیم انجام بدم میخواستم بدونم عوارض داره تزریق چربی توی این دوران؟

  14. سلام وقتتون بخیر من ۷ روز تزریق چربی انجام دادم الان همون قسمت دونه های ریز قرمز رنگی دراومده ولی هیچ علائم دیگ ای ندارم ممکنه از عوارض تزریق چربی باش؟

  15. سلام من تزریق چربی به قوزک پاهام انجام دادم ۲ هفته میشه خیییلی درد میکنه اصلا ممکنه عوارض تزریق باش ؟

  16. سلام من تا اونجایی که تجربه دارم شنیدم عوارض تزریق چربی خیلی بیشتر از مزایاش که فقط برای زیبایی آدم هستش.

  17. سلام من ۲ ماه پیش تزریق چربی به پهلوی انجام دادم الان پهلوم کبود شده آیا عوارض تزریق هستش؟

  18. سلام خسته نباشید خانم دکتر من چربی خون دارم میخواستم بدونم تزریق چربی عوارض دلره برام، ؟

  19. مطلب شما رو که خوندم فکر میکنم به اشتباه به مرکز دیگه ای اعتماد کردم! تزریق چربی گونه انجام دادم و تقریبا تمام عوارض تزریق چربی گریبان گیر من شد! هیچ توصیه‌ای هم برای مراقبت بعد از عمل به من نشد!

    1. سلام؛ ببنید تزریق چربی عوارض جانبی کوتاه مدت دارد اما در مقایسه با تزریق ژل بدون عوارض محسوب میشه. شما می‌تونید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۵۵۵ تماس بگیرید و درباره عوارض تزریق چربی مشاوره بیشتری بگیرید.

  20. سلام من فکر میکنم دچار یکی از عوارض تزریق چربی شدم! حدود ۲۰ روز از تزریق می‌گذره الان میرم جلوی آینه حس میکنم تقارن نداره گونه‌هام! شایدم فقط دارم حس می‌کنم میشه راهنمایی کنید.

    1. سلام وقت بخیر؛ باید معاینه بشید چرا که احتمال از بین رفتن تقارن تزریق چربی بعد از ۲۰ روز وجود ندارد. با ما تماس بگیرید تا راهنماییتون کنیم.
      ۰۲۱۹۱۰۰۲۵۵۵

      پیشنهاد میکنیم مقاله درمان عدم تقارن را هم مطالعه کنید.
      https://drlaghari.com/asymmetry-in-fat-injection/

  21. سلام من نزریق چربی ب صورت انجام دادم بافت محلی که ازش چربی برداشته شده عصبش مرده چکار باید بکنم ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر. باید معاینه بشید.
      برای دریافت مشاوره تماس بگیرید.
      ۰۲۱۹۱۰۰۲۵۵۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله آشنایی با عوارض تزریق چربی و تاثیرات آن در طولانی مدت

تلگرام دکتر لاغری

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر لاغری

اینستاگرام دکتر لاغری

کانال یوتیوب کلینیک دکتر لاغری زیر نظر ماه زر