گن لیپوماتیک چیست؟

تاثیر انواع گن های لیپوماتیک

انواع گن های لیپوماتیک؛ تورم پس از عمل جراحی لیپوماتیک طبیعی است، بنابراین نتایج نهایی شما تا چند هفته پس از عمل قابل مشاهده نخواهد بود. هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید، برای پیشرفت روند بهبودی و کاهش تورم، لباس‌های فشرده کننده می‌پوشید. قطعا یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش تورم بعد از جراحی لیپوماتیک استفاده از لباس‌های فشرده کننده است. به دلیل فشاری که روی ناحیه مورد نظر وارد می‌کنند، این لباس‌ها بدن را قادر می‌سازند تا مایعات انباشته شده در ناحیه عمل شده را جذب کرده و باعث تورم شود. این لباس‌ها همچنین التهاب را کاهش می‌دهند و از تجمع مایع لنفاوی در زیر پوست جلوگیری می‌کنند. در این جا می‌توانید با گن لیپوماتیک و انواع آن آشنا شوید.

عمل لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک نوعی جراحی برای لاغری است. این کار برای از بین بردن پوست شل و چربی دور کمر یا ” خط کمربند ” انجام می‌شود. به این عمل لیپوماتیک شکمی، تامی تاک و پانیکولکتومی نیز گفته می‌شود. ممکن است پس از کاهش وزن زیاد این جراحی را انجام دهید. این عمل اغلب پس از جراحی کاهش وزن انجام می شود.

هنگامی که افراد وزن زیادی اضافه می‌کنند، پوست آنها به آرامی در طول زمان کشیده می‌شود. اگر مقدار زیادی وزن کم کنید، ممکن است پوست شما خاصیت ارتجاعی کافی برای بازگشت به جای خود نداشته باشد. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد چین‌های پوستی اضافی در بافت شود. ممکن است موجب شود تا پهلوهای افتاده و آویزان ایجاد شود. همچنین ممکن است چین‌های پوستی اضافی روی بازوها، زیر چانه و در امتداد قسمت‌های داخلی ران خود داشته باشید. لیپکتومی کمربند و سایر جراحی‌های مشابه می‌تواند به بهبود ظاهر شما کمک کند.

در طی لیپکتومی کمربند، جراح زیبایی قسمت های اضافی بافت را برمی‌دارد. جراح شما برشی در اطراف کمر و شکم شما ایجاد می‌کند تا پوست و چربی اضافی را خارج کند. سپس جراح شما بافت باقیمانده را به هم می‌دوزد. این امر باعث می‌شود کانتور صاف‌تر شود. این جراحی به صاف شدن شکم شما کمک می‌کند. همچنین باسن و قسمت خارجی ران شما را بلند می‌کند. همه اینها زمانی اتفاق می‌افتد که شما تحت بیهوشی عمومی هستید.

در طی لیپکتومی چه اتفاقی می‌افتد؟

جراح جزئیات جراحی شما را توضیح خواهد داد. جراح شما و تیمی از پرستاران این جراحی را انجام خواهند داد. به طور کلی، در طی این جراحی مراحل زیر انجام می‌گردد.

انواع گن های لیپوماتیک

• در ابتدا تحت بیهوشی عمومی توسط متخصص بیهوشی قرار می‌گیرید. این کار به این دلیل انجام می‌شود که شما در طول عمل بخوابید و چیزی احساس نکنید. در موارد نادر، بی‌حسی نخاعی و دارویی برای آرامش ‌بخشی دریافت خواهید کرد.
  • متخصص بیهوشی به دقت ضربان قلب، فشار خون و سایر علائم حیاتی شما را بررسی می‌کند.
  • در حین جراحی و بعد از آن آنتی بیوتیک دریافت خواهید کرد. این برای کمک به جلوگیری از عفونت است.
  • جراح در جایی که باسن و کمر شما به هم می‌رسند، برشی ایجاد می‌کند. این کار برای برداشتن پوست و بافت اضافی انجام می‌شود.
  • جراح برش را در قسمت پایین شکم جلویی شما ادامه می‌دهد. او همچنین پوست و بافت اضافی را از آنجا جدا می‌کند.
  • جراح پوست شما را دوباره کنار هم قرار می‌دهد. این یک کانتور صاف ایجاد می‌کند. سپس تیم پزشکی پانسمان‌هایی را روی زخم‌های شما قرار می‌دهند.

آیا شما می‌توانید لیپوماتیک کنید: چه کسانی می توانند لیپوماتیک انجام دهند؟

گن لیپوماتیک چیست؟

گن لیپوماتیک لباس مخصوصی است که توصیه می‌شود پس از عمل جهت کاهش عوارض و بهبود نتایج پوشیده گردد. استفاده از گن کمک می‌نماید تا به همه نقاط تحت درمان فشار یکنواختی وارد گردد، که این فشار موجب می‌شود که سطح پوست ناهموار نباشد و مایعات و خونابه تجمع یافته در زیر پوست تخلیه گردد که همین امر مانع ایجاد عفونت می‌گردد.

انواع گن های لیپوماتیک مختلفی وجود دارد و در قسمت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پزشکان توصیه می‌نمایند که پس از عمل لیپوماتیک ۴ الی ۶ هفته به شکل مداوم از این گن‌ها استفاده گردد. البته سایز گن مهم است و جراح در انتخاب سایز به بیمار کمک می‌نماید چرا که اگر سایز بزرگ باشد کارایی لازم را نخواهد داشت. برای انتخاب گن مناسب و دریافت مشاوره بیشتر نیز می‌توانید با مشاورین دکتر لاغری، زیر نظر کلینیک ماه زر تماس حاصل نمائید.

کاربرد گن لیپوماتیک چیست؟

گن لیوماتیک می‌تواند به بهبود فرم ایده آل پوست پس از عمل لیپکتومی کمک نماید. به این صورت که پس از عمل به طور منظم و در زمان‌های تعیین شده توسط پزشک استفاده گردد موجب کسب نتایج عالی و متناسب نمودن بهتر اندام و جلوگیری از شلی و افتادگی پوست می‌گردد.

به علاوه استفاده از گن لیپوماتیک پس از جراحی موجب بهبود زخم‌ها، تخلیه بهتر مایعات از بدن و جلوگیری از عفونت می‌گردد. که این عوامل موجب ترمیم و بهبود مناسب و سریع تر نواحی تحت درمان می‌گردد.

بیشتر بخوانید:  عمل لیپوماتیک چقدر هزینه دارد؟

انواع گن های لیپوماتیکگن لیپوماتیک گردن

انواع گن های لیپوماتیک مختلفی برای نواحی مختلف بدن وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا می‌گردیم.

• گن لیپوماتیک صورت: این نوع گن‌ها جهت کسب نتایج ایده آل پس از عمل استفاده می گردند. اگرچه استفاده از آن‌ها کمی مشکل به نظر می‌رسد ولی بیمار باید سعی نماید که از آن استفاده کند. معمولا توصیه می‌گردد که تا چند هفته پس از عمل استفاده گردد.
  • گن لیپوماتیک غبغب: عمل لیپوماتیک غبغب معمولا جهت برطرف نمودن ناهماهنگی در صورت در ناحیه زیر چانه تا بالای گردن استفاده می‌گردد و یکی از عمل‌های پر مخاطب می‌باشد. پس از عمل توصیه می‌شود که حتما از گن استفاده گردد تا هر گونه ورم، عفونت و ناهماهنگی پس از عمل برطرف گردد. به علاوه گن کمک می‌نماید تا مایعات پس از عمل به خوبی خارج شوند و عفونتی ایجاد نگردد. گن مخصوص غبغب می‌تواند به طور کامل غبغب و گردن را استتار نماید. برای اینکه غبغب کاملا پوشش داده شود این گن‌ها تا بالای سر ادامه داشته و فشاری را به این ناحیه وارد می‌‌کنند. این فشار بیش از حد نبوده و مشکلی را برای فرد به وجود نمی‌آورد.
  • گن لیپوماتیک سینه: این گن پس از عمل سینه خانم ها استفاده می گردد و می تواند سینه و نواحی اطراف آن را به خوبی بپوشاند. معمولا توصیه می‌شود که بیمار از گن تا ۶ هفته پس از عمل استفاده نماید. این کار به خوش فرم‌تر شدن سینه و عدم ایجاد نامتقارن بودن سینه‌ها کمک می‌نماید. به علاوه از افتادگی سینه‌ها نیز می‌تواند جلوگیری نماید. اگر بیمار علاوه بر عمل سینه عمل‌های دیگری نیز انجام داده باشد، گن مورد استفاده وسعت بیشتری داشته و نواحی دیگر تحت درمان را نیز می‌پوشاند.
بیشتر بخوانید:  مراقبت های بعد از لیپوماتیک
  • گن لیپوماتیک بازو: در عمل لیپوماتیک بازو تقارن بسیار مهم است که این کار معمولا توسط گن انجام می‌گیرد. گن مخصوص بازو هر دو دست را کامل می پوشاند و در جنس آقایان و خانم ها دارای تفاوت هایی است. این گن‌ها معمولا جهت حفظ تقارن، بهبود سریع تر نواحی تحت درمان، جلوگیری از عفونت و کسی نتایج ایده آل استفاده می‌گردند. به علاوه با استفاده از این گن‌ها زخم‌ها زودتر جوش می‌خورند و روند بهبودی سریع تر پیش می‌رود.
  • گن لیپوماتیک شکم و پهلو: این گن نیز در میان آقایان و خانم ها متفاوت است. گن شکم و پهلو موجب فشار یکنواخت در سراسر ناحیه شکم و پهلو می‌شوند و پوست ناحیه تحت درمان شل و افتاده نشده و پس از بهبود یکنواخت و یکدست می‌باشد. پزشکان توصیه می‌نمایند که در چند هفته اول این گن به طور ممتد و مستمر استفاده گردد تا تورم و شلی و افتادگی پوست از بین برود. به علاوه خونابه ایجاد شده پس از عمل به این طریق خارج می‌گردد و از ایجاد عفونت جلوگیری می‌شود. استفاده از این گن پس از جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو ضروری است.
  • گن لیپوماتیک باسن: این گن معمولا ناحیه بالای باسن تا بالای ران را می‌پوشاند. معمولا توصیه می‌گردد پس از عمل تا ۶ هفته از این گن استفاده می‌گردد. البته گن‌های دیگری وجود دارد که هم باسن و هم نواحی دیگر را می‌پوشاند.
بیشتر بخوانید:  پیکرتراشی برای چه افرادی مناسب است؟
  • گن لیپوماتیک پشت و کمر: این گن پس از عمل نواحی کمر و پشت را به طور کامل می‌پوشاند. این گن را نیز توصیه می‌گردد بیمار به مدت ۶ هفته پس از عمل استفاده نماید. می‌توان از گن شکم و پهلو برای این ناحیه نیز استفاده نمود. این گن دارای مزایای زیادی است که مهم‌ترین آن جلوگیری از عفونت، جلوگیری از ورم پس از عمل و تخلیه خونابه و مایعات پس از جراحی می‌باشد. به علاوه با استفاده از این گن لایه‌های زیرین پوست ران بهم متصل می‌گردند و زخم‌ها بهتر جوش می‌خورند. به علاوه با پوشیدن گن پس از عمل هر گونه ناهمواری بر روی پوست از بین می‌رود و درمان می‌گردد.
  • گن لیپوماتیک ران: گن مخصوص ران شبیه به یک شلوارک است و هر دو ران را به طور همزمان می‌پوشاند. این نوع گن نیز بین مردان و زنان متفاوت است. لازم به ذکر است که این گن‌ها را می‌توان زیر لباس استفاده نمود. استفاده از این گن موجب حفظ تقارن در هر دو ران، اتصال لایه‌های زیرین پوست ران و جوش خوردن بهتر نواحی تحت درمان، بهبود سریع تر زخم‌ها، جلوگیری از عفونت و تخلیه مایعات می‌گردد.
  • گن لیپوماتیک ساق پا: حفظ تقارن و بهبود سریع تر نواحی تحت درمان و جلوگیری از عفونت دلیل اصلی استفاده از این گن پس از عمل لیپوماتیک ساق پا است. برخی از گن‌های مخصوص حالت یک شلوار را داشته و تمام پاها را پوشش می ‌دهند. این گن‌ها بهتر است زمانی استفاده شود که علاوه بر ساق پا لیپوماتیک در ناحیه ای همچون ران هم انجام شده باشد. اما در مواردی که لیپوماتیک فقط در ناحیه ساق پا انجام شده باشد بهتر است گن‌هایی تهیه شوند که فقط این ناحیه را بپوشانند.

1. باید مشاوره و معاینه بشید تا برحسب مشکل شما بهترین برند به شما معرفی شود.

1. سلام من حدود ده سال هست که صورتم لک برداشته به چند تا دکتر مراجعه کردم نمی‌دونم بعد حاملگی هست یا قرصهای زد حاملگی صورتمو لکه دار کرده .ولی به چند دکتر که مراجعه کردم از انواع راها استفاده کردند خوب نشدم که هیچ بذارم شدم شما میشه راهنماییم کنید چکار کنم چند ساله ناراحت هستم