آیا لیپوساکشن عوارض دارد؟

عوارض لیپوساکشن چیست؟ آیا لیپوساکشن عوارض دارد؟ لیپوساکشن یک عمل جراحی پلاستیک است که چربی اضافی بدن را از بین می‌برد. به آن لیپو، لیپوپلاستی یا کانتورینگ بدن نیز می‌گویند. این درمان یک گزینه محبوب جراحی زیبایی محسوب می‌شود. افراد برای بهبود شکل یا خطوط بدن خود لیپوساکشن می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند چربی اضافی را از نواحی مانند ران، باسن، باسن، شکم، بازوها، گردن یا پشت پاک کنند. معمولاً آنها رژیم غذایی و ورزش را امتحان کرده اند و نمی‌توانند از شر این رسوبات چربی خلاص شوند.

لیپوساکشن یک درمان کاهش وزن نیست. خطرات جدی و عوارض احتمالی دارد، بنابراین مهم است که قبل از بررسی آن با پزشک خود صحبت کنید و بدانید عوارض لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکن چیست؟

این درمان یک روش اصلی است که چربی‌های ناخواسته را در نواحی خاصی از بدن شما حذف می‌کند. پزشک شما این جراحی را با پیکر تراشی و کانتور کردن نواحی بدن شما انجام می‌دهد تا سلول‌های چربی را به طور دائم از بین ببرد. نواحی بدن شما که این جراحی را دریافت می‌کنند معمولا شامل موارد زیر است.

• شکم
  • باسن
  • پهلو
  • ران

توجه به این نکته مهم است که محدودیت‌هایی برای حجم چربی وجود دارد که می‌توان با خیال راحت از بین برد (حدود ۵ لیتر)، به خصوص برای یک جراحی سرپایی. اگر قصد انجام لیپوساکشن را دارید، در اینجا چیزی است که باید در مورد روند بهبودی بدانید، از جمله اینکه چقدر طول می‌کشد و نکاتی که ممکن است به شما در بهبود سریعتر کمک کند.

آیا لیپوساکشن عوارض دارد

بهبودی پس از لیپوساکشن

بهبودی را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: فوری و طولانی مدت.

ریکاوری فوری، یعنی زمانی که می‌توانید به سر کار خود بازگردید، به نواحی لیپوساکشن و تکنیک مورد استفاده بستگی دارد. این بهبودی ممکن است بین ۵ تا ۷ روز طول بکشد تا بتوانید به سر کار بازگردید و ۴ تا ۶ هفته قبل از اینکه بتوانید به فعالیت‌های بدنی مانند ورزش بازگردید.

بهبودی طولانی مدت معمولاً 3 ماه طول می‌کشد و اجازه می‌دهد تا تورم کاهش یابد.

مراحل بهبودی جراحی چیست؟ بلافاصله پس از جراحی پزشک شما از یک لباس فشرده برای اعمال فشار بر روی نواحی که لیپوساکشن شده اند استفاده می‌کند. زمانی که عمل جراحی را انجام می‌‌دهیم، از محلولی استفاده می‌‌کنیم که دارای بی ‌حس کننده است، بنابراین در ابتدا چندان ناراحت کننده نیست. چند ساعت بعد از عمل هنگامی‌که داروی بیهوشی در عرض چند ساعت از بین رفت، معمولاً ناراحتی متوسط شروع می‌شود. میزان درد بستگی به ناحیه ای دارد که در آن لیپوساکشن انجام داده اید. توصیه می‌شود یک شب در بیمارستان بمانید تا پزشک شما بتواند هرگونه تغییر مایعات و کم آبی بدن را مشاهده کند.

۳ تا ۵ روز بعد از عمل، شما برای درآوردن لباس‌ها به پزشک مراجعه می‌کنید و او برش‌های کانولا را بررسی می‌کند.

پس از هفته اول، از بیماران می‌خواهیم ماساژ ملایمی‌برای حرکت در اطراف مایع انباشته شده و صاف کردن ناحیه انجام دهند و سپس، طی چند هفته آینده، می‌توان انتظار داشت که تورم به مرور زمان به تدریج کاهش یابد.

به خاطر داشته باشید که روند بهبودی برای همه افراد و نوع لیپوساکشن انجام شده متفاوت است.

آیا لیپوساکشن عوارض دارد؟

مقدمه قبلی برای پی‌بردن هرچه بهتر به پرسش عوارض لیپوساکشن چیست؟ لازم بود. حاله به بررسی این عوارض خواهیم پرداخت. لیپوساکشن یک جراحی جدی برای لاغری با خطرات متعدد است. مهم است که قبل از انجام عمل، تمام خطرات لیپوساکشن را با پزشک خود در میان بگذارید.

خطرات حین جراحی عبارتند از:

• سوراخ کردن زخم‌ها یا جراحات به سایر اندام‌ها.
  • عوارض بیهوشی.
  • سوختگی ناشی از تجهیزات، مانند پروب‌های اولتراسوند.
  • آسیب عصبی.
  • شوکه شدن.

خطرات بعد از عمل عبارتند از:

• لخته شدن خون در ریه‌ها.
  • مایع بیش از حد در ریه‌ها.
  • لخته‌های چربی.
  • عفونت‌ها.
  • هماتوم (خونریزی زیر پوست).
  • سروما (نشت مایع زیر پوست).
  • ادم (تورم).
  • نکروز پوست (مرگ سلول‌های پوست).
  • واکنش به بیهوشی و سایر داروها.
  • مشکلات قلبی و کلیوی.

خطرات حین بهبودی عبارتند از:

• مشکلات در شکل یا خطوط بدن.
  • پوست مواج، فرورفته یا ناهموار.
  • بی حسی، کبودی، درد، تورم و درد.
  • عفونت‌ها.
  • عدم تعادل مایعات.
  • زخم‌ها.
  • تغییرات در احساس و احساس پوست.
  • رنگ پوست تغییر می‌کند.

مشکلات در درمان با این روش با ارائه مشاوره صحیح بروز نخواهد کرد. در صورت وجود هرگونه ابهامی می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک دکتر لاغری تماس بگیرید.

عوارض طولانی مدت لیپوساکشن چیست؟

عوارض جانبی طولانی مدت لیپوساکشن می‌تواند متفاوت باشد. لیپوساکشن سلول‌های چربی را برای همیشه از نواحی مورد نظر بدن حذف می‌کند. بنابراین، در صورت افزایش وزن، چربی همچنان در قسمت‌های مختلف بدن ذخیره می‌شود. چربی جدید می‌تواند عمیق تر در زیر پوست ظاهر شود و اگر در اطراف کبد یا قلب رشد کند می‌تواند خطرناک باشد.

برخی از افراد آسیب عصبی دائمی‌و تغییرات در احساس پوست را تجربه می‌کنند. برخی دیگر ممکن است در نواحی که ساکشن شده اند فرورفتگی ایجاد کنند، یا ممکن است پوستی برآمده یا مواج داشته باشند که از بین نمی‌رود.

نکات مهم در ارتباط با لیپوساکشن

این نکات می‌تواند به شما کمک کند در دوران نقاهت احساس راحتی بیشتری داشته باشید. آنها همچنین ممکن است به شما کمک کنند تا سریعتر بهبود پیدا کنید.

• از فشرده سازی استفاده کنید: اول، شما می‌خواهید لباس فشرده سازی را برای افزایش راحتی و بهبود بپوشید. استفاده از لباس‌های فشرده در ۷۲ ساعت اول پس از لیپوساکشن در تسریع تخلیه حجم زیادی از مایع بی‌حس‌کننده، تسریع روند بهبودی و کاهش درد، تورم و کبودی بسیار مهم است. جراحان در مدت زمانی که برای لباس‌های فشرده‌ کننده توصیه می‌‌کنند متفاوت هستند، اما معمولاً برای جلوگیری از کبودی و کمک به چسبیدن پوست به کانتور جدید خود به مدت ۴ تا ۶ هفته استفاده می‌شود.
  • چند ساعت پس از جراحی، احساس درد خواهید کرد. این زمان خوبی برای جریان یافتن خون با بلند شدن و راه رفتن در اطراف است. این نوع ورزش سبک باید در حین بهبودی تکرار شود.
  • پس از برداشتن بانداژ، به شما توصیه می‌شود که نواحی لیپوساکشن را یخ بزنید تا هر گونه ناراحتی را کاهش دهید.
  • برای تسکین درد از داروهای ضد التهابی استفاده کنید.

ماساژ لنفاوی می‌تواند به کاهش تورم کمک کند. ۱ هفته بعد از لیپوساکشن این کار را امتحان کنید.

چه کاری را نباید انجام داد؟

شما نمی‌خواهید در زمان بهبودی پس از لیپوساکشن به خودتان فشار بیاورید. استراحت مهم است، به خصوص در ۳ روز اول بهبودی که محل برش برای تخلیه مایع بیهوشی باز گذاشته می‌شود. از هر نوع حمام غوطه ‌وری باید تا زمانی که برش‌ها به طور کامل بسته نشده‌اند، اجتناب کرد، که تقریباً ۷ تا ۱۰ روز طول می‌‌کشد. ورزش کردن یا انجام فعالیت‌های شدید در دوران نقاهت توصیه نمی‌شود. با این حال باید راه بروید تا خونتان جریان یابد.

علاوه بر ورزش‌های سبک، مانند پیاده روی، می‌توانید این فعالیت‌ها را ۲۴ ساعت پس از جراحی از سر بگیرید.

• رانندگی
  • فعالیت‌های خانگی مانند نظافت
  • دوش گرفتن

حتی اگر ناراحتی زیادی احساس نمی‌کنید، پزشکان هشدار می‌‌دهند که فعالیت‌‌های منظم خود را خیلی زود از سر نگیرید. لیپوساکشن یک جراحی مانند هر جراحی دیگری است و بنابراین، باید مراقب باشید که خیلی زود فعال نباشید زیرا باعث تورم و ناراحتی بیشتر می‌شود.

همچنین بخوانید درباره: نحوه انجام لیپوساکشن

با لیپوساکشن چه انتظاری داریم؟

لیپوساکشن نیاز به بیهوشی برای عمل دارد. این به این معنی است که در طول جراحی لیپوساکشن هیچ دردی احساس نخواهید کرد. با این حال، پس از عمل احساس درد خواهید کرد. بهبودی نیز می‌تواند دردناک باشد.

بسته به اینکه چه قسمت‌هایی از بدن نیاز به لیپوساکشن دارند، ممکن است بستری کوتاه‌ تر یا طولانی ‌تری در بیمارستان داشته باشید. برخی از اقدامات را می‌توان در یک مرکز سرپایی انجام داد. درد، تورم، کبودی، درد و بی حسی پس از لیپوساکشن معمول است.

برای به حداقل رساندن درد قبل از عمل، می‌توانید:

• در مورد نگرانی‌های درد با پزشک خود صحبت کنید.
  • در مورد نوع بیهوشی مورد استفاده صحبت کنید.
  • در مورد داروهایی که می‌توانید قبل از عمل مصرف کنید بپرسید.

برای به حداقل رساندن درد بعد از عمل:

• تمام داروهای تجویز شده، از جمله قرص‌های درد را مصرف کنید.
  • لباس‌های فشرده سازی توصیه شده را بپوشید.
  • بر اساس توصیه‌های پزشک، درن‌ها را پس از جراحی در محل خود نگه دارید.
  • استراحت کنید و سعی کنید آرام باشید.
  • مایعات بنوشید.

اجتناب از نمک، که می‌تواند تورم را افزایش دهد (ادم).

بیشتر بخوانید:  عمل لیپوماتیک چقدر هزینه دارد؟

کلام پایانی

عوارض لیپوساکشن چیست؟ لیپوساکشن یک عمل زیبایی انتخابی است که خطرات عمده ای دارد. این عمل جایگزینی برای کاهش وزن نیست و همه افراد کاندیدای خوبی برای آن نیستند. مطمئن شوید که با یک جراح پلاستیک دارای متخصص مشاوره کرده اید و در مورد عوارض و خطرات احتمالی قبل از جراحی صحبت می‌کنید. برای دریافت وقت مشاوره می‌توانید با مراجعه به وب سایت ما اطلاعات فردی خود را تکمیل نمایید.

1. سلام آیا برای انجام کربوکسی تراپی محدودیت سنی وجود داره؟

2. از انجام خدمات در این مرکز به شدت راضی هستم واقعا بهترین مرکزی هستین میشناسم

3. مادرم انجام دادن و خیلی راضیم مرسی از تیم حرفه‌ای و خدمات عالی شما