گلوله شدن چربی تزریق شده چه عوارضی دارد؟

گلوله شدن چربی تزریق شده

گلوله شدن چربی تزریق شده

منظور از گلوله و سفت شدن چربی تزریق شده چیست؟ نام دیگر عارضه گلوله شدن چربی تزریق شده تجمع غیرطبیعی چربی در زیر سطح پوست است. این مشکل یکی از عوارض تزریق چربی می‌باشد و در بیشتر افرادی که تزریق چربی انجام داده‌اند، دیده شده است.

نشانه‌های گلوله شدن چربی تزریق شده

اصولا ایجاد این عارضه به دلیل این است که افراد هیچ کدام از توصیه‌های پزشک خود را اجرا نمی‌کنند. علامت اصلی گلوله و سفت شدن چربی تزریق شده یا ایجاد نواحی برجسته زیر پوست این است که مناطق پوست امکان دارد، دارای ویژگی‌های زیر باشند:

  • احساس تکه‌های کوچک یا بزرگ سفت شبیه به لاستیک در زیر پوست
  • مساحت سطح برآمده بیش از 1 اینچ
  • احساس سفت‌ بودن نسبت به جاهای دیگر بدن
  • قرمزی یا کبودی غیر معمول
  • یه صورت قابل توجه‌ای تورم دردناک است

گلوله شدن چربی تزریق شده

این ویژگی‌ها همه علائم گلوله شدن چربی تزریق شده هستند. بهتر است که در صورت مشاهده هر یک از این علائم در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. گاهی امکان دارد که تجمع چربی‌های انتقال یافته در مدت زمان کوتاهی از بین برود که با گذشت زمان، برجستگی‌ها به طور قابل توجه‌ای کوچکتر شوند. اجتناب از مراجعه به دکتر باعث ایجاد مشکلات بیش‌تری خواهد شد، پس بهتر است که در ابتدا برای یافتن علت گلوله شدن چربی تزریق شده به پزشک مراجعه کنید.

روش تزریق چربی چیست و چرا این همه طرفدار دارد؟

تزریق چربی که به آن انتقال چربی یا پیوند چربی نیز گفته می‌شود. فرآیندی است که طی آن چربی از یک ناحیه از بدن به ناحیه دیگر منتقل می‌شود. هدف جراحی بهبود یا افزایش ناحیه‌ای است که چربی در آن تزریق می‌شود. این تکنیک فرآیند پیوند چربی در سه مرحله زیر است.

  1. استخراج چربی از ناحیه اهدا کننده با لیپوساکشن
  2. پردازش و فیلتر کردن چربی
  3. تزریق مجدد این ماده تصفیه شده به ناحیه‌ای که نیاز به بهبود دارد

مقدار چربی تزریق شده بر حسب سی سی اندازه گیری می‌شود و در نهایت با توجه به مشخصات بیمار و ناحیه‌ای از بدن که چربی در آن تزریق می شود کاملا متفاوت است. به عنوان مثال مقدار تزریق چربی به صورت نسبت به مقدار تزریق چربی به دست یا ناحیه دیگر بدن کاملا متفاوت است. گرافت‌های چربی نه تنها به دلیل قابلیت های زیبایی شناسی، بلکه به دلیل خواص بازسازی کنندگی به طور عجیبی توجه جراحان پلاستیک را به خود جلب کرده اند. خواص بازسازی به دلیل غلظت بالای سلول های پوست بنیادی ساکن در بافت چربی است که دلیل اصلی پرطرفدار بودن این روش است.

بیشتر بخوانید:  آمبولی تزریق چربی و درمان آن

راه‌های جلوگیری از گلوله شدن چربی تزریق شده

هنگامی که تورم و یا احتباس مایعات که معمولاً پس از تزریق چربی به عنوان عوارض تزریق چربی تجربه می‌شوند، کاهش یابد و چربی تزریق شده به بدن تغییرات خود را نشان می‌دهد، نتایج مثبت به شرط حفظ وزن ثابت و تناسب اندام عمومی خود را نشان می‌دهند. طبیعی است که با افزایش سن استحکام چربی‌های تزریق شده خود را از دست بدهید، اما بهتر است که برای جلوگیری این عارضه را همیشه بشناسید. در برخی شرایط ممکن است با یک عمل جراحی تزریق چربی نتوان به نتایج مطلوب دست یافت و ممکن است که به یک جراحی دیگری نیاز داشته باشید.

پیشنهاد میکنیم برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی اطلاعات کافی درباره سن تزریق چربی را نیز با مطالعه مقاله سن مناسب برای تزریق چربی کسب کنید.

با مراجعه به کلینیک دکتر لاغری در سعاتد آباد به عنوان بهترین مرکز تزریق چربی در تهران و پیروی از دستورالعمل‌های دکتر برای موفقیت تزریق چربی شما ضروری است. یکی از راه‌های جلوگیری این است که بعد از جراحی در طول زمان بهبودی محل تزریق تحت فشار، تورم، ساییدگی یا حرکت بیش از حد قرار نگیرند. برای جلوگیری از گوله شدن چربی تزریق شده به موارد زیر دقت کنید.

  • تمام دستورالعمل های ارائه شده توسط جراح پس از عمل را انجام دهید.
  • مصرف کالری را کاهش دهید در حالی که یک رژیم غذایی سالم متمرکز بر پروتئین و کربوهیدرات های سالم داشته باشید.
  • نوشیدن آب زیاد
  • سعی کنید چندین وعده غذایی کوچک در طول روز بخورید
  • هرگز وعده های غذایی را حذف نکنید
  • به طور منظم ورزش را تمرین کنید
بیشتر بخوانید:  مزایای تزریق چربی گونه

علت گلوله شدن چربی تزریق شده چیست؟

عوامل متعددی وجود دارد که احتمال گلوله شدن چربی تزریق شده را افزایش می‌دهند. اولین مورد زمانی اتفاق می‌افتد که تزریق چربی را در یک قسمت از بدن به دفعات زیادی انجام می‌دهید. این حرکت نه تنها ماندگاری تزریق چربی را بالا نمی‌برد؛ بلکه باعث ایجاد گلوله شدن چربی‌های تزریق شده هم می‌شود. بهتر است تزریق چربی را به صورت چرخشی انجام دهید که با چرخش مداوم محل‌های تزریق می‌توان از گلوله شدن چربی تزریق شده جلوگیری کرد.

عامل خطر دیگر استفاده از همان سوزن تززیق چربی بیش از یک بار است. این عامل به مرکز تزریق چربی معتبری که مراجعه می‌کنید بستگی دارد، پس بهتر است در انتخاب مرکز تزریق چربی دقت زیادی به خرج دهید. سوزن‌های مخصوص تزریق چربی فقط یک بار مصرف هستند و بعد از هر بار استفاده کدر می‌شوند. هرچه بیشتر از سوزن های خود استفاده مجدد کنید، شانس شما برای ابتلا به این بیماری بیشتر می‌شود. اگر متوجه شده‌اید که در حال ابتلا به عوارض تزریق چربی هستید یا مشکوک هستید که ممکن است محل تزریق چربی سفت شود، با پزشک خود تماس بگیرید. پزشک شما ممکن است استفاده از آنزیم را برای رفع این مشکل پیشنهاد دهد.

درمان گلوله شدن چربی تزریق شده به صورتگلوله شدن چربی تزریق شده

همانطور که می‌دانید عوامل زیادی باعث شکل‌گیری عارضه سفت شدن چربی تزریق شده می‌شود که تجمع چربی‌ها در قسمت صورت بسیار ناراحت کننده‌تر از سایر قسمت‌های دیگر بدن است. در صورت به وجود مواجه شدن با این مشکل سعی کنید اصلا دچار استرس یا ناراحتی نشوید؛ زیرا گلوله شدن چربی یکی از معایب رایج این روش است. به طور کلی با سپری شدن ۸ الی ۱۲ رور این عارضه بر طرف خواهد شد، اما در صورت اینکه می‌خواهید هر چه سریع‌تر مشکل گلوله شدن چربی تزریق شده به صورت بر طرف شود؛ در قدم اول به پزشک خود مراجعه کنید.

پزشک ممکن است که با مشاهده محل گلوله شدن چربی امکان تشخیص تخلیه مقداری از چربی تزریق شده را بدهد، همچنین امکان دارد که بنا به دلایلی پزشک درمان ماساژ را برای برطرف گلوله شدن چربی تزریق شده پیشنهاد دهد. هر کدام از روش‌های گفته شده راه حلی برای برطرف کردن این عارضه می‌باشند.

جمع بندی

عارضه‌های بسیاری می‌تواند بعد از تزریق چربی به وجود بیاید؛ ورم تزریق چربی و علت خارش بعد از تزریق چربی عارضه‌هایی هستند که نیاز به مشاوره و معاینه برای ارائه بهترین راه‌حل درمان دارند. شما می‌توانید با پرکردن فرم زیر و یا تماس با شماره 91007050 – 021 نسبت به دریافت مشاوره‌های لازم اقدام کنید.

  • فایل ها را به اینجا بکشید یا
    انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf, حداکثر اندازه فایل: 500 MB, حداکثر تعداد فایل: 3.
    • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

    تزریق چربی واقعاً مرزهای جدیدی را برای جراحان پلاستیک و سایر تخصص‌های پزشکی باز کرده است. قدرت انجام تکنیک تزریق چربی واضح است، اما به همان اندازه به تجربه و حرفه‌ای بودن پزشک نیز بستگی دارد. با مراجعه به بهتر مرکز تزریق چربی در تهران یعنی کلینیک دکتر لاغری دیگر نگران گلوله شدن چربی تزریق شده در هر کدام از قسمت‌های بدن نباشید؛ زیرا با ارائه تکنیک‌های تخصصی و ابداع روش‌های نوین می‌توانید با تزریق چربی زیبایی خود را چند برابر کنید.

    جستجو مرتبط کاربران:

    2.6/5 - (5 امتیاز)

    11 پاسخ

    1. سلام و عرض ادب خدمت شما عزیزان.
      من پوستم خیلی حساسه و به هر واکنشی ، عکس العمل نشان می دهد و با آب قرمز میشه ، با مرطوب کننده ها قرمز میشه ، و بعد از زدن اینها شاهد جوش هستم …
      خیلی منو آزار داده و اعتماد به نفسم رو گرفته اگه میشه یه راهی بگید . خدا خیرتون بده

    2. سلام وقت بخیر
      آیا برای کم کردن چربی سینه آقایان هم میشه استفاده کرد؟
      واینکه هزینه حدودیش چقدره؟

    3. سلام صورتم ککمک های زیادی داره وپوستم هم سبزه هستش چطوری ازشراین ککمک هاخلاص بشم وپوستم هم روشنتربشه ازکرمهای ساختنی هم استفاده کردم ولی دوباره پیداشدن بیشترهم شدن

    4. سلام وقتتون بخیر
      ایا تزریق ژل سینه میشه انجام داد که ماندگاریش تا چندسال بمونه ؟؟ اگرهست اسم اون ژل چی هست ؟

      ممنون از پاسخگوییتون

    5. سلام ژل ايديا من زدم واسه لبم برند خوبيه؟؟ ماندگاريش چقدر و اينكه ورم ميخوابه يعني از اين حجم كم ميشه يا همينه و اينكه لب پاين بايد جلوتر باشد يا بالا ؟

    6. سلام ببخشید من یه سوال داشتم
      حدودا 20 روز اخیر به دستور پزشک از ماینوکسیدیل استفاده کردم بعد قطعش کردم و چندروز پیش یه تونیک گیاهی ک باعث قطع ریزش مو میشه رو استفاده کردم
      ولی شنیدم بعد از قطع کردن ماینوکسیدیل باز ریزش شرو میشه، الان بنظر شما این تونیک میتونه جلوی ریزشو بگیره و چون قبلش ماینوکسیدیل استفاده کردم هیچ مشکلی تو عمل کردن تونیک ب وجود نمیاره و خوب عمل میکنه باز؟
      چون من قبلا از این تونیک استفاده کردم و ریزش موهامو قطع کرد و الان حس میکنم اگه خوب عمل نمیکنه واسه اینه قبلش ماینوکسیدیل زدم
      ایا تصورم اشتباهه و ربطی نداره؟
      لطفا جواب بدین

    7. سلام لطفاً در مورد خرید پودر کلاژن ساز هم مطلب بگذارید

    8. سلام خسته نباشید. من ۲۱ سالمه و میخوام تزریق ژل برای خط لبخند انجام بدم ولی خیلی میترسم که عوارض داشته باشه و دائمی باشه. آیا تزریق باعث شل شدگی پوست میشه؟ ۶-۷ ماه بعد تزریق وقتی ماندگاریش تموم میشه وضعیت پوست بدتر از اولش نمیشه؟
      و اینکه اگه با موادی انجام بدن که ماندگاریش ۶ ماه اینا باشه هزینه‌ش چند درمیاد تقریبا.
      ممنون میشم جواب بدید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله گلوله شدن چربی تزریق شده چه عوارضی دارد؟

    تلگرام دکتر لاغری

    مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

    ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

    آپارات دکتر لاغری

    اینستاگرام دکتر لاغری

    کانال یوتیوب کلینیک دکتر لاغری زیر نظر ماه زر