۸ تا از بهترین ماسک برای جوش صورت

بهترین ماسک برای جوش صورت

بهترین ماسک برای جوش صورت

بهترین ماسک برای جوش صورت چیست؟ از گذشته تا به حال از مهمترین عواملی که بر زیبایی خانم‌ها تاثیر زیادی می‌گذارد، جوش صورت است. این روزها درمان‌های زیادی برای جوش صورت وجود دارد. بعضی از این درمان‌ها شیمیایی و بعضی گیاهی هستند. بسیاری از افراد تمایل دارند برای رفع مشکلات پوستی خود مانند جوش از ماسک جوش صورت خود استفاده نمایند. ماسک‌های مختلفی برای از بین بردن جوش و جای جوش وجود دارد. این ماسک‌ها علاوه بر طبیعی بودن و ارزان قیمت بودن مزیت‌های دیگری مانند افزایش طراوت و شادابی و پاکسازی پوست صورت، کمک به بازسازی پوست، افزایش حالت کشسانی را نیز دارد. در ادامه همراه ما باشید تا با ۸ ماسک فوق‌العاده در رابطه با جوش صورت آشنا شوید.

بهترین ماسک برای جوش صورت

بهترین ماسک برای جوش صورت، ماسکی است که از مواد طبیعی تهیه می‌شود. همچنین تمام مواد مغذی را به پوست شما می‌رساند و پوست را شاداب می‌کند. ماسک‌های خانگی که با مواد طبیعی و سالم تهیه می‌شوند، بهترین ماسک جوش صورت و از بین بردن جوش و جای لک هستند. در عین حال معمولاً ماسک‌های خانگی هیچ ضرر و زیانی برای پوست ندارند و بسیار ارزان و مقرون به‌صرفه هستند. در ادامه مطالب شما را با بهترین ماسک‌های خانگی برای جوش صورت آشنا می‌کنیم. برای ساختن بهترین ماسک برای جوش صورت همراه ما باشید.

  • ماسک عسل و لیمو برای جوش صورت

یکی از بهترین ماسک‌ها برای از بین بردن جای جوش و جوش ماسک لیمو و عسل است. این ماسک قابل استفاده برای انواع پوست چرب، مختلط و خشک است. نکته مهم در استفاده از لیمو، انجام تست حساسیت است؛ زیرا پوست بسیاری از افراد به لیمو حساسیت دارد. ماسک عسل و لیمو دارای ترکیباتی است که به دلیل داشتن خاصیت ضدعفونی عمیقاً پوست شما را پاکسازی می‌کنند. پاکسازی پوست با تمیز کردن منافذ و رساندن مواد مغذی به پوست مانع از ایجاد جوش می‌شود. در عین حال برای از بین بردن جای جوش نیز بسیار موثر است. از این نوع ماسک می‌توانید برای سفید کردن پوست دست نیز استفاده کنید.

  • ماسک خمیر دندان

یکی از بهترین ماسک های از بین بردنه جای جوش است! بسیاری از افراد تصور می‌کنند خمیر دندان منحصر به بهداشت دهان و دندان است در حالیکه اینطور نیست. خمیر دندان یکی از بهترین مواد برای لک‌های صورت شماست. خمیر دندان به دلیل ترکیبات آنتی‌باکتریالی خود برای هرنوع جوش و لک مناسب است. شما برای رفع جای جوش می‌توانید دوبار در هفته به مدت ۲۵ دقیقه این ماسک را برروی پوست بگذارید و سپس با آب ولرم بشوئید. برای جوش هم تا زمان بهبودی جوش صورت هرروز میتوانید از خمیر دندان برروی موضع جوش استفاده کنید. به مرور جوش خشک می‌شود؛ مانند هر ماده دیگری تست حساسیت برروی پوست فراموش نشود.

  • ماسک طبیعی با عسل و نارگیل

یکی از بهترین ماسک‌ها برای جوش صورت ترکیب عسل و نارگیل است. برای تهیه این ماسک نیاز به یک قاشق عسل طبیعی و یک قاشق روغن نارگیل است. مقادیر مورد نیاز را با هم مخلوط کرده و تا زمانی که مخلوط یکدست شود، ماسک را بر روی پوست صورت خود بمالید. پس از حدود ۱۵ دقیقه، با آب گرم صورت خود را بشویید.

بیشتر بخوانید:  تزریق بوتاکس برای پیشانی
  • آبلیمو بهترین ماسک جوش صورت

لیمو جز موادی است که به داشتن ویتامین C فراوان مشهور است. از مهمترین خواص ویتامین سی روشن کردن پوست و از بین بردن چین و چروک است؛ اما آب لیمو خاصیت آنتی باکتریالی دارد و بهترین ماسک برای جوش صورت است. برای استفاده از آن باید یک گوش پاکن را به آب لیمو آغشته کرد و فقط به موضع جوش بمالید. به دلیل ترکیبات منحصربه فرد آب لیمو و داشتن ویتامین سی جوش به سرعت خوب می‌شود. حتماً قبل از استفاده تست حساسیت را انجام دهید. ممکن است هنگام استفاده از آب لیمو ناحیه جوش دچار کمی سوزش و یا خارش شود.

شما می‌توانید همچنین از ماسک آبلیمو برای جلوگیری از تیرگی پوست نیز استفاده کنید.

  • ماسک عسل

یکی دیگر از انواع بهترین ماسک برای جوش، ماسک عسل است. عسل از مهمترین مواد غذایی است که دارای خاصیت آنتی ضد باکتریالی است. در عین حال دارای خواص زیادی برای پوست است. عسل با خاصیت آنتی‌باکتریالی خود از بوجود آمدن جوش جلوگیری می‌کند و در عین حال با لایه‌برداری جای جوش را از بین می‌برد. در اکثر مواقع عسل به عنوان یک ماسک استفاده می‌شود. این ماده با پاکسازی عمیق منافذ پوست و آبرسانی به پوست مانع از فعالیت و رشد باکتری‌ها برروی پوست می‌شود. برای استفاده مقداری عسل مرغوب را هفته‌ای دوبار برروی پوست خود به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید بماند و بعد بشوئید. حتماً قبل از استفاده تست حساسیت فراموش نشود.

  • ماسک انار و گوجه فرنگی

این ماسک مناسب کسانی است که پوست بسیار چربی دارند. معمولاً جوش صورت در این افراد بیشتر است. برای تهیه این ماسک آب گوجه فرنگی که دانه‌های را گرفته‌اید با آب انار مخلوط کنید و با استفاده از گوش‌پاکن و یا یک براش این مخلوط را برروی نواحی جوشدار تا بهبود جوش هرروز به مدت چند دقیقه قرار دهید و سپس با آب ولرم بشوئید. آب انار خاصیت قابض دارد و منافذ پوست را تمیز و در عین حال می‌بندد و از بوجود آمدن جوش برروی صورت جلوگیری می‌کند. اب گوجه‌فرنگی نیز با خاصیت اسید و داشتن انواع آنتی‌آکسیدان برای رفع انواع جوش و لک بسیار موثر است. فقط تست حساسیت فراموش نشود.

بیشتر بخوانید:  بعد از تزریق بوتاکس پیشانی چه کنیم؟
  • ماسک گلاب و لیمو برای جای جوش

گلاب و گل سرخ خاصیت ضدعفونی دارند به همین خاطر از گذشته تا به حال از گلاب برای درمان بیماری‌های عفونی استفاده می‌شده است. به همین خاطر این روزها از گلاب برای درمان جوش و جای جوش نیز استفاده می‌شود. شما می‌توانید چند قطره گلاب و آب لیمو را با هم مخلوط کنید و با استفاده از گوش‌پاک‌کن و یا پنبه برروی محل جوش خود بزنید. گلاب با پاکسازی منافذ پوست و از بین بردن میکروب‌ها از بوجود آمدن جوش جلوگیری می‌کند. گلاب و لیمو حاوی ویتامین سی هستند و همانطور که می‌دانیم ویتامین سی ماده‌ای موثر در از بین بردن لک و جای جوش است.

  • ماسک سرکه سیب

ماسک سرکه سیب، کاسکی برای جوش صورت! یکی از بهترین مواد برای درمان جوش و جای جوش سرکه سیب است. سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد و با حذف سلول‌های مرده و ایجاد سلول‌های جدید از طریق افزایش کلاژن سازی به داشتن پوست شاداب و بدون جوش کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک به میزان برابر سرکه سیب و آب را مخلوط کنید و با یک پنبه به نواحی جوشدار بزنید و بعداز حدود ۵ دقیقه بشوئید. روزی یکبار می‌توانید از این روش استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک قاشق سرکه و یک قاشق عسل را مخلوط کرده و با استفاده از یک پنبه به ناحیه مورد نظر بزنید و بعد از چند دقیقه با آب بشوئید.

  • ماسک ریحان و نعناع

اکثر کرم‌های ضدجوش دارای اسیدسالیسیلیک است. این ماده به وفور در نعنا یافت می‌شود. به همین دلیل ماسک نعنا یکی از بهترین ماسک‌ها برای رفع جوش و جای جوش است؛ اما ریحان خاصیت آرامبخشی و ضدالتهابی داره و در عین حال خواص ضدمیکروبی نیز دارد که به از بین بردن جوش و جای جوش کمک زیادی می‌کند. برای تهیه این ماسک گیاه ریحان و نعنا را خرد کرده و در کمی بگذارید چند دقیق بجوشد و بعد این مایع را به صورتتان با پنبه بزنید و بعد از چند دقیقه با آب ولرم بشوئید. هفته‌ای دوبار از این ماسک می‌توانید استفاده کنید.

بخاطر داشته باشید که ماشک جوش صورت تنها نوعی از محصولات مراقبت پوستی است! شما می‌توانید از سایر محصولات دیگر پوستی نیز برای داشتن پوستی شاداب و با طراوت استفاده کنید. این محصولات به شرح زیر هستند.

بهترین ماسک برای جوش صورت

  • ماسک آووکادو با عسل

یک عدد آووکادو رسیده و یک قاشق عسل ترکیبی از بهترین ماسک برای جوش صورت است. روش تهیه این ماسبه به شرح زیر است. آووکادو را خرد کرده و با عسل مخلوط کنید تا یک پیکره یکدست ایجاد شود. ماسک را بر روی صورت خود بمالید و حدود ۱۵ دقیقه بگذارید. سپس با آب گرم صورت خود را بشویید.

کلام آخر

جوش و جای جوش از بزرگترین معضلات زیبایی است. تاثیر بسیار بد آن بر اعتمادبنفس افراد باعث شده تا به محض پدیدار شدن جوش افراد به دنبال راهکاری برای درمان آن باشند. درمان جوش شامل درمان‌های گیاهی و درمان‌های شیمیایی است. درمان‌های گیاهی شامل انواع ماسک‌های زیبایی تهیه شده از مواد طبیعی است. گیاهان گوناگونی برای رفع جوش وجود دارند که در این ماسک‌ها استفاده می‌شوند. البته این روزها با پیشرفت تکنولوژی روش‌های جدیدی برای رفع جوش در کلینیک دکتر لاغری و زیبایی وجود دارد. شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به کلینیک دکتر لاغری و زیبایی از شر جوش و جای جوش خلاص شوید!

پرسش‌های متداول

۱. آیا این ماسک‌ها برای هر نوع پوست مناسب هستند؟ بله، ماسک‌های معرفی شده برای انواع مختلف پوست مناسب هستند. اما در صورت وجود حساسیت یا مشکل خاصی، قبل از استفاده بهتر است با پزشک مشورت کنید.

۲. چقدر باید این ماسک‌ها را بر روی پوست نگه داریم؟ بسته به نوع ماسک، معمولاً باید آن را بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست نگه داشته و سپس با آب گرم صورت را بشویید.

۳. چقدر باید این ماسک‌ها را تکرار کنیم؟ برای داشتن نتایج بهتر، می‌توانید هر هفته یک یا دو بار از این ماسک‌ها استفاده کنید.

۴. آیا ماسک آرگیل ممکن است پوست را خشک کند؟ بله، در صورت استفاده بیش از حد، ماسک آرگیل ممکن است پوست را خشک کند. بنابراین، توصیه می‌شود از این ماسک با اندازه مناسب استفاده کنید.

۵. آیا می‌توانم این ماسک‌ها را در منزل تهیه کنم؟ بله، تمام مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک‌ها به راحتی در منزل قابل دسترس هستند و می‌توانید آن‌ها را با هم مخلوط کنید.

4/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله ۸ تا از بهترین ماسک برای جوش صورت

تلگرام دکتر لاغری

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر لاغری

اینستاگرام دکتر لاغری

کانال یوتیوب کلینیک دکتر لاغری زیر نظر ماه زر

بایوفت چیست؟ بایوفت صورت بدون عوارض تزریق چربی صورت تزریق ژل روسی