نحوه انجام مزوژل چگونه است؟

نحوه انجام مزوژل

نحوه انجام مزوژل چگونه است؟ مزوژل درمانی می‌باشد که چین و چروک و خطوط روی صورت شما را صاف می‌کنند. پزشک معمولاً مزوژل را در نواحی اطراف چشم، دهان و بینی شما تزریق می‌کنند. این عمل زیبایی معمولاً فوراً نتیجه می‌دهد و می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد. در ادامه با نحوه انجام مزوژل و مزایای آن آشنا خواهید شد.

مزوژل چیست؟

برای بررسی بهتر نحوه انجام مزوژل باید ابتدا دید بهتری در ارتباط با آن داشته باشید. تزریق مزوژل نوعی روش زیبایی غیرجراحی است. مزوژل، چین و چروک‌ها را پر می‌کنند، خطوط را صاف می‌کنند و حجم را به صورت شما باز می‌گرداند. پزشک این مواد را درست زیر پوست شما تزریق می‌کند.

روش انجام مزوژل

افراد برای بهبود ویژگی‌های صورت خود یا به دست آوردن ظاهری جوان تر، درمان مزوژل را انتخاب می‌کنند. این درمان انتخابی معمولا کمتر از نیم ساعت طول می‌کشد و زمان بهبودی کمی دارد. نتایج فوراً دیده می‌شوند و بسته به محل درمان، ماه‌ها تا سال‌‌ها دوام می‌‌آورند.

مانند هر عمل زیبایی، خطراتی از جمله عفونت، خونریزی و کبودی در این نوع از تزریق ژل وجود دارد. طرح‌های بیمه درمانی معمولاً رویه‌های زیبایی انتخابی مانند تزریق مزوژل را پوشش نمی‌دهند.

روش انجام مزوژل چگونه است؟

نحوه انجام مزوژل چگونه است؟ می‌توانید تزریق مزوژل را در مطب انجام دهید. در ابتدا پزشک پوست شما را تمیز می‌کند و ممکن است از یک لوسیون یا کرم با یک ماده بی‌حس کننده استفاده کند. داروی بی حسی ناحیه را بی‌حس می‌کند بنابراین درمان راحت‌تر خواهد بود.

با استفاده از یک سوزن نازک، پزشک شما مقادیر کمی از پرکننده‌ها را به زیر پوست شما تزریق می‌کند. بیشتر افراد در طول این تزریق‌ها درد زیادی را تجربه نمی‌کنند. پزشک شما ممکن است مزوژل را در چندین ناحیه تزریق کند. کل فرآیند می‌تواند چند دقیقه یا تا یک ساعت طول بکشد. ما در کلینیک دکتر لاغری، معتبرترین مرکز تزریق ژل سعادت آباد، با ارائه مشاور‌ه‌های لازم شما را در مسیر روش انجام مزوژل همراهی خواهیم کرد.

چرا از مزوژل استفاده می‌شود؟

با افزایش سن، بدن شما شروع به از دست دادن کلاژن می‌کند. کلاژن ماده مهمی است که در سراسر بدن شما از جمله در پوست، ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و بافت‌های همبند، وجود دارد. کاهش مقدار کلاژن در پوست باعث شلی پوست (شل شدن) و کاهش حجم می‌شود. پوست نازک تر می‌شود، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و شروع به افتادگی می‌کند. می‌توانید مزوژل را برای موارد زیر انتخاب کنید.

• به پوست افتاده حجم دهید.
  • ویژگی‌های صورت خود را متقارن‌تر کنید.
  • لب‌ها و گونه‌ها را حجیم کنید.
  • چروک‌ها و چین‌های صورت خود را صاف کنید.

برخی از داروهای تجویز شده برای درمان شرایط پزشکی مانند HIV و ایدز می‌توانند باعث لاغری صورت شما شوند. برخی افراد پس از مصرف این داروها برای بازگرداندن حجم به صورت خود پرکننده‌های پوستی را انتخاب می‌کنند.

قبل از نحوه اتجام مزوژل چه اتفاقی می‌افتد؟

قبل از درمان مزوژل، باید با پزشک خود مشورت کنید. سعی کنید به یک متخصص پوست مراجعه کنید، پزشکی که در مراقبت از پوست تخصص دارد. آن‌ها چهره شما را بررسی می‌کنند و در مورد اهداف شما و اینکه چه زمینه‌هایی را می‌خواهید ارتقا دهید می‌پرسند.

پزشک ممکن است صورت شما را با یک خودکار یا نشانگر علامت گذاری کند تا نشان دهد تزریق در کجا انجام می‌شود. پزشک همچنین ممکن است از صورت شما عکس بگیرند. پزشک شما همچنین عوارض جانبی احتمالی و زمان بهبودی را بررسی می‌کند.

در طول این مشاوره، پزشک در مورد سابقه پزشکی شما نیز سوال خواهد کرد. مهم است که در صورت مصرف داروی خاص، به آن‌ها اطلاع دهید، زیرا برخی از داروها می‌توانند خطر عوارض پس از دریافت مزوژل را افزایش دهند. همچنین اگر مشکلات زیر را دارید به پزشک خود بگویید.

• آلرژی
  • سابقه کبودی یا خونریزی پس از اقدامات مشابه
  • مشکلات عصبی

حتما پزشک خود را از شرایط پوستی اکنونی خود مطلع کنید.

همچنین بخوانید درباره: ژل جالپرو چیست و چه کاربردی دارد؟

بعد از روش عمل مزوژل چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از دریافت تزریق مزوژل، پزشک پوست شما را تمیز می‌کند. آنها ممکن است یک کیسه یخ برای کاهش درد و تورم به شما بدهند.

ممکن است پس از تزریق، کبودی، تورم یا ناراحتی داشته باشید. معمولاً این عوارض خفیف هستند و در عرض چند روز از بین می‌روند.

بسیاری از افراد بلافاصله پس از انجام این تزریق‌ها نتایج را مشاهده می‌کنند. اما نتایج هر کسی متفاوت است. اینکه چه مدت طول می‌کشد تا نتایج را ببینید ( و چه مدت طول می‌کشد ) به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع درمانی که دریافت کرده اید.

بیشتر بخوانید:  تزریق ژل پرفکتا

مزوژل برای چه کسانی مناسب نیست؟

قطعا با خواندن این مقاله و مشاهده یکی از این مشکلات در صورت خود به فکر روش درمانی مزوژل خواهید افتاد. اما آیا این روش برای همه مناسب است و مشکلی ایجاد نخواهد کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که این روش برای همه افراد توصیه نمی‌شود. پزشکان معتقدند این روش برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مثلاً مبتلا به دیابت، سرطان، اختلالات بافت همبند و غیره هستند، مناسب نیست.

همچنین زنان در دوران بارداری و شیردهی و کسانی که از داروهای خاصی استفاده می‌کنند نباید کاندید درمان پوست مزوژل باشند.

افرادی که پوست شل، افتاده و نرم دارند نباید مزوژل مصرف کنند. برای این افراد روش‌های دیگری مانند تزریق ژل و لیفت پوست پیشنهاد می‌شود تا نتیجه مطلوب‌تری بگیرند.

عوارض جدی نادر هستند و برخی از این عوارض فقط موقتی هستند. اما مانند هر عمل جراحی زیبایی، خطراتی نیز وجود دارد. این عوارض عبارتند از:

• ظاهر نامتقارن
  • خونریزی، کبودی، قرمزی، درد و تورم
  • آسیب به پوست شما که می‌تواند باعث ایجاد زخم شود.
  • عفونت که در موارد شدید می‌تواند منجر به نکروز (مرگ پوست آلوده) شود.
  • توده یا برجستگی زیر پوست شما
  • بی حسی
  • جوش‌هایی که شبیه آکنه هستند.
  • بثورات و خارش
  • به ندرت، افراد به دنبال تزریق مزوژل پوستی دچار مشکلات بینایی می‌شوند. اگر مشکلات بینایی همراه با ضعف، ناراحتی یا درد در یک طرف بدن خود دارید، فوراً به پزشک کمک کنید.

زمان نقاهت هر کس متفاوت است. زمان بهبودی شما به موارد زیر بستگی دارد:

• پزشک شما چند ناحیه را درمان کرده است.
  • سلامت کلی شما

بیشتر افراد می‌توانند بلافاصله پس از نحوه انجام و تزریق مزوژل به فعالیت‌هایی که از آن لذت می‌برند بازگردند. با این حال، پزشک شما ممکن است استراحت از ورزش شدید یا فعالیت بدنی را برای یک یا دو روز توصیه کند.

پس از دریافت مزوژل، اگر موارد زیر را دارید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

• خونریزی یا درد.
  • علائم عفونت، از جمله تب یا قرمزی و تورم در محل تزریق.
  • علائم یک واکنش آلرژیک یا آنافیلاکسی، مانند مشکل در تنفس یا تنگی نفس (تنگی نفس).

کلام پایانی

مواد و عناصر به کار رفته در مزوژل کلاژن می‌سازند و جریان خون را در بافت‌های پوست افزایش می‌دهند. مزوژل حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان برای تقویت و ترمیم پوست است که باعث می‌شود پوست شما درخشندگی جوانی خود را به دست آورد. درمان مزوژل چین و چروک‌ها را صاف می‌کنند و حجم را به پوست افتاده باز می‌گرداند. بسیاری از افراد این تزریق‌ها را انتخاب می‌کنند زیرا نتایج فورا قابل توجه است و زمان بهبودی حداقل است. مانند هر عمل زیبایی انتخابی، خطر عوارض جانبی وجود دارد. با پزشک خود در مورد خطرات و فواید صحبت کنید. پس از انجام این تزریقات، اگر خونریزی، درد یا تورم یا علائم واکنش آلرژیک دارید، با پزشک خود تماس بگیرید.

1. سلام
    مشاوره گذاشتید ولی کسی تماس نمگیره خیلی غیر حرفه یی کار میکنید

2. با سلام
    جناب دکتر آیا با روش لیز امکان برطرف کردن HS وجود دارد .چون بنده درگیر بیماری هستم .و آیا از روش درمانی و بیولوژیکی موثر تر هست ؟
    سپاس

1. با سلام. دوست عزیز باید این مورد را با مشاورین مرکز لیزر ما در میان بگذارید. اطلاعات تکمیلی را در وبسایت لیزر به نشانی https://drtattoo.co/ مطالعه کنید.

1. نظرات و نمونه کارها در وبسایت موجوده همچنین می‌توانید از مشاورین ما درخواست کنید.

3. سلام درود بر شما ،امروز کاشت مو داشتم ولی در مورد رابطه ی جنسی هیچ توصیه ایی نکردند،ممنون بابت اطلاع رسانیتون

1. با سلام دوست عزیز برای دریافت مشاوره با مشاورین کاشت مو تماس بگیرید. اطلاعات تکمیلی را می‌توانید در وبسایت مرکز کاشت ما به نشانی https://clinichairtransplant.net/ مطالعه کنید.