5 روغن جوانسازی پوست برای جلوگیری از پیری زودرس

روغن جوانسازی پوست

روغن جوانسازی پوست

بهترین روغن جوانسازی پوست دست و صورت چیست؟ این روزها روش‌های زیادی برای جوانسازی پوست صورت و دست ابداع شده است. در کنار این روش‌ها و متدها بسیاری از افراد استفاده از مواد گیاهی ترجیح می‌دهند. روغن‌های گیاهی از مهمترین مواد موثر برای جوانسازی پوست است. روغن‌ جوانسازی پوست صورت و دست نه تنها قیمت مناسبی دارد. بلکه به بازسازی و جوانی پوست شما کمک می‌کند. این روزها جوانسازی پوست در کلینیک دکتر لاغری، بهترین مرکز تزریق چربی در تهران، انجام می‌شود و شما به راحتی می‌توانید به پوستی جوان و شاداب دست پیدا کنید. در ادامه همراه ما باشید تا با این روغن‌ها آشنا شوید.

چه روغنی برای جوانسازی پوست مفید است؟

این روزها بسیاری از افراد تمایل زیادی به استفاده از محصولات گیاهی مخصوصاً استفاده از روغن جوانسازی پوست صورت و دست برای زیبایی دارند. روغن‌های گیاهی به دلیل داشتن مواد طبیعی و خواص آنتی‌اکسیدانی خود، انتخابی عالی برای افرادی است که به زیبایی پوست خود علاقه‌مند هستند. از بین تمام این روغن‌ها، روغن نارگیل، زیتون، آرگان، آووکادو و جوجوبا تاثیر بسیار زیادی برروی زیبایی پوست شما دارد و بسیار مفید هستند. روغنی برای پوست شما مفید است که متناسب با نوع جنس پوست و مشکلات پوستی استفاده شود. علاوه براین موارد کیفیت روغن و نحوه نگهداری نیز برروی اثرات روغن بسیار تاثیرگذار است.

  • روغن نارگیل

یکی از چند روغن جوانسازی پوست روغن نارگیل است. روغن نارگیل از گوشت میوه نارگیل تهیه می‌شود. این روغن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است. روغن نارگیل در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. از گذشته تا بحال در کشور هند از روغن نارگیل برای مصارف زیبایی پوست و مو استفاده می‌شده است. این روغن با حفظ رطوبت پوست کمک زیادی به لطافت و شفافیت پوست می‌کند. به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی در بسیاری از کرم‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. روغن نارگیل بهترین انتخاب برای افرادی است که پوست خشک دارند. علاوه بر موارد گفته شده روغن نارگیل بهترین درمان برای افراد با پوست خشک است.

چگونه پوست خشک را پاکسازی کنیم؟ مراحل پاکسازی پوست خشک

  • روغن زیتون برای جوانسازی پوست دست

یکی دیگر از چند روغن جوانسازی پوست که برای سفید کردن پوست دست نیز از آن استفاده می‌شود، روغن زیتون است. روغن زیتون از میوه زیتون استخراج می‌شود. این روزها در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی از روغن زیتون استفاده می‌شود. روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب مفید برای پوست است. این اسیدهای چرب از بهترین مواد برای لطافت و نرمی پوست است. روغن زیتون سرشار از ویتامین E است. ویتامین E از مهمترین آنتی‌اکسیدان‌های برای جلوگیری از چین و چروک است. علاوه براین به روشن شدن و شفافیت پوست نیز کمک زیادی می‌کند.

روغن زیتون برای چه نوع پوست‌هایی مناسب است؟

روغن زیتون، به عنوان یک روغن برای جوانسازی پوست دست، مناسب‌ترین انتخاب برای افرادی است که پوست خشک و حساس دارند. کسانیکه از بیماری اگزما و پسوریازیس رنج می‌برند، پوستی بسیار خشک دارند. روغن زیتون خشکی و التهاب پوست را برطرف کرده و از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می‌کند. علاوه براین با خاصیت آبرسانی خود از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. افراد با پوست چرب نباید از روغن زیتون استفاده نمایند؛ زیرا پوست چرب به دلیل تولید چربی زیاد، معمولاً منافذ آن بسته است. این نوع از پوست‌ها مستعد جوش و آکنه هستند به همین دلیل محصولات گیاهی دارای چربی برای این نوع از پوست مفید نیست.

  • روغن آرگان

روغن آرگان از معروفترین روغن‌ جوانسازی پوست برای پوست و مو است. این روغن از هسته میوه درخت آرگان تهیه می‌شود. بافت این روغن بسیار سبک بوده به همین دلیل به سرعت جذب پوست می‌شود. روغن آرگان سرشار از اسیدهای چرب امگا است. این روغن تاثیر زیادی در بازسازی پوست و ترمیم پوست‌های خشک و آسیب‌دیده دارد. روغن آرگان برای انواع پوست بسیار مفید است. به دلیل اثرات مفید آن در بسیاری از محصولات و کرم‌های زیبایی استفاده می‌شود. با استفاده از روغن آرگان و کرم‌های حاوی روغن آرگان پوستی به لطافت یک کودک خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:  برای جوانسازی دور چشم چه باید کرد؟
  • روغن جوجوبا برای جوانسازی صورت

روغن جوجوبا از آن دسته روغن‌هایی است که معمولاً هیچ نوع اثر چربی برروی پوست باقی نمی‌گذارد. این روغن از گیاه جوجوبا بدست می‌آید. روغن جوجوبا برای انواع پوست مفید است. این روزها در بسیاری از کرم‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی از روغن جوجوبا استفاده می‌شود. روغن جوجوبا با جذب سریع هیچگونه اثر چربی برروی پوست صورت شما باقی نمی‌گذارد و باعث پاکسازی پوست صورت شما می‌شود.

  • روغن آووکادو

آووکادو از بهترین روغن جوانسازی پوست صورت ودست برای درمان انواع مشکلات پوستی است. این روغن از میوه آووکادو تهیه می‌شود. در سراسر جهان آووکادو و روغن آن به خواص درمانی و بهداشتی‌شان شهرت دارند. روغن آووکادو از مفیدترین روغن‌ها برای افرادی است که پوست خشک و حساس دارند. به همین دلیل افرادی که از مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس رنج می‌برند می‌توانند از روغن آووکادو به عنوان درمانی مکمل استفاده نمایند. این روغن دارای اثرات ضدپیری بسیار بالایی است به همین دلیل در بسیاری از کرم‌های ضدچروک از این روغن استفاده می‌شود. علاوه براین روغن آووکادو با کنترل چربی پوست از ایجاد جوش و آکنه برروی پوست جلوگیری می‌کند.

روغن جوانسازی پوست

کلام آخر

روغن‌های گیاهی از مهمترین ترکیبات موثر برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی است. به دلیل اینکه این روغن فاقد مواد شیمیایی هستند در بین مردم محبوبیت زیادی دارند. از پرکاربردترین روغن‌ها م جوانسازی پوست ی‌توان به روغن زیتون، جوجوبا، آووکادو، آرگان اشاره کرد. روغن زیتون به دلیل داشتن چربی تنها برای افراد با پوست خشک مفید است؛ اما بقیه روغن‌ها تقریباً مناسب انواع پوست هستند. در نهایت برای استفاده از هرنوع روغن از قبل این نوع از روغن را باید برروی پوست تست کرد تا در صورت بروز حساسیت از این نوع از روغن استفاده نکنیم.

جستجو مرتبط کاربران:

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله 5 روغن جوانسازی پوست برای جلوگیری از پیری زودرس

تلگرام دکتر لاغری

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر لاغری

اینستاگرام دکتر لاغری

کانال یوتیوب کلینیک دکتر لاغری زیر نظر ماه زر