روش‌ های لیفت پوست در خانه

لیفت پوست در خانه

لیفت پوست در خانه

لیفت پوست در خانه امکان پذیر است؟ به مرور زمان و با افزایش سن پوست افراد دچار شلی و افتادگی می‌شود. علاوه بر افزایش سن عوامل مختلفی مانند انواع بیماری‌ها، کاهش وزن و … نیز باعث شلی و افتادگی پوست می‌شود. کلاژن و الاستین از مهمترین موادی است که در بدن ساخته شده و باعث لیفت پوست صورت و دیگر نواحی می‌شود؛ کمبود ویتامین‌های ضروری و عواملی که ذکر شد باعث شلی و افتادگی پوست می‌شود.
برای لیفت صورت می‌‌‌‌‌توانید به کلینیک دکتر لاغری، بهترین کلینیک
تزریق چربی در تهران، مراجعه کنید. علاوه براین، این روزها با استفاده از مواد و روغن گیاهی می‌توانید پوست صورت خود را لیفت کنید. در ادامه همراه ما باشید تا با این روش‌های لیفت پوست صورت در منزل آشنا شوید.

چرا افتادگی پوست رخ می دهد؟

افتادگی پوست از مهمترین عواملی است که باعث کاهش اعتماد بنفس افراد می‌شود. کلاژن و الاستین از مهمترین موادی است که در بدن انسان ساخته می‌شود. این دو ماده تاثیر بسیار زیادی بر سفتی و قوام پوست دارد.

افرادی که به دلیل کاهش وزن سریع اقدام به لاغری می‌کنند، بعد از کاهش وزن دچار شلی و افتادگی پوست می‌شوند. کمبود مواد غذایی و کاهش ویتامین‌های ضروری نیز تاثیر زیادی بر روی شلی و افتادگی پوست دارد. علاوه بر همه موارد ذکر شده افزایش سن باعث کاهش تولید کلاژن، الاستین و اسید هیالورنیک در بدن می‌شود به محض کاهش این مواد در بدن پوست دچار شلی و افتادگی می‌شود.

شلی و افتادگی پوست در افراد سیگاری و کسانیکه از مشروبات الکلی استفاده می‌کنند نیز بوضوح دیده می‌شود. نور خورشید نیز از مهمترین عوامل موثر بر شلی و افتادگی پوست است. همانطور که اشاره کردیم، عدم مصرف ویتامین نیز تاثیر زیادی بر شلی و افتادگی پوست می‌گذارد.

به همین علت افرادی که تغذیه خوبی ندارند به مرور زمان پوست آن‌ها دچار شلی و افتادگی پوست می‌شوند. عدم تغذیه مناسب برای پوست باعث کاهش ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن شده و با کاهش مواد معدنی در بدن میزان ساخت کلاژن در بدن کاهش می‌یابد. کاهش کلاژن به نوبه خود باعث شلی و افتادگی پوست می‌شود.

روش‌های لیفت پوست در خانه

بسیاری از افراد برای لیفت پوست صورت تمایلی به استفاده از متدها و روش‌ها جدید مانند تزریق چربی، ژل و … را ندارند به همین دلیل روش‌های خانگی را برای لیفت صورت ترجیح می‌دهند. برای لیفت صورت از مواد و روغن‌های گیاهی مانند ژل آلوئه ورا، روغن نارگیل، روغن روکرچک، اسکراب بادام، لیمو و بسیاری از مواد دیگر می‌توان استفاده کرد. با ماساژ صورت با این مواد می‌توانید تا حد زیادی از شلی و افتادگی پوست جلوگیری کرده و به پوست خود قوام و سفتی ببخشید.

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل یمی از محبوب‌ترین انواع روغن جوانسازی پوست برای جلوگیری از لیفت پوست صورت است. این روزها از روغن نارگیل به دلیل خواص فوق‌العاده آن در بسیاری از کرم‌های مرطوب‌کننده و ضدچروک استفاده می‌شود. شما می‌توانید روغن نارگیل و کرچک را با یکدیگر مخلوط کنید و همچنین می‌توانید از روغن نارگیل به تنهایی برای لیفت صورت استفاده کنید. برای استفاده روزانه روغن نارگیل را به روش بن ماری از حالت جامد به مایع تبدیل کرده (منظور از روش بن ماری حرارت غیر مستقیم است) سپس با دست این روغن را به سمت بالا ماساژ دهید تا پوست صورت لیفت شود.

  • ماسک ماست

یکی از راه‌های لیفت پوست در خانه استفاده از ماسک ماست است. ماست به علت مصرف خوراکی آن محبوبیت زیادی دارد علاوه براین برای پوست نیز استفاده می‌‌شود. ماست به علت داشتن پروبیوتیک بهترین درمان برای پوست‌های جوشدار است. علاوه براین ماست دارای اسید لاکتیک است. این روزها از اسید لاکتیک برای جوانسازی پوست در روش اسید تراپی استفاده می‌شود. علاوه بر این ماست حاوی مقادیر زیادی ویتامین‌های گروه B است. این گروه از ویتامین‌ها نقش مهمی در بازسازی و شادابی پوست دارند. پروبیوتیک موجود در ماست نقش مهمی در تنظیم باکتری‌های مفید روی پوست صورت دارد. اسید لاکتیک موجود در ماست یکی از مفیدترین مواد برای درمان لکه‌های پوستی است.

  • ماسک روغن کرچک

روغن کرچک از مهمترین روغن‌هایی است که باعث ساخت کلاژن و الاستین در پوست می‌شود. همانطور که می‌دانیم کلاژن و الاستین از مهم‌ترین مواد برای برای استحکام، جوانی و لیفت صورت است. در روغن کرچک ماده‌ای به نام ریسینولئیک اسید وجود دارد. این اسید دارای خاصیت ضد التهابی بوده و مناسب‌ترین انتخاب برای افرادی است که از بیماری‌های التهابی پوست مانند اگزما و پسوریازیس رنج می‌برند. روغن کرچک را هم می‌توانید به تنهایی برای ماساژ صورت استفاده کنید و هم می‌توانید آن را با روغن‌های دیگر مخلوط نمائید. روغن کرچک را می‌توانید به صورت روزانه برای ماساژ صورت و لیفت استفاده نمائید.

بیشتر بخوانید:  بهترین دکتر اندولیفت در تهران
  • اسکراب بادام

اسکراب بادام یکی دیگر از روش‌های لیفت پوست در خانه است. بادام سرشار از ویتامین و روغن‌های مفید است. از مهمترین ویتامین‌های مفید در بادام ویتامین‌های گروه B است. اسکراب بادام یک ماده مفید برای لایه‌برداری و لیفتینگ پوست صورت است. برای تهیه این اسکراب فوق‌العاده باید بادام را آسیاب کرده و سپس آن را با یک قاشق شیر مخلوط و برروی پوست صورت ماسک نمائید. از این ماسک می‌توانید هفته‌ای یکبار استفاده کنید. نکته مهم این است که اگر پوستتان خشک است از شیرپرچرب و اگر پوست چربی دارید از شری کم چرب و پوست‌های مختلط نیز از شری کم چرب باید استفاده نمایند.

استفاده مناسب از اسکراب بادام برای شادابی و طراوت پوست مورد توجه است. اسکراب بادام سلول های مرده را از بین می‌برد و پوست را آبرسانی می‌کند. همچنین در برابر تابش خورشید محافظ پوست بوده و مانع سرخ و خشک شدن پوست می‌شود. به دلیل همین موارد بالاست که اسکراب بادام به عنوان یکی از موثر ترین ابزار های لیفت صورت در منزل و جوان سازی پوست محسوب می‌شود.

  • ماسک تخم مرغ

تخم مرغ از مهمترین موادی است که سرشار از پروتئین و مواد مغذی و مناسب برای انجام لیفت پوست در خانه است. سفیده تخم مرغ از جمله مهمترین موادی است که در ساخت انواع ماسک‌های زیبایی استفاده می‌شود. این ماده به علت پروتئین زیاد تاثیر زیادی در لیفت صورت دارد. برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ، یک عدد سفیده را به خوبی همزده و با استفاده از یک براش آن را برروی صورت ماسک کنید. از این ماسک هفته‌ای دوبار می‌توانید استفاده کنید.

  • ماسک خاک رس

از گذشته تا به حال ماسک خاک رس تاثیر زیادی در پیشگیری از شلی و افتادگی پوست صورت داشته است. به همین علت در مصر باستان از خاک رس به عنوان ماسک ضد پیری استفاده می‌شده است. خاک رس باعث افزایش کلاژن‌سازی پوست می‌شود به همین علت باعث سفت شدن پوست می‌شود. علاوه براین با پاک کردن منافذ پوست، به پوست اجازه تنفس بهتر و جذب اکسیژن بیشتر را می‌دهد. برای تهیه ماسک خاک رس یک قاشق از این خاک را با مقدار کافی آب مخلوط کرده و برروی صورت ماسک کنید از این ماسک هفته‌ای یکبار می‌توانید استفاده کنید.

لیفت پوست در خانه

کلام آخر

پوست از مهمترین اعضای بدن است و نقش بسیار مهمی در زیبایی شما دارد؛ بنابراین باید همواره با استفاده از روش‌ها و مواد مفید مواظب پوست خود باشید. بسایری از افراد بعد از ۳۰ سالگی دچار شلی و افتادگی پوست می‌شوند، به همین دلیل دنبال روش‌هایی برای جلوگیری از شلی و افتادگی پوست هستند.

این روزها متدها و روش‌های جدیدی برای جلوگیری از شلی و افتادگی پوست مانند تزریق کردن چربی، ژل و… ابداع شده است؛ اما بسیاری از افراد استفاده از روش‌های خانگی را بر این متدها ترجیح می‌دهند و اقدام به انجام لیفت پوست صورت در منزل می‌کنند. استفاده از روغن نارگیل، اسکراب بادام، ژل آلوئه ورا و بسایری از مواد گیاهی به شما کمک می‌کند تا پوستی شاداب و بدون شلی و افتادگی پوست داشته باشید.

جستجو مرتبط کاربران:

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله روش‌ های لیفت پوست در خانه

تلگرام دکتر لاغری

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر لاغری

اینستاگرام دکتر لاغری

کانال یوتیوب کلینیک دکتر لاغری زیر نظر ماه زر