دوره نقاهت تزریق چربی صورت

دوره نقاهت تزریق چربی

دوره نقاهت تزریق چربی

دوره نقاهت تزریق چربی صورت چقدر است؟ تزریق چربی به صورت یکی از پرطرفدارترین روش‌های خدمات زیبایی برای صورت است. معمولاً در بیشتر بیماران مخازن تجمع چربی به مقدار زیاد برای انتقال چربی به نقاط دیگر بدن در دسترس است. به طور کلی، دوره نقاهت تزریق چربی با سپری شدن مدت زمان یک هفته به پایان می‌رسد، مگر اینکه بنا به دلایلی و مشاهده عوارض تزریق چربی این دوره طولانی‌تر شود.

در روش تزریق چربی ممکن است گاهی جهت تزریق چربی مجدد چند جلسه دیگر نیز به پزشک مراجعه کنید که این فرآیند کاملاً طبیعی و بدون خطر است. معمولاً بافت‌های صورت به راحتی چربی‌های تزریق شده را بدون واکنش‌های ایمنی بدن می‌پذیرند که این تکنیک برای بعضی افراد که به ایجاد تغییرات طبیعی در صورت علاقه دارند بسیار مناسب است.

مدت دوره نقاهت تزریق چربی صورتدوره نقاهت تزریق چربی

مدت زمان دوره نقاهت تزریق چربی به صورت حدوداً سه روز است که به تدریج تورم یا هر عارضه دیگری فروکش می‌کند. بیمار بعد از سپری کردن یک هفته به راحتی می‌تواند به زندگی عادی خود بازگردد. در صورتی که در طول این یک هفته به توصیه‌های پزشک به درستی عمل کند، مدت دوره نقاهت بسیار کمتر می‌شود. توجه داشته باشید که لازم است بیمار بعد از گذشت ۵ تا ۷ روز پس از تزریق چربی مجدداً برای معاینه به پزشک مراجعه کند؛ زیرا بسیاری از مواقع دکتر لازم می‌داند که نتیجه نهایی خود را بررسی کند.

عارضه ورم تزریق چربی اصولاً یکی از مواردی است که همه بیماران تجربه می‌کنند و معمولاً با سپری شدن دو تا چهار روز کاهش می‌یابد، پس بهتر است که حداقل به مدت ۶ هفته از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید و پس از 6 هفته اگر برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار گرفتید، سعی کنید از کرم ضد آفتاب بر روی ناحیه تزریق استفاده کنید. در دوران نقاهت، منافذ پوست باز هستند؛ بنابراین، پزشکان توصیه می‌کنند از شامپوهای معمولی برای شستشو صورت استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است بر روی صورت شما تأثیر منفی بگذارد و در بیشتر مواقع توصیه می‌شود که از شامپو بچه استفاده شود.

مراحل تزریق چربی به صورت

سلول‌های چربی که با کمک یک کانول که به آن سرنگ یا سوزن نیز گفته می‌شود؛ از نواحی که دارای چربی اضافی هستند گرفته شده و پس از چند مرحله تصفیه به نواحی مورد نظر مجدداً تزریق می‌شود. اگرچه ممکن است گاهی به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ درصد بافت‌های چربی جذب شده باشند. این فرآیند جذب به طور متوسط در طول سه ماه بعد از تزریق چربی رخ می‌دهد؛ اما بسته به عواملی مانند ساختار ژنتیکی فرد، تغذیه و سبک زندگی، عاداتی مثل سیگار کشیدن، مصرف دخانیات می‌تواند میزان ماندگاری تزریق چربی در افراد متفاوت باشد.

در کنار نقاهت تزریق چربی صورت مزایایی دارد؟ مزایای تزریق چربی صورت

دوره نقاهت تزریق چربی صورت

مراقبت‌های لازم در دوران نقاهت تزریق چربی به صورت

  • بهترین زمان برای حمام روز چهارم بعد از جراحی است.
  • ماساژ برای تورم و توده‌های تزریق شده در ناحیه صورت بسیار مفید است.
  • در ۲ هفته اول بهتر است که بیمار از خوابیدن به پهلوی راست و چپ اجتناب کند؛ زیرا باعث می‌شود تورم‌ها نامتقارن شوند. در هر صورت طریقه خوابیدن به پشت برای بیمار مفیدتر است.
  • حداقل ۳ هفته بعد از جراحی مطلقاً سیگار نکشید. سیگار به میزان قابل توجهی به روند نابود شدن چربی کمک می‌کند و روند بهبود را به تأخیر می‌اندازد.
  • از انجام کارهای سنگین در دوران نقاهت و تمرینات ورزشی خودداری کنید.
  • بعد از عمل به مدت دو روز تا یک هفته دراز بکشید و استراحت کافی داشته باشید.
  • در صورت مشاهده عوارض تزریق چربی، عفونت یا تغییرات غیرطبیعی در محل تزریق به پزشک مراجعه کنید.
  • تا ۱۰ روز پس از تزریق باید از رفتن به مکان‌های گرم و دمای بالا خودداری کنید، خصوصاً استفاده از سونا مطلقاً ممنوع است.
  • با مشاهده عدم تقارن در محل‌های تزریق چربی هرگز نگران نباشید؛ زیرا این روند طبیعی و موقتی است و در پایان مدت زمان سه روز تورم‌های نامتقارن ناپدید می‌شوند.
  • از کمپرس یخ برای کاهش تورم و کبودی تا ۳ روز بعد از تزریق، همچنین در مناطقی که لیپوساکشن انجام شده است استفاده کنید.
  • حتماً غذای سالم بخورید و مصرف پروتئین، سبزیجات و میوه‌ها را افزایش دهید. از مصرف نمک خودداری کنید تا ورم ناشی از تزریق به سرعت کاهش یابد.
بیشتر بخوانید:  درمان عفونت بعد از تزریق چربی

سوالات متداول نقاهت تزریق چربی

درباره تزریق چربی و دوران نقاهت آن همواره سوالات و پرسش‌های بسیاری ذهن مراجعه کننده را به خود مشغول کرده است که در این بخش قصد داریم تا به چند مورد از آنها پاسخ دهیم.

  • در طول روند بهبودی چه انتظاراتی از انتقال چربی صورت داشته باشیم؟

پس از تزریق چربی به صورت، سلول‌های چربی از طریق مویرگ‌های صورت شروع به تغذیه بافت بدن می‌کنند؛ بنابراین، به عنوان یک بافت اصلی در صورت شروع به رشد خواهند کرد، اما این روند جذب ممکن است در بیشتر موارد تا شش ماه زمان ببرد؛ بنابراین، بعد از عمل ممکن است متوجه شوید که حجم چربی کاهش یافته است، اصلاً جای نگرانی نیست؛ زیرا این واکنش طبیعی بدن نسبت به ورود چربی در قسمت جدید است.

در واقع پزشک در جلسه اول به شما توضیح می‌دهد که ممکن است پس از عمل بخشی از چربی جذب شود که انتظار می‌رود این میزان جذب به ۶۰ درصد برسد؛ زیرا سلول‌های چربی در دوره اول تزریق چربی هنوز به مویرگ‌های تغذیه کننده متصل نشده‌اند؛ بنابراین، بدن آنها را جذب می‌کند؛ اما در عرض 6 ماه سلول‌های چربی باقی مانده رشد کرده و به صورت شما حجم و شادابی لازم را می‌دهد.

نتایج فرآیند تزریق چربی به صورت بلافاصله بعد از انتقال شروع می‌شود، اما نتیجه نهایی بعد از سه تا شش ماه پس از برطرف شدن تورم و ثابت شدن سلول‌های چربی در محل جدید و اتصال به رگ‌های خونی قابل مشاهده است و تا زمانی که نتیجه نهایی را شاهد باشید لازم است در این مدت به پزشک مراجعه کنید و دستورات را رعایت کنید.

  • ماندگاری عمل تزریق چربی به صورت چقدر است؟

سؤالات و پرس و جوهای زیادی در مورد فرآیند تزریق چربی به صورت وجود دارد، بیشترین سؤالات شامل این مورد است که به طور کلی روند درمانی تزریق چربی صورت چقدر طول می‌کشد؟ و آیا تزریق خود چربی بدن نسبت به فیلر و سیلیکون روشی دائمی‌تر است؟ و یا ماندگاری عمل تزریق چربی به صورت چقدر است؟ تمامی این سؤالات ناشی از عدم آگاهی بیمار و افزایش انتظارات از عواقب بعد از عمل است؛ بنابراین، قبل از انجام تزریق صورت، پزشک باید بعضی موارد را با تمام جزئیات و نتایج احتمالی عمل برای بیمار بیان کند.

نکاتی مانند میزان جذب و ماندگاری مقدار چربی بعد از یک دوره معین ممکن است با توجه به ماهیت هر بدن متفاوت باشد، پس به این موضوع اعتماد نکنید که تزریق چربی صورت در طول زندگی چقدر می‌تواند ماندگاری داشته باشد؛ زیرا ماندگاری تزریق چربی کاملاً متغیر است. تزریق چربی این قابلیت را دارد که ظاهری کامل به شما دهد و جوانی و طراوت پوست را به شما بازگرداند، اما ممکن است پس از یک دوره معین تزریق چربی مجدد نیاز به شارژ داشته باشد که این دوره معین در فردی به فرد دیگر کاملاً متفاوت است. جهت کسب اطلاعات بیشتر نسب به تزریق چربی به کلینیک دکتر لاغری که جز بهترین مرکز تزریق چربی در تهران است مراجعه کنید.

دوره نقاهت تزریق چربی

مشاوره کلینیک دکتر لاغری

جهت دریافت مشاوره برای تزریق چربی می‌توانید با تکمیل فرم زیر از مشاورین ما بخواهید تا در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل نمایند.

تزریق چربی به دست و صورت یک راه حل ایده آل برای جلوگیری از پیری پوست است که برای طیف گسترده‌ای از افراد مناسب است، اما همه افراد کاندیدای مناسبی برای انتخاب این روش نیستند؛ زیرا پیش‌نیازها ساده‌ای مثل سن بیمار که مایل‌اند است ظاهر چین و چروک صورت خود را بهبود بخشند مهم است. بیماران، همچنین باید در مورد محدودیت‌های روند تزریق چربی واقع بین بوده و متوجه باشند که برخی درمان‌های دیگر برای افراد دیگر مناسب تر است. گاهی نیز برخی از مشکلات ازجمله ضعف عضلات صورت، فشار خون بالا، عفونت، اختلالات پوستی صورت و بیماری قلبی مانع از دریافت درمان‌های تزریق چربی برای بیماران بالقوه می‌شود.

جستجو مرتبط کاربران:

5/5 - (1 امتیاز)

11 پاسخ

    1. زمان کای نقاهت یک هفته است؛ با این حال بستگی به میزان توجه و مراقبت شما و رعایت توصیه‌های پزشکی دارد.

  1. سلام؛ من یک هفته پیش تزریق چربی انجام دادم پیشتون میخواستم بدونم نرمش‌های سبک هم تاثیر منفی داره روی چربی تزریق شده؟ من حرفه‌ای فیتنس کار میکنم الان نمیدونم دقیقا تا کی باید ورزش نکنم؟!

    1. سلام. ممنون از اینکه به کلینیک ما اعتماد داشتید.
      توجه کنید که دوره نقاهت تزریق چربی در حالت کلی یک هفته است. پیشنهاد میشه حداقل ۳ هفته بعد از تزریق چربی از هرگونه ورزش خودداری کنید.
      برای دریافت مشاوره بیشتر تماس بگیرید.

  2. با سلام؛ باورم نمیشه که من از روزی که تزریق چربی صورت در کلینیک دکتر لاغری انجام دادم روز چهارم بدون هیچ مشکل و ورمی رفتم سرکار. تشکر از دکتر ضرغامی

    1. سلام؛ همانطور که بارها اشاره کردیم تزریق چربی که در کلینیک دکتر لاغری انجام می‌شود با کمترین دوره نقاهت انجام می‍‌شود.
      رضایت شما تنها هدف کلینیم دکتر لاغری می‌باشد.

  3. سلام من تزریق چربی گونه انجام دادم پیش شما؛ هنوز یکم ورم داره الان با این حساب دوره نقاهت من شده ۹ روز. ورم گونه‌هام نمیخوابه؟؟

    1. سلام خانم راد عزیز؛ دوره نقاهت تزریق چربی در حالت کلی ۱ هفته تا ۱۰ روز است. لطف کنید عکس چهرتون رو برای مشاورن ما بفرستید تا بررسی شود.

  4. سلام من دوروزه تزریق چربی انجام دادم، مقدار زیاد چربی زیر گوستم تزریق شد و حس میکنم صورتم زیاد چاق شده، تزریق درلب وپشت لب هم داشتم که لبهام خیلی متورم شده، کلا من رفتم که زیبا بشم ولی این چهره جدیدم اصلا برام قابل پذیرش نیست، لطفا راهنمایی کنید که آیا این حجم زیاد چربی که تو صورت ولب من تزریق شده کم میشه؟

  5. در صورتی که بعد از تزریق ژل لب از دخانیات استفاده کنیم باعث از بین رفتن اثر و ماندگاری ژل لب میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله دوره نقاهت تزریق چربی صورت

تلگرام دکتر لاغری

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر لاغری

اینستاگرام دکتر لاغری

کانال یوتیوب کلینیک دکتر لاغری زیر نظر ماه زر

تزریق چربی صورت قبل و بعد بایوفت بایوفت صورت بدون عوارض بایوفت چیست؟