درمان عفونت بعد از تزریق چربی

درمان عفونت تزریق چربی چگونه است؟ آیا عفونت بعد از تزریق چربی اتفاق می‌افتد؟ در سال‌های اخیر، استفاده از روش تزریق چربی به طور قابل توجهی در بین جراحی‌های زیبایی افزایش یافته است؛ بنابراین، همراه با افزایش این روش عوارضی جانبی مانند عفونت نیز روند رو به رشدی داشته است.

تزریق چربی به هر بخشی از بدن، از جمله تزریق چربی به صورت، تزریق چربی به دست را مانند هر جراحی دیگری، پس از جراحی لازم است که اقدامات احتیاطی انجام شود؛ زیرا امکان بروز عوارضی مثل خطر عفونت، تورم و… وجود دارد. عفونت، درد، قرمزی در ناحیه تزریق، افزایش دمای بدن، حساسیت را می‌توان با بهترین درمان عفونت بعد از تزریق چربی یعنی مصرف آنتی بیوتیک‌های مناسب درمان کرد.

علت بروز عفونت تزریق چربی چیست؟

بیاید بررسی کنیم که علت بروز عفونت بعد از تزریق چربی چیست؟ از آنجایی که تزریق چربی پرکننده‌ای است که از بافت خود فرد تهیه می‌شود، می‌توان آن را بی‌خطرترین روش پرکننده حجم بدن در نظر گرفت و از آنجایی که بافت بدن بیمار بوده، واکنش‌های آلرژیک و به‌طور خودکار از لیست عوارض تزریق چربی حذف می‌شوند، اما تزریق چربی مانند هر جراحی زیبایی دیگری خطراتی نیز دارد.
عفونت و آمبولی از جمله خطرات اصلی هستند که البته به ندرت برای بیمار پیش خواهد آمد. گاهی لازم است که برای به حداقل رساندن چنین عوارضی هنگام انتخاب پزشک باید به این نکته توجه داشت، فردی که عمل تزریق چربی شما را انجام می‌دهد باید متخصص جراحی پلاستیک با تجربه‌ و حرفه‌ای باشد.

متخصصان اصولاً بعد از تزریق چربی دو نوع عفونت را هشدار می‌دهند که ممکن است بعد از جراحی رخ بدهد. تزریق چربی باید در شرایط استریل، از ناحیه اهداکننده تا آماده سازی و تزریق بافت چربی انجام شود. علاوه بر این، یک آنتی بیوتیک مناسب توسط دکتر برای بیماران ۵ تا ۷ روز قبل و بعد از تزریق چربی تجویز ‌شود. تا زمانی که شرایط مناسب و حرفه‌ای رعایت شود، عفونت ایجاد نمی‌شود. برای جلوگیری از این عوارض و به حداقل رساندن خطر توصیه می‌شود به توصیه‌های پزشک خود عمل کنید. لازم است پس از انجام عمل مراقب باشید که به ناحیه مورد نظر فشار وارد نشود و مصرف آب فراوان توصیه می‌شود.

عفونت تزریق چربی می‌تواند برای ناحیه صورت نیز اتفاق بیافتد: عوارض تزریق چربی در صورت

درمان عفونت بعد از تزریق چربی

در روز تزریق چربی چه اتفاقاتی می‌افتد؟

معمولاً در ابتدای جراحی آرام‌بخشی موضعی به بیمار تزریق می‌شود. گاهی اوقات پیش می‌آید که می‌توان در مرحله‌ای از عمل پزشک بیهوشی عمومی را انجام دهد. چربی‌های استخراج شده پس از انجام مراحل شستشو و پاکسازی چربی برداشته شده با دستگاه‌های تخصصی و مناسب مرحله منتقل شدن چربی را آغاز می‌کنند.

مرحله تزریق چربی به پوست به سرعت قبل از نابود شدن بافت چربی به ناحیه مورد نظر انجام می‌شود. در اصل تعریف تزریق چربی به طور ساده عبارت است از ( تزریق سلول‌های چربی که با سوزن از جایی به جای دیگر منتقل شده گفته می‌شود. ) محل برداشت چربی معمولاً شکم یا ران است و سلول‌های چربی تزریق شده در مکان جدیدی از بدن به زندگی خود ادامه می‌دهند.

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی

به منظور کاهش تورم یا عوارض تزریق چربی از جمله عفونت تزریق چربی که در ناحیه تزریق ایجاد خواهد شد، بلافاصله پس از عمل مصرف و نوشیدن آب سرد شروع کنید؛ همچنین چرخاندن کمپرس یخ یا ژل‌های مخصوص در ناحیه مربوطه هر ۱۵ دقیقه یا هر ساعت انجام شود، می‌تواند جز نکات مراقبتی بعد از تزریق چربی باشد. به خصوص در دو روز اول پس از عمل، تورم در ناحیه تزریق ممکن است بیشتر از مقدار واقعی تزریق چربی باشد، اما تورم مورد نظر به مرور زمان کاهش می‌یابد. ناحیه‌ای که در آن جراحی انجام شده است را می‌توان یک روز بعد از تزریق چربی شروع به شستشو کرد و کرم مرطوب کننده را روی آن ناحیه زد.

انجام ماساژهای سبک ۴ تا ۵ روز پس از عمل به منظور پراکندگی چربی‌ها بسیار مفید خواهد بود. از آنجایی که گرما و بخار بیش از حد باعث افزایش عوارض جانبی و عفونت بعد از تزریق چربی می‌شود، لازم است پس از جراحی از محیط‌های گرم و مرتبط با نور خورشید دوری کنید.

بیشتر بخوانید:  مراقبت های بعد از تزریق چربی

عوارض تزریق چربی کدام است؟

به طور کلی، روش تزریق چربی در صورتی که توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام شود، ایمن تلقی می‌شود، اما گاهی ممکن است در برخی بیمارها عوارضی در نتیجه تزریق چربی ایجاد شده یا رخ دهد. تزریق چربی ممکن است عوارض و عوارض جانبی داشته باشد. به عنوان مثال:درمان عفونت تزریق چربی

  • تورم نواحی تحت درمان بلافاصله پس از عمل، اما این تورم به تدریج شروع به بهبود یافتن کرده و پس از حدود دو هفته ناپدید می‌شود.
  • عفونت بعد از تزریق چربی یا التهاب
  • خون ریزی
  • صدمه به بافت اصلی پوست
  • واکنش نامطلوب به بیهوشی
  • آلرژی به داروی بیهوشی
  • ایجاد جای زخم قابل مشاهده

شما باید در طول دوره نقاهت تزریق چربی با جراح خود پیگیری کنید تا مطمئن شوید که عوارض شما قابل پیش بینی است و با گذشت زمان از بین می‌رود.

راهکارهای عملی برای درمان عفونت ناشی از تزریق چربی

تزریق چربی در واقع یکی از پیوندهای بافتی است که اساس جراحی پلاستیک را تشکیل می‌دهد. بافت چربی برداشته شده در تزریق چربی به سرعت در ناحیه‌ای دیگری قرار می‌گیرد و در آنجا مجدداً به بدن جذب می‌شود. این فاکتور تجزیه کاملاً بسته به بیمار دارد مثلاً میزان مصرف سیگار، رژیم غذایی و سبک زندگی قابل تغییر است و بر اساس آن عارضه‌ها به وجود می‌آیند.
به طور کلی، چربی تزریق شده به سرعت با بافت زیر پوست ترکیب می‌شود و بافت چربی کاملاً طبیعی ظاهر خواهد شد که به دلیل بالا بودن
ماندگاری تزریق چربی به سرعت شکل بافت خود بدن را به خود می‌گیرد.

عفونت تزریق چربی

پیوند چربی یک روش استاندارد برای افزایش حجم بعضی از قسمت‌های بدن است. با این حال، گاهی اوقات عارضه‌های تزریق چربی مانند عفونت تزریق چربی در روند درمانی دیده می‌شود. مهم‌ترین راه جلوگیری و درمان عفونت تزریق چربی انتخاب یک مرکز تزریق چربی مناسب است؛ زیرا پزشک و تیم پزشکی باید بتوانند پس از برداشت چربی به سرعت آن را پاکسازی کرده و از موادهای اضافی که اطراف چربی را گرفته به بافتی خالص برسند.

مرحله پاکسازی چربی استخراج شده تنها عامل وجود عفونت بعد از تزریق چربی است. راهکار بیشتر متخصصان در مواجه با این عارضه با توجه به نتایج حساسیت دارویی بیمار، درمان با آنتی بیوتیکی است که توصیه می‌شود به مدت چند ماه اجرا مصرف شود.

بیشتر بخوانید:  گلوله شدن چربی تزریق شده چه عوارضی دارد؟

مشاوره درمان عفونت بعد از تزریق چربی

اگر قصد دارید تزریق انجام دهید و نیاز به مشاوره برای درمان عفونت تزریق چربی دارید مشاورین ما در کلینیک تزریق چربی دکتر لاغری آماده اراپه بهترین راه‌های درمانی هستند؛ به همین منظور شما می‌توانید با شماره تماس‌های کلینیک تماس حاصل کنید و یا نسبت به تکمیل فرم زیر اقدام کنید.

  • فایل ها را به اینجا بکشید یا
    انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf, حداکثر اندازه فایل: 500 MB, حداکثر تعداد فایل: 3.
    • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

    جمع بندی

    عارضه‌های تزریق چربی می‌تواند ناشی از افزایش سن، افزایش یا کاهش وزن و سایر شرایط بدن بیمار رخ بدهد. عوارض تزریق چربی بسیار نادر هستند، اما در موارد خاص چربی منتقل شده ممکن است باعث آسیب به پوست و بافت اطراف آن شود، همچنین عوارض به وجود آمده منجر به زخم یا تغییر شکل محل تزریق شود و برای ترمیم نیاز به جراحی دیگر داشته باشد.

    بهتر است قبل از به وجود آمدن عوارض تزریق چربی چون عفونت بعد از تزریق از دکتر خود بپرسید آیا کاندید مناسب برای تزریق چربی هستید یا خیر؟ امیدواریم این نکات به شما کمک کند و نظر خود را در مورد فرآیند تزریق کردن چربی انجام آن در کلینیک دکتر لاغری که جزء بهترین مرکز تزریق چربی در تهران است به اشتراک بگذارید.

    جستجو مرتبط کاربران:

    3/5 - (2 امتیاز)

    11 پاسخ

    1. سلام ماندگاریش چقدره؟ و اینکه بعد تزریق چربی چقدر نیاز به استراحت هست؟

    2. سلام عرض میکنم.من ماه دیگه مراسم ازدواجمه و برای جای فرورفتگی آکنه هام میخوام نانوفت انجام بدم، دو سه هفته بعد از تزریق ایا نتیجه میگیرم؟

    3. سلام خسته نباشید. من ۲۱ سالمه و میخوام تزریق ژل برای خط لبخند انجام بدم ولی خیلی میترسم که عوارض داشته باشه و دائمی باشه. آیا تزریق باعث شل شدگی پوست میشه؟ ۶-۷ ماه بعد تزریق وقتی ماندگاریش تموم میشه وضعیت پوست بدتر از اولش نمیشه؟
      و اینکه اگه با موادی انجام بدن که ماندگاریش ۶ ماه اینا باشه هزینه‌ش چند درمیاد تقریبا.
      ممنون میشم جواب بدید

    4. سلام آیا کسی از فیناستراید و ماینوکسیدل استفاده کرده و جواب گرفته؟؟؟
      .
      لطفا مدت زمان مشخص شدن نتایج استفاده از این دو دارو هم بنویسید چقدر طول کشیده؟؟؟

    5. سلام به شما و همکاران کلینیک دکتر لاغری
      . میخواستم بدونم تزریق نانوفت چه مدت ماندگاری داره؟

    6. من تزریق ژل رو جای دیگه ای انجام دادم ولی برای ترمیم می خوام بیام کلینیک شما. میشه مدل روسی بزنم؟

    7. سلام وقتتون به خیر. بعد از تزریق تجربی به صورت چه مراقبت هایی باید انجام بشه؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله درمان عفونت بعد از تزریق چربی

    تلگرام دکتر لاغری

    مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

    ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

    آپارات دکتر لاغری

    اینستاگرام دکتر لاغری

    کانال یوتیوب کلینیک دکتر لاغری زیر نظر ماه زر

    تزریق چربی صورت قبل و بعد بایوفت بایوفت صورت بدون عوارض بایوفت چیست؟