پف زیر چشم چگونه درمان می شود؟ ۴ روش از بین بردن

پف زیر چشم چگونه درمان می شود

پف زیر چشم چگونه درمان می شود

پف زیر چشم از مهمترین عواملی است که بر زیبایی چهره شما اثر می‌گذارد و باعث داشتن چهره‌ای خسته و کسل می‌شود. علل مختلفی در بوجود آمدن “پف زیر چشم” موثر هستند. این روزها روش‌های جدیدی برای از بین بردن پف چشم وجود دارد؛ اما پر طرفدارترین روش تزریق چربی به صورت و پلک است، زیرا ماندگاری آن بسیار زیاد است؛ با این وجود روش‌های دیگری مانند کرم دور چشم، مزوتراپی، تزریق ژل و جراحی نیز برای درمان پف زیر چشم وجود دارد، بسیاری از افراد روش‌های غیرجراحی را به روش جراحی بیشتر ترجیح می‌دهند. در این مقاله همراه ما باشید تا با علل و عوامل پف زیرچشم و روش‌های برطرف کردن و درمان آن به طور کامل آشنا شوید.

پف زیر چشم چیست؟

پف زیر چشم به وضوح قسمتی از پوست زیر چشم است که به دلیل تجمع مایعات، چربی و پوفی بودن باعث ایجاد حجم اضافی و بروز گونه‌هایی از تورم می‌شود.

علت پف زیر چشم چیست؟

عوامل گوناگونی باعث بوجود آمدن پف زیرچشم می‌شود. پف زیر چشم پدیده‌ای است که بسیار بر زیبایی صورت شما تاثیر می‌گذارد، در ادامه با عوامل بوجود آوردن پف زیر چشم آشنا می‌شویم. از مهمترین عوامل بوجود آمدن پف زیرچشم می‌توان به سینوزیت اشاره کرد. سینوزیت و عفونت سینوزیت‌ها تاثیر زیادی در ایجاد پف چشم‌ها دارد؛ اما سایر عوامل شامل موراد زیر هستند.

  • استعمال دخانیات و مشروبات الکلی.
  • استفاده از غذاهایی که حاوی نمک زیاد است می‌تواند موجب ایجاد پف‌زیر‌چشم شود.
  • استفاده بیش از اندازه از لوازم آرایشی مخصوصاً بی‌کیفیت.
  • داشتن حساسیت و آلرژی به مواد غذایی و یا براساس فصل.
  • داشتن افسردگی و استرس و گریه بیش از حد.
  • تصادف و یا ضربه‌های وارده به چشم.
  • داشتن مشکلات قلبی و عروقی مانند مشکل در دریچه‌های قلب.
  • داشتن مشکلات کلیوی، کبدی و یا کم کاری و پرکاری تیروئید.
  • داشتن خواب بیش از میزان موردنیاز.
  • عفونت و ورم فولیکول موی مژه.
  • بالارفتن سن و کاهش تولید کلاژن و اسید هیالورونیک.
  • مصرف غذاهایی با کربوهیدرات بالا.
  • عدم تحمل لاکتوز و گلوتن.
  • تجمع سموم در بدن که می‌تواند ناشی از مصرف غذا و یا آلودگی آب و هوا باشد.
  • برروی صورت خوابیدن و یا به اصطلاح عامه به شکم خوابیدن باعث تجمع مایعات در ناحیه صورت مخصوصاض در زیر چشم‌ها و در نهایت ایجاد پف زیر چشم می‌شود.

به غیر از پف‌زیر‌چشم چه عارضه‌ی دیگری ممکن است به وجود بیاید؟ چروک زیر چشم

پف زیر چشم

روش های درمان پف‌چشم

با پیشرفت‌های اخیر پزشکی در زمینه زیبایی، متدهای جدیدی برای برطرف کردن و درمان پف زیر چشم ابداع شده است. این روش‌ها شامل روش‌های جراحی و غیر جراحی است. روش جراحی در صورتی استفاده می‌شود که پف و افتادگی پلک بسیار زیاد باشد. در صورتیکه این پف زیاد نباشد، از روش‌های غیر جراحی مانند استفاده از کرم دور‌چشم، تزریق کردن چربی، تزریق ژل، مزوتراپی زیر چشم، کربوکسی‌تراپی دور چشم، اندولیفت دور‌چشم، جراحی بلفاروپلاستی استفاده می‌شود. اینکه کدام روش برای شما مناسب است، پزشک تشخیص می‌دهد. در ادامه با کاربردی‌ترین روش‌های از بین بردن پف زیر چشم آشنا می‌شویم.

روش‌های سنتی درمان پف زیر چشم

قبل از اینکه به روش‌های پیشرفته درمان بپردازیم، روش‌های سنتی نیز وجود دارند که می‌توانند در کاهش پف زیر چشم موثر باشند. استفاده از چای سبز و خیار تازه از جمله این روش‌هاست.

روش‌های مدرن درمان پف زیر چشم

با پیشرفت علوم پزشکی و فناوری‌های جدید، روش‌های مدرنی برای درمان پف زیر چشم توسعه یافته‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به لیزر تراپی، مزوتراپی، تزریق ژل و چربی و جراحی پلاستیکی اشاره کرد.
  • مزوتراپی زیر چشم برای درمان پف

در صورتیکه مقدار زیادی چربی در زیر چشم بوجود آمده باشد و زیر چشم دچار تیرگی، کبودی و چروک کمی باشد. می‌توان از روش و متد مزوتراپی استفاده کرد، در واقع با موارد گفته شده مزوتراپی بهترین درمان برای کسانی است که چروک کمی زیر چشم دارند.

بسته به میزان چروک و کبودی و پف ایجاد شده تعداد جلسات هرفرد با فرد دیگر متفاوت است. در این متد از کوکتل مزو استفاده می‌شود. از مهمترین خواص این کوکتل کاهش حجم سلول‌های چربی، کمتر شدن رنگدانه‌ها و به جریان انداختن بیشتر خون است. تعداد جلسات مورد نیاز برای این متد معمولاً از سه تا چهار جلسه شروع می‌شود.

کسب اطلاعات بیشتر: مزوتراپی صورت

  • تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل از مهمترین روش‌ها و متدهای غیر جراحی برای از بین بردن و درمان پف چشم است. این روزها با پیشرفت علم تعداد زیادی ژل برای تزریق وجود دارد که پزشک متخصص بنا به شرایط و انتظارات بیمار و میزان چروک، تیرگی و پف نوع ژل مورد نظر را انتخاب می‌کند. بسیاری از افراد تمایل دارند نوع ژل تزریقی را خود انتخاب کنند، اما بهتر است پزشک متخصص با توجه به شرایط بیمار ژل را انتخاب نماید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

این روزها آسانترین روش برای از بین بردن پف و تیرگی زیرچشم، به کاربردن ژل هیالورونیک اسید است. هیالورونیک اسید از مهمترین موادی است که در بدن انسان تولید می‌شود، اما با بالارفتن سن و یا عدم دریافت مواد غذایی و ویتامین‌های لازم میزان آن در بدن کاهش می‌یابد و کاهش این ماده زمینه‌ساز پف و تیرگی زیر چشم است. این متد معمولاً در موارد استفاده می‌شود که میزان پف چشم کم است، در مواردی مانند پف زیاد از متدها و روش‌های دیگر استفاده می‌شود. نتیجه آن معمولاً تا حداکثر دوسال طول می‌کشد. تزریق ژل و تزریق چربی معمولاً از روش‌هایی است، نسبت به سایر روش‌ها برطرف کردن پف و ترگی زیر چشم خطرات کمتر و ماندگاری بیشتر دارد.

بیشتر بخوانید:  لیفت نخ صورت چگونه است؟
  • کرم‌ درمان پف زیر چشم

از آسانترین روش‌های برطرف کردن پف زیر چشم استفاده از کرم دور چشم است. در این کرم‌ها معمولاً از ترکیباتی مانند کافئین استفاده می‌شود که باعث کاهش تیرگی و پف چشم خواهد شد.

درست است که استفاده از کرم دورچشم آسانترین و کم هزینه‌ترین روش است، اما باید هرروز صبح و شب آن را استفاده کنید و اثرات آن در طولانی مدت ظاهر می‌شود. استفاده از کرم دورچشم برای کسانیکه بدون دنبال نتایج سریع هستند مناسب نیست. همچنین کسانی که حوصله استفاده از کرم دور چشم را به طور مرتب ندارند، استفاده از کرم برای آن‌ها روش مناسبی نیست و باید از سایر روش‌ها استفاده کنند.

معرفی و بررسی بهترین کرم‌های پوستی: کرم های مراقبت از پوست

  • اندولیفت دور چشم

این روزها از لیزر استفاده‌های گوناگونی می‌شود. لیزر نه تنها برای رفع موهای زائد بلکه برای بسیاری از مشکلات پوستی نیز استفاده می‌شود. یکی از مهمترین کاربردهای لیزر رفع پف زیر چشم، تیرگی و کبودی دور‌چشم است. دو مدل از بروزترین لیزرهای مورد استفاده در کلینیک دکتر لاغری به شرح زیر هستند.

۱) لیزر ژئو ۲) لیزر اسکارلت

یکی از روش‌های درمانی پف زیرچشم استفاده از دستگاه اندولیفت است، اندولیفت در حقیقت یک نوع دستگاه لیزر است که با تولید نور مادون قرمز و ایجاد حرارت چربی‌های دور‌چشم را آب می‌کند و با دفع مواد زائد دور‌چشم و چربی‌ها، باعث از بین رفتن چروک و کبودی و پف زیر چشم می‌شود. از خواص استفاده از این روش را می‌توان سفتی و قوام دور چشم نام برد.

بیشتر بخوانید:  کرم های مراقبت از پوست

درمان پف زیرشم در کلینیک دکتر لاغری

پف زیر چشم از آن دسته مشکلاتی است که بسیاری بر زیبایی افراد اثر می‌گذارد و منحصر به خانم‌ها نیست بلکه به سراغ آقایان نیز می‌آید. امروزه روش‌های جدیدی برای از بین بردن پف چشم وجود دارد، از موثرترین روش‌ها، تزریق چربی به صورت و زیر چشم است؛ زیرا ماندگاری تزریق چربی نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است.

[ مشاوره و درمان پف زیر چشم‌ها ]

مشاوره تلفنی فرم مشاوره

تزریق چربی در تهران در کلینیک دکتر لاغری با مجرب‌ترین پزشکان انجام می‌شود، با متدهای جدید روز دنیا شما به راحتی می‌توانید از شر پف زیر چشم خلاص شوید.

بیشتر بخوانید:  تزریق بوتاکس برای چین و چروک

کلینیک زیبایی: بهترین گزینه برای درمان پف زیر چشم

مراجعه به یک کلینیک زیبایی با توجه به تخصص و تجربه پزشکان، تجهیزات مدرن و روش‌های پیشرفته می‌تواند گزینه‌ای موثر برای درمان پف زیر چشم باشد. مزایای درمان پف زیر چشم در کلینیک زیبایی به شرح زیر است.

  • تخصص و تجربه پزشکان: پزشکان متخصص در کلینیک‌های زیبایی دارای تجربه و دانش کافی در زمینه درمان پف زیر چشم هستند.
  • تجهیزات مدرن: کلینیک‌های زیبایی با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته مانند لیزرهای موثر و دستگاه‌های نوین درمانی، بهترین نتایج را ارائه می‌دهند.
  • روش‌های پیشرفته درمان: این کلینیک‌ها از روش‌های پیشرفته و موثر در درمان پف زیر چشم استفاده می‌کنند.

برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی برای درمان پف زیر چشم، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

مراجعه به نظرات مشتریان: مطالعه نظرات و تجارب دیگران که از خدمات کلینیک درمان پف زیر چشم استفاده کرده‌اند می‌تواند به شما در انتخاب کمک کند. نظرات مثبت و افزایش اعتماد به نفس در مورد کلینیک خاصی نشانگر کیفیت خدمات آن است.

مشاوره با پزشک: قبل از اقدام به درمان، مشاوره با پزشک کارشناس در زمینه پف زیر چشم ضروری است. پزشک با توجه به وضعیت شما، روش مناسب را توصیه خواهد کرد.

تجربه درمان در کلینیک زیبایی: بعد از انتخاب کلینیک، تجربه درمان شما می‌تواند با اطمینان شما را تقویت کند. اطمینان حاصل کنید که تمامی مراحل درمان به دقت انجام شده و نتایج مطلوب حاصل شود.

زمان لازم برای دیدن نتایج ممکن است با روش درمانی متفاوت باشد. اغلب، نتایج به طور ملموس پس از چند هفته قابل مشاهده هستند.

بله، درمان پف زیر چشم برای افرادی که از این مشکل رنج می‌برند مناسب است. با انجام مشاوره پزشکی می‌توانید بهترین روش درمان را انتخاب کنید.

جستجو مرتبط کاربران:

3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله پف زیر چشم چگونه درمان می شود؟ ۴ روش از بین بردن

تلگرام دکتر لاغری

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر لاغری

اینستاگرام دکتر لاغری

کانال یوتیوب کلینیک دکتر لاغری زیر نظر ماه زر

ماندگاری بایوفت لاغری موضعی ترواسکالپ قبل و بعد تزریق ژل قبل و بعد تزریق چربی گونه