مراقبت های بعد از تزریق چربی

مراقبت های بعد از تزریق چربی

مراقبت های بعد از تزریق چربی

مراقبت بعد از تززریق چربی شامل چه مواردی می‌شود؟ تزریق کردن چربی، یکی از پرطرفدار ترین عمل‌های زیبایی است که برای جوان سازی و افزایش حجم پوست مورد استقبال مردم قرار گرفته است. این عمل ماندگاری بسیار زیاد تری نسبت به سایر فیلر‌ها مانند ژل و بوتاکس دارد و ضمنا عوارض بسیار کمی به دنبال دارد. باعث می‌شود نگرانی از بابت عفونت و یا آلرژی نداشته باشید. همچنین برای کاربرد های مختلف مانند افزایش حجم سینه و باسن، اصلاح فرم لب و لبخند و جوان سازی پوست دست نیز می‌توانید از تزریق چربی کمک بگیرید. 

مراقبت های بعد از تزریق چربی

در جلسه توجیهی و مشاوره تزریق چربی، روش‌ها و نکاتی برای دوران نقاهت به شما ارائه می‌شود. باعث می‌شود ماندگاری تزریق چربی بیش تر شود. در این مقاله، ما قصد داریم نکات مراقبت تزریق چربی را به طور کامل برای شما بیان کنیم. تا بتوانید نتیجه ایده آلی از عمل خود کسب نمایید. 

مراقبت های قبل و بعد از عمل تزریق چربی

مراقبت های قبل و بعد از عمل تزریق چربی در تهران، می‌توانند به اندازه خود عمل در نتیجه گیری شما موثر باشند.  برای این که بتوانید بهترین نتیجه را از عمل خود کسب نمایید، بهتر است موارد زیر را قبل از عمل تزریق چربی به صورت رعایت نمایید: 

  • شب قبل از تزریق چربی به دست و صورت، استحمام نمایید. 
  • اگر دچار بیماری های خاص، دیابت، فشار خون بالا یا بیماری های مزمن هستید حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع نمایید. 
  • پزشک معالج خود را در جریان دارو هایی که مصرف می‌کنید قرار دهید. این دارو ها می‌توانند شامل آسپرین، وارفارین، هپارین یا انواع دارو های ضد التهاب باشند. 
  • اگر به بیماری های عفونی مانند ایدز یا هپاتیت هستید پزشک خود را مطلع نمایید. 
  • در صورتی که جزو بیماران دیالیزی یا پیوندی هستید حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. 
  • اگر به داروی خاصی حساسیت دارید، این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید. 
  • پیش از این که به اتاق عمل وارد شوید، می‌بایست گان و لباس اتاق عمل سرپایی از داروخانه خریداری کرده و در زمان عمل بپوشید و با خود از اتاق عمل خارج کنید. 
  • پیش از ورود به اتاق عمل صبحانه میل نمایید و هنگام عمل ناشتا نباشید. 
  • تلفن همراه خود را پیش از ورود به اتاق عمل خاموش نمایید. 
  • از دو هفته پیش از عمل، از استعمال دخانیات و مصرف الکل خودداری کنید. 
  • از دو روز پیش از عمل خود، از خوردن غذاهای حاوی ویتامین E که رقیق کننده خون هستند، مانند ماهی قزل آلا پرهیز کنید.

مراقبت های بعد از عمل تزریق چربی

  • پس از عمل تزریق چربی، تا ۵ دقیقه از کمپرس یخ استفاده کنید. سپس دو تا پنج دقیقه دیگر صبر کنید و دوباره کمپرس یخ را روی محل تزریق قرار دهید و بعد از دو ساعت مجددا این کار را تکرار کنید. 
  • تا ۳ ساعت بعد از عمل تزریق چربی از خم کردن سر و گردن خودداری کنید. در این مدت سعی کنید تا حد ممکن در حالت نشسته باقی بمانید و یا راه بروید. هنگامی که قصد استراحت دارید، از یک بالش اضافه برای بالاتر ماندن گردن از سطح بدن استفاده کنید. 
  • ممکن است تا چند ساعت بعد از عمل دچار التهاب و قرمزی در اطراف ناحیه تزریق شوید که این موضوع کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. 
  • عوارض عمل شما ممکن است تا ۱۰ روز پس از عمل باقی بمانند که این مسئله نیز طبیعی است. 

  • در ۲۴ ساعت اول بعد از عمل خود از کمپرس یخ و در ۴۸ ساعت بعدی از کمپرس گرم استفاده کنید. 
  • سعی کنید حتی الامکان از تماس اجسام مختلف مانند بالش و دست زدن به پوست خود پرهیز کنید. 
  • اگر دچار درد در ناحیه تزریق و یا سر خود شدید، از استامینوفن کدئین استفاده کنید و از مصرف مسکن هایی مانند آسپرین، ژلوفن، مفتامیک اسید، ایندوماسین و دیکلوفناک پرهیز کنید. 
  • پزشک شما دارو هایی برای بعد از عمل شما تجویز می‌کند که معمولا شامل آنتی بیوتیک و مسکن هستند که می‌بایست مطابق دستور العمل و نسخه پزشک مصرف شوند. 
  • دو هفته بعد از عمل تزریق چربی، می‌توانید نتیجه آن را روی بدن خود مشاهده نمایید. 
  • در صورتی که به مشکلی برخوردید، حتما با پزشک خود تماس گرفته و مسئله خود را مطرح نمایید. 
  • بعد از ۲۴ ساعت می‌توانید پانسمان ناحیه تزریق خود را بردارید. در این زمان، صورت خود را با دست و خیلی آهسته با آب ولرم و شامپو بچه بشویید، خشک کنید و سپس از پمادی که پزشک شما تجویز کرده است استفاده کنید. 
  • اجازه دهید تا پانسمان محل استخراج چربی تا ۴۸ ساعت باقی بماند و این ناحیه را نیز با آب ولرم و شامپو بچه بشویید. 
  • تا ۱۰ روز بعد از عمل تزریق چربی، به هیچ عنوان به مکان هایی مانند استخر و سونا و جکوزی و سولاریوم مراجعه نکنید. 
  • چربی فریز شده معمولا از بین سه تا شش ماه قابل فریز شدن است که می‌توانید آن را در پایین ترین کشوی فریزر نگهداری کنید تا زمان مراجعه مجدد برای تزریق چربی، با خود به بیمارستان ببرید. این چربی را می‌توانید در فلاکس یخ حمل کنید. 
  • تا یک هفته پس از عمل تزریق چربی، سعی کنید رژیم غذایی کاملا سالمی داشته باشید و غذاهای شما کم نمک باشند. 
  • تا یک هفته از غذاهایی که ادویه و فلفل زیاد دارند خودداری کنید و سعی کنید غذاهای شما نرم باشند تا نیاز زیادی به جویدن نداشته باشند. 
  • از خوردن غذاهای محرک تا یک هفته خودداری کنید. 
  • در دوران نقاهت خود از هر گونه تنش های عصبی، استرس و عصبانیت دوری کنید. 
  • تا یک هفته سعی کنید در هوای خیلی گرم یا خیلی سرد تردد نداشته باشید و هوای اطراف شما تمیز و عاری از گرد و غبار و مواد محرک و حساسیت زا باشد. 
  • تا سه هفته پس از عمل تزریق چربی، از ورزش کردن و انجام حرکات سنگین خودداری کنید. 
  • به هیچ عنوان ناحیه تزریق شده را ماساژ ندهید و حتی الامکان به آن دست نزنید. 
  • تا دو هفته پس از عمل تزریق چربی، از استعمال دخانیات و مصرف الکل بپرهیزید. 

اگر کبودی و تورم ناحیه تزریق شده، بیش از دو هفته باقی ماند موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. سعی کنید تا یک هفته پس از عمل، به ناحیه تزریق شده هیچ فشاری وارد نشود. سعی کنید روی ناحیه تزریق شده نخوابید و برای کاهش تورم از کمپرس آب سرد در روز های اول و از کمپرس آب گرم ملایم در روز های بعدی استفاده نمایید.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

توصیه می‌کنیم که هنگام خوابیدن، چند بالش زیر سر خود قرار دهید تا سر شما بالا تر از سطح بدن قرار گیرد و به ناحیه تزریق شده فشار نیاید. این موضوع از تجمع خون در این ناحیه جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود ماندگاری عمل شما بیش تر شود. 

در چند روز پس از عمل خود، سر خود را به مدت طولانی خم نکنید و حتی از انجام کار های روزمره نیز خودداری کنید. 

تا ۲۴ ساعت پس از عمل از استحمام بپرهیزید. اما پس از ۲۴ ساعت استحمام بلامانع است که البته، باید توجه کنید که فشاری به ناحیه تزریق شده وارد نشود. 

اگر در دو هفته اولیه پس از عمل تزریق چربی، شاهد تورم و درد ناگهانی بودید، در صورتی که با تب و لرز همراه باشد باید سریعا پزشک خود را در جریان قرار دهید. 

به یاد داشته باشید که عوارض تزریق چربی، با توجه به سبک زندگی و واکنش بدن افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. برای تسریع بهبودی محل تزریق، پیشنهاد می‌کنیم که آب زیادی بنوشید. 

تا ۷ روز پس از تزریق چربی می‌توانید به فعالیت های روزمره خود برگردید البته ممکن است تا دو هفته شاهد تورم در ناحیه تزریق باشید. خیلی افراد ممکن است به خاطر متابولیسم بالا، پس از چند ماه چربی تزریق شده را جذب کنند و نیاز به عمل ترمیم داشته باشند.

بیشتر بخوانید:  آیا تزریق چربی به گونه درد دارد؟

عوارض تزریق چربی

تزریق چربی نیز مانند هر عمل دیگری ممکن است با عوارضی همراه باشد که البته، این عوارض نسبت به تزریق سایر فیلر ها کم تر است. امکان ایجاد عفونت و خون ریزی، ایجاد اسکار و زخم و هماتوم یا صدمه به بافت بدن، در صورت مراجعه به پزشکی که دارای مهارت لازم نباشد وجود دارد. ولی در صورتی که به پزشکان و کلینیک های معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید، این احتمالات به صفر می‌رسند. 

کلینیک سعادت آباد با بیش از ۱۷ سال سابقه در انجام عمل های زیبایی، می‌تواند به شما در رسیدن به ظاهر ایده آلتان با کم ترین عوارض کمک کند. برای دریافت مشاوره حضوری رایگان، می‌توانید از طریق شماره واتساپ ۰۹۱۲۸۰۶۰۹۰۲ با کارشناسان این کلینیک در تماس باشید. 

جمع بندی مراقبت تزریق چربی

عمل تزریق چربی نیز مانند هر عمل زیبایی دیگری ممکن است با عوارضی همراه باشد. در صورت عمل به نکات گفته شده در این مقاله، می‌توانید این عوارض را به حداقل برسانید. 

به یاد داشته باشید که مشاهده کبودی و تورم پس از عمل کاملا طبیعی است. در صورتی که دچار این عوارض شدید نیازی به نگرانی نیست چرا که حداکثر پس از دو هفته این عوارض از بین خواهند رفت. سرعت بهبودی شما پس از عمل تزریق چربی، به سبک زندگی شما ارتباط زیادی دارد و به طور مثال، افراد گیاهخوار، دیر تر از سایر افراد بهبود می‌یابند.

جستجو مرتبط کاربران:

2/5 - (1 امتیاز)

11 پاسخ

    1. با سلام؛ شما باید یک جلسه مشاوره پشت سر بگذارید. برای دریافت مشاوره کلینیک دکتر لاغری و اطلاع از هزینه‌های جاری با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۵۵۵ تماس بگیرید.

  1. سلام و خسته نباشید؛ برای فرم دهی گونه آیا کلینیک شما مشاوره میده؟

  2. سلام وقتتون بخیر؛ دکتر برای کمپرس یخ که در مراقبت های بعد از تزریق چربی توصیه کردید، دو بار در روز فرمولی که گفتین رو تکرار کنیم کافیه؟
    من جواهری هستم هفته پیش تزریق چربی صورت داشتم پیش تون.

    1. سلام؛ بله تا زمانی که ورم شما نخوابیده است این فرمول را ۲ بار در روز تکرار کنید.

  3. درباره مراقبت بعد از تزریق چربی هیچ اشاره‌ای به جوش و جای جوش نکردید. من تزریق چربی رو در یک مرکزدیگه انجام دادم و بشدت جای جوش دارم روی صورتم راهنمایی میکنید چه کاری برای از بین رفتنش میتونم بکنم؟

    1. سلام؛ شما می‌توانید ار کرم‌ها و پمادهای مراقبتی استفاده کنید. البته خاطر نشان میکنیم که باید معاینه بشید تا علت مشخص بشه در حالت عادی جوش نباید بعد از تزریق چربی اتفاق بی‌افتد. پیشنهاد میکنیم برای راهنمایی بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید.
      ۰۲۱۹۱۰۰۲۵۵۵

  4. تشکر از دکتر لاغری بخصوص دکتر ضرغامی عزیز. شش ماه هست که برای صورتم تزریق چربی انجام دادم. عمل عالی و بدون عارضه بود و از خود عمل مهم تر توصیه هایی هست کا برای مراقبت بعد از تزریق به شما می‌کنن.

  5. سلام. من جراحی لیزیک انجام دادم. میتونم تزریق بوتاکس برای زیر چشم و اطراف چشم انجام بدم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله مراقبت های بعد از تزریق چربی

تلگرام دکتر لاغری

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر لاغری

اینستاگرام دکتر لاغری

کانال یوتیوب کلینیک دکتر لاغری زیر نظر ماه زر