علت خارش بعد از تزریق چربی چیست؟

خارش صورت بعد از تزریق چربی یکی از عارضه‌های طبیعی و کوتاه مدت است؛ تزریق چربی بسته به کاربرد آن در بخش‌های مختلفی از بدن از جمله تزریق چربی به صورت و تزریق چربی به دست می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت عمل کند. بسیاری از افرادی که روش تزریق چربی را انجام داده‌اند. تقریباً بعد از تزریق چربی در محل جراحی ممکن است عوارض جانبی مشاهده کنند و خارش تزریق چربی یکی از عوارض طبیعی است.

برای اینکه بعد از تزریق چربی دچار خارش نشوید، مراقب باشید ناحیه را تمیز نگه دارید و تا حد امکان به آن دست نزنید. خارش بعد از انجام هر گونه جراحی از جمله لیپوساکشن و تزریق چربی هیچ آسیب خاصی برای بدن ندارد. این خارش تنها به دلیل آزاد شدن هیستامین در زخم در حال بهبودی است که باعث احساس خارش می‌شود و در بیشتر موارد نشانه روند بهبودی طبیعی بدون عفونت است.

چه کسانی کاندیدای تزریق چربی هستند؟

کلینیک دکتر لاغری افراد را برای تزریق چربی کاندیدای مناسبی می‌داند که در هر صورت تمامی موارد زیر در مورد آنها صدق کند.

• فرد از سلامت روانی و جسمی خوبی برخوردار باشد
  • فرد دارای وزن ایده آل باشد.
  • فرد دیدگاه مثبت و انتظارات واقع بینانه‌ای از آنچه می‌توان از طریق تزریق چربی به دست آورد، دارد
  • فرد با تزریق چربی به دنبال بهبود خطوط در بدن خود است
  • فرد به دنبال جوانسازی ظاهر پوست پوشاننده زخم یا آسیب‌های دیگه خود ‌باشد.
  • فرد به دنبال کاهش خطوط ریز و چین و چروک بوده است.
  • فرد به دنبال نتایج ماندگار تزریق چربی ‌باشد.
بیشتر بخوانید:  مزایای تزریق چربی گونه

مراقبت‌های قبل از تزریق چربی جهت کاهش خارش

برای جلوگیری از خارش بعد از تزریق چربی، قبل از تزریق چربی، بیمار نباید از هیچ گونه رقیق کننده خون مانند آسپرین استفاده کند. در صورت وجود شرایط عمومی سلامت و مصرف سایر داروهای دیگر، باید با پزشک خود در میان بگذارید. چند کار مهم وجود دارد که جراح به شما توصیه می‌کند قبل از عمل انتقال چربی انجام دهید. این برای کمک به کاهش خطر عوارض تزریق چربی، همچنین حفظ آرامش و اطمینان از دریافت بهترین نتیجه کلی از درمان است. قبل از اینکه بتوانید برای روش انتقال چربی به عنوان کاندید مناسب تائید شوید، ابتدا باید در یک جلسه مشاوره با دکتر حضور داشته باشید تا سلامت عمومی خود، همچنین دلایل انجام این درمان را بررسی کنید.

آیا تزریق چربی عارضه شدید تری دارد؟ عوارض تزریق چربی

نحوه جلوگیری از خارش بعد از تزریق چربی

علت خارش بعد از تزریق چربی

در ادامه از علت خارش بعد از تزریق چربی برای شما صحبت خواهیم کرد؛ در این مرحله بیاید کمی از راه‌های درمان خارش تزریق چربی و راه‌های جلوگیری از آن صحبت کنیم.
وجود عوارض خارش بعد از جراحی تزریق چربی به این دلیل است که هر اعصاب حسی که در حین جراحی کشیده شده یا کبود شده است، اغلب سیگنال‌های درد سطح پایینی را منتشر می‌کند که شما با شروع بهبودی آنها را به عنوان خارش تفسیر می‌کنید. با این حال، شما تصویر می‌کنید که برش‌ها در حال تیره شدن و خارش هستند. مصرف بنادریل ممکن است کمک کننده باشد، اما در مورد هر گونه مشکل احتمالی با پزشک خود صحبت کنید و از مصرف هر چیزی به جز وازلین ساده روی آنها خودداری کنید.

اگر متوجه شدید که خارش بعد از چند روز بدتر می‌شود، حتماً با جراح پلاستیک خود صحبت کنید. این می‌تواند نشانه عفونت، یک واکنش آلرژیک جدی، یا مسائل دیگری باشد که نیاز به توجه و بررسی پزشک دارد. گاهی اوقات خارش در برش‌ها ممکن است نشانه‌ای از تشکیل اسکار کلوئید یا هیپرتروفیک باشد. ممکن است نتوانید محل مورد نظر را خراش دهید، اما می‌توانید یک کمپرس سرد روی پوست بگذارید. خنکی می‌تواند به تسکین خارش، کاهش قرمزی و تحریک کمک کند. مثل همیشه، آب بهترین دوست شما بعد تزریق چربی است. در هفته‌های اول پس از جراحی، به نوشیدن مقدار زیادی آب ادامه دهید. این روند می‌تواند راهی آسان را در جهت بهبود سلامتی شما انجام دهد.

بیشتر بخوانید:  درمان عفونت بعد از تزریق چربی

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی

اگرچه روش‌های انتقال چربی در مقایسه با بسیاری از انواع دیگر جراحی‌های زیبایی کم تهاجمی هستند، اما باید به خاطر داشته باشید که پس از دو عمل در یک مرحله نقاهت یعنی انجام لیپوساکشن برای برداشتن چربی اصلی و تزریق برای بازگرداندن آن به ناحیه مورد نظر از بدن شما بسیار احتیاج به مراقبت‌های زیادی دارد. در صورت وجود درد می‌توانید مسکن‌های تجویزی دکتر را مصرف کنید.

پیشنهاد میکنیم برای مراقبت بعد از تزریق مقاله دوره نقاهت تزریق چربی را مطالعه کنید.

چرا بعد از تزریق در بدن خارش ایجاد می‌شود؟علت خارش تزریق چربی

علت خارش بعد از تزریق چربی چیست؟ خارش یک عارضه جانبی رایج بعد تزریق چربی است که بسیاری از بیماران آن را تجربه می‌کنند. معمولاً حدود دو هفته پس از انجام عمل تزریق چربی برای بیمار اتفاق می‌افتد؛ زیرا عوارض جانبی اولیه کبودی و تورم می‌باشند که به سرعت از بین می‌روند. در حدود دو هفته، اعصاب پوستی شما دوباره شروع به بیدار شدن می‌کند. شما پس از جراحی بهبود یافته‌اید و اعصاب بدن بسیار حساس شده‌اند و در نتیجه باعث تحریک و خارش می‌شوند. ممکن است عارضه خارش آزاردهنده باشد، اما مطمئن باشید که این یکی دیگر از نشانه‌های بهبود موفقیت آمیز جراحی است.

خارش می‌تواند تا چند روز پس از انجام جراحی تزریق چربی ادامه یابد. در نهایت به یاد داشته باشید که مدت زمان عارضه در هر بیمار کاملاً متفاوت است، این حس خارش تا بهبودی ادامه خواهد داشت؛ اما باید در این مدت از پوست خود به خوبی مراقبت کنید. شما باید با مراقبت مناسب متوجه پیشرفت بهبودی خود به صورت روزانه شوید. اول از همه اینکه پوست خود را نخارانید. ممکن است تمایل شدیدی به خاراندن داشته باشید، اما این فقط پوست را بیشتر تحریک می‌کند و می‌تواند تأثیر منفی بر روند بهبودی داشته باشد. این حتی می‌تواند محل‌ التهاب جراحی شما را تشدید کند و بر نتایج کلی تأثیر بگذارد. یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل خارش، مصرف آنتی هیستامین خوراکی طبق دستور است. این به تسکین خارش و تسکین پوست است که در این فرآیند کمک می‌کند.

آیا همه مراجعه کنندگان کلینیک خارش صورت بعد از تزریق چربی داشته‌اند؟ نظرات درباره تزریق چربی صورت

حتماً برای تزریق چربی به یک فرد متخصص مراجعه کنید

انتخاب جراح مناسب برای تزریق چربی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای جراح پلاستیک شما حیاتی است که صلاحیت‌ها و اعتبارنامه‌های مناسبی مانند گواهینامه، موقعیت خوب داشته باشد. جراح شما، همچنین باید تجربه زیادی در انجام جراحی‌های تزریق چربی داشته باشد.

علت خارش بعد از تزریق چربی

باید مطمئن شوید که جراح شما دارای کادر پشتیبانی حرفه‌ای، دوستانه و دلسوز است. این افراد در کلینیک در دوران نقاهت به شما کمک خواهند کرد! بنابراین، احساس راحتی با کل تیم حسی ضروری است. تحقیقات خود را در مورد مراکز تزریق چربی در تهران انجام دهید تا هر چه بیشتر در مورد جراح خود اطلاعات کسب کنید، سپس به جلسه مشاوره قبل از تزریق چربی بروید و سؤالات، نگرانی‌ها، همین طور اهداف نهایی خود را برای دکتر شرح دهید.

جهت دریافت مشاوره و هرگونه سوال درباره تزریق چربی فرم مشاوره زیر را پرکنید تا همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل نمایند.

• فایل ها را به اینجا بکشید یا
    انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf, حداکثر اندازه فایل: 500 MB, حداکثر تعداد فایل: 3.
    • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جمع‌بندی علت خارش تزریق چربی

تزریق چربی بسته به کاربرد آن در بخش‌های مختلفی از بدن اجرا می‌شود. موضوع رایج در این روش وجود عارضه‌های به وجود آمده است که با انتخاب کلینیک مناسب و تکنیک‌های دکتر می‌توان از ایجاد عارضه‌های مانند خارش، تورم و عفونت جلوگیری کرد. جراحان کلینیک دکتر لاغری ترجیح می‌دهد از یک تکنیک عالی و جدید برای برداشت چربی استفاده کنند، سپس چربی پردازش شده و با تکنیک‌های تخصصی مجدداً تزریق کنند تا سلول‌های چربی که از یک ناحیه از بدن شما استخراج شده‌اند در یک مکان جدید زندگی کنند.

1. سلام خدمت تیم زیبایی دکتر لاغری
      مزو ترا پی بهتره یا پی ار پی؟

2. آیا برای عمل پف زیرچشم درکلینیک شما بیمه تامین اجتماعی بازنشستگان وجود دارد؟آیا بازنشسته هاکه حقوق مستمری دریافت می‌کنند د کلینیک شما تسهیلات وجود دارد؟باتشکر

3. سلام مجدد
      وقت بخیر
      در پاسخ به سئوال مطرح شده در خصوص استفاده از ماینوکسیدیل بعد از کاشت (ردیف ۱۱۳) خدمتتان عرض کنم مطابق نظر مشاوران کلینیک قرار شد صرفا به مدت یکسال از محلول xandrox استفاده گردد که در هر دو مرحله کاشت به مدت یکسال مصرف گردید. (اگر چه در زمان مشاوره قبل از کاشت عنوان شده بود نیازی به داروهای جانبی از جمله ماینوکسیدیل نخواهد بود).
      ضمنا چون قرار بود موهای کاشته شده دائمی باشد و اصطلاحا از هورمون مردانه تاثیر نگیرد، در زمان کاشت درمان دیگری تجویز نگردید.
      بعد از گذشت چند سال و توضیحات ارائه شده در کامنت قبل به مطب مراجعه کردم که دکتر متخصص روش تریپل را تجویز کرد که پس از انجام ۳ مرحله تریپل، آن هم با هزینه بالا و استفاده کلی دارو و محلول کمکی هیچ تغییری حاصل نشده است.

4. من روی بینی و گونه هام لکه هست از همه روشی استفاده کرده ام نتیجه نگرفتم آیا این روش رو پیشنهاد می‌دهید؟

5. سلام خسته نباشید من ابروهام به طورمادرزادی در بعضی جاها مو نداره خاستم ببینم امکان داره کاشت ابرو در همون ناحیه ها فقط انجام بشه یا کاشت برای کل ابرو انجام میشه؟

6. اگر دور شکم کسی۱۲۰ باشه در چند جلسه میشه کم کردمثلا۸۰سانتش بکنید

7. من تازه هفته دوم بارداری هستم می تونم ترو اسکالپ انجام بدم؟

8. با سلام
      من میخوام کاشت انجام بدم و کلینیک شما را انتخاب کردم…
      اما با توجه به اینکه این کلینیک محل آموزش نیز می باشد..
      آیا ممکنه که کاشت مو مراجعین به این دوستان بسپارم برای یادگیری و آموزش؟؟؟

9. سلام. من خانومم. موهام کم پشت هست. میشه جلو موهام رو کاشت بزنم؟؟