مدت ورم تزریق چربی چند روز است؟

آیا ورم تزریق چربی وجود دارد؟ اگر وجود دارد چه زمانی به وجود می‌آید و راه حل درمان آن چیست؟ یکی از بهترین روش‌های درمانی و زیبایی، تزریق چربی است که می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برطرف کند. این عمل، جزو عمل‌های بی خطر محسوب می‌شوند که عوارض چندانی ندارد. ولی با این حال، ممکن است با نشانه‌های کمی همراه باشد که یکی از این عوارض تزریق چربی، ورم کردن ناحیه تزریق است.

در این مقاله، به بررسی علت ورم تزریق چربی در محل تزریق چربی و نحوه درمان آن خواهیم پرداخت. همچنین بهترین مرکز تزریق چربی در تهران را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. تا انتهای این مقاله از دکتر لاغری با ما همراه باشید.

ورم تزریق چربی در صورت

این ورم کاملا طبیعی است؛ زیرا سیستم بدن انسان به گونه‌ای ساخته شده است که نسبت به اجسام خارجی واکنش نشان می‌دهد. به این شکل، بعد از این که سوزن برای تزریق چربی وارد پوست شد، پوست، واکنش نشان می‌دهد و ورم می‌کند. بافت چربی سبب افزایش حجم نقاط مختلف بدن می‌شود.

اگر تزریق چربی به صورت باشد، افراد با ورم صورت، مواجهه می‌شوند. این ورم طبیعی است و بعد از گذشت چند روز، از بین می‌رود. در این مقاله به شما یاد می‌دهیم که چگونه بعد از تزریق چربی، ورم آن را از بین ببرید.

آنچه باید درباره زمان خوابیدن تزریق چربی بدانید:

  • تشریح عارضه ورم تزریق چربی
  • سبک زندگی بعد از تزریق چربی
  • مدت زمان خوابیدن ورم تزریق چربی
  • عوامل اثرگذار در کاهش عارضه ورم تزریق چربی در زمان درمان
  • در چه زمانی ورم پس از تزریق چربی خطرناک است؟

مدت ورم تزریق چربی

تشریح عارضه ورم تزریق چربی

عارضه ورم بعد از تزریق چربی، یکی از گزینه‌هایی است که افرادی که چربی تزریق می‌کنند، با آن مواجه می‌شوند.
به هر گونه التهاب یا بزرگ شدن قسمتی از بدن انسان، ورم گفته می‌شود. ورم به دلایل مختلف، بروز می‌کند. بهتر است بعد از ورم نترسید؛ زیرا این عارضه، نوعی از واکنش طبیعی بدن انسان بر ضد آسیب‌های جزئی است که به بدن وارد می‌شود. در روش‌های درمان زیبایی، کبودی و ورم دو عارضه‌ای هستند که به صورت شایع و طبیعی برای بیماران به وجود می‌آیند.

اگر تزریق چربی به دست باشد، ورم تزریق چربی دست بعد از عمل، یک عارضه شایع است و جزو عوارض تزریق به شمار می‌رود و طبیعی است بعد از هر تزریقی پیش بیاید. اگر تورم در روزهای ابتدایی پس از تزریق، از بین برود، طبیعی است؛ اما اگر مدت زمان بیشتری طول بکشد، یک تورم مزمن به شمار می‌رود و تداوم آن، مشکلات بیشتر و جدی‌تری را در افراد ایجاد می‌کند.

برای اطلاع از سایر عارضه‌ها بخوانید: عوارض تزریق چربی

  • سبک زندگی بعد از تزریق چربی

بعد از تزریق چربی، سبک زندگی خود را تغییر دهید. در این مدت، سر خود را پایین نگیرید و داروهای ضد التهاب خود را سر وقت، مصرف کنید. در مرض نور آفتاب قرار نگیرید و به سونا نروید.

بعد از تزریق چربی، سبک غذایی خود را اصلاح کنید تا علاوه بر کاهش اثرات منفی تزریق از جمله ورم و قرمزی آن، مدت زمان ورم تزریق چربی را نیز کاهش دهید. نوشیدن مایعات در روزهای ابتدایی بعد از تزریق چربی، جای دادن مواد مغذی در رژیم غذایی و مصرف روغن‌های کنجد و زیتون به کاهش مدت زمان ورم تزریق چربی کمک می‌کند. از رژیم‌های غذایی ناسالم بعد از تزریق چربی دوری کنید؛ زیرا اثرات تزریق چربی را کاهش می‌دهند.

خوابیدن ورم تزریق چربی چقدر طول می کشد؟

همان طور که گفته شد، عمل تزریق چربی یک عمل بسیار کم عارضه است که دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارد. در تزریق چربی، ابتدا چربی‌های بدن خود فرد از ناحیه هایی که چربی مقاوم تری دارد، مانند پهلو‌ها و ران‌ها، چربی استخراج می‌شود و بعد از پالایش و خالص سازی، به قسمت های دیگر بدن انتقال داده می‌شود.

یکی از علت‌های بی عارضه بودن عمل تزریق چربی، استفاده از چربی خود بدن فرد است. چرا که بدن با این چربی، سازگاری کامل دارد و بنابراین امکان حساسیت و آلرژی به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت. مرحله خالص سازی نیز به این علت انجام می‌شود که چربی استخراج شده از بدن همواره با مقادیری از خون و ترشحات بدن همراه است که امکان تزریق مجدد آن ها به بدن وجود ندارد.

با تمام این مسائل، امکان ورم کردن ناحیه تزریق بعد از عمل تزریق چربی وجود دارد ولی در صورت مشاهده این عارضه به هیچ عنوان نیازی به نگرانی نخواهید داشت. این مورد پس از مدتی از بین خواهد رفت و اثری از آن باقی نخواهد ماند. بنابراین مدت زمان خوابید ورم تزریق چربی دوره کوتاهی است که با رعایت کردن مراقلت‌های لازم می‌توانید این بازه زمانی را کوتاه‌تر نیزکنید.

بیشتر بخوانید:  مراقبت های بعد از تزریق چربی

بهترین روش های تزریق چربی کدام اند؟

وجود چربی در زیر پوست باعث می‌شود پوست همواره شاداب و باطراوت به نظر برسد. زمانی که حجم چربی زیر پوست کم می‌شود پوست حالتی چروکیده پیدا می‌کند.

این موضوع باعث می‌شود خیلی افراد بخواهند به زیر پوست خود چربی تزریق کنند. البته، تزریق چربی اگر توسط شخص کم تجربه انجام شود، می‌تواند ضررهای بیش تری نسبت به مزایای آن به همراه داشته باشد.

در عمل تزریق چربی، ابتدا قسمتی از چربی های بدن خود فرد که مقاوم تر هستند از بدن استخراج می‌شود و سپس به قسمت های دریافت کننده تزریق می‌شود. این چربی، پیش از تزریق ابتدا باید پالایش و خالص سازی شود تا آب و ترشحات بدن از آن جدا شوند و آماده تزریق شود. معمولا، چربی های پهلو ها، باسن و ران ها برای این کار انتخاب می‌شوند.

چربی تزریق شده، ممکن است تا حد زیادی به بدن جذب شود و پس از ۶ ماه نیاز به تمدید داشته باشد ولی بعد از این ۶ ماه، ماندگاری خوبی خواهد داشت و تا ۳ الی ۵ سال می‌توانید نتیجه آن را مشاهده نمایید.

برای انتخاب مناسب ترین روش تزریق صورت مراجعه کنید به: انواع مدل تزریق چربی به صورت

علت ورم صورت بعد از تزریق چربی

با وجود این که عمل تزریق چربی یک عمل غیر تهاجمی است اما به هر حال سیستم ایمنی بدن، نسبت به هر چیزی که وارد بدن می‌شود ممکن است واکنش نشان دهد.

علت اصلی ورم تزریق چربی بعد از انجام آن نیز همین موضوع است. برای این که بتوان به صورت چربی تزریق کرد، باید از سوزن‌هایی با قطر کم استفاده کرد تا چربی به بدن منتقل شود. در حالت عادی هم زمانی که یک سوزن به دست شما وارد شود پس از مدتی متوجه خواهید شد که دست شما قرمز شده است و کمی ورم کرده است. در عمل تزریق چربی نیز این موضوع صادق است.

بدن نسبت به سوزن‌هایی که به پوست وارد شده اند واکنش نشان داده و بنابراین پوست ورم می‌کند. البته، علت دیگری نیز برای ورم کردن وجود دارد. زمانی که چربی به زیر پوست صورت وارد می‌شود باعث می‌شود حجم قسمت هایی از صورت نیز افزایش پیدا کند؛ بنابراین پوست کشیده می‌شود و حجم زیاد شده صورت نیز باعث می‌شود چهره متورم به نظر برسد.

در هر دو صورت، این امر کاملا طبیعی است و نیازی به نگرانی از بابت آن نخواهید داشت و پس از چند روز برطرف خواهد شد.

راهکارهای بهبودی ورم بعد از تزریق چربی

برای این که بتوانید ورم تزریق چربی و به طور کلی عوارض تزریق چربی را کاهش دهید و باعث افزایش ماندگاری تزریق چربی شوید، باید برخی نکات مراقبتی را رعایت کنید که در ادامه آن ها را ذکر خواهیم کرد:خوابیدن ورم تزریق چربی

  • تنها دارو هایی را مصرف کنید که پزشک تجویز کرده است و از خوردن خودسرانه دارو پرهیز کنید.
  • تا ۳ هفته بعد از تزریق سیگار نکشید.
  • تا دو هفته بعد از عمل از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  • موقع خوابیدن سر خود را بالاتر از بقیه قسمت های بدن قرار دهید.
  • ناحیه تزریق را لمس نکنید و از ماساژ دادن، خاراندن و به طور کلی دست زدن به آن خودداری کنید.
  • از خوردن دارو ها و غذا های رقیق کننده خون مانند قرص های آسپرین، ویتامین E و ماهی قزل آلا پرهیز کنید.

بهترین زمان برای تزریق چربی کدام است؟

فاصله ای که بین تزریق اول و دوم می‌افتد به موارد زیادی بستگی دارد. مقدار مقاومت سلول های چربی که برداشت می‌شود در این مسئله اهمیتی ویژه دارد. ولی به طور معمول، شصت تا هفتاد درصد از چربی تزریق شده بعد از تقریبا ۶ ماه به بدن جذب می‌شود. در چنین حالتی بهتر است مجددا تزریق چربی را انجام دهید.

میزان فعالیت و تحرک، تعریق، کم شدن وزن و مقدار چربی تزریق شده از دیگر مواردی هستند که باعث می‌شوند زمان تزریق چربی تغییر کند. با تغذیه سالم، می‌توانید میزان جذب این چربی را کم تر کنید تا ماندگاری تزریق چربی نیز بیش تر شود.

بیشتر بخوانید:  تزریق چربی یا لیفت با نخ؟!

سوالات متداول

در ادامه این مقاله قصد داریم تا به متداول ترین سوالات مراجعه کنندگان درباره ورم تزریق چربی پاسخ دهیم؛ برخی از پر تکرار ترین پرسش‌ها به شرح زیر هستند.

  • تا چند روز بعد از تزریق چربی، صورت ورم دارد؟

این که ورم صورت تا چه زمانی باقی مي‌ماند تا حد زیادی به میزان تبحر پزشک بستگی دارد. پزشکان باید بدانند که میزان تحمل پوست برای هر مقدار چربی چقدر است و متناسب با آن برای تزریق چربی اقدام کنند؛ بنابراین، اگر چربی زیاد از حد تزریق شود، مدت زمان باقی ماندن تورم نیز زیاد خواهد بود. به طور میانگین، مدت زمانی که طول می‌کشد تا ورم صورت بخوابد و چهره به حالتی طبیعی باز گردد، بسته به واکنش های مختلف بدن افراد مختلف، شش تا پانزده روز زمان نیاز است.

پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی از میزان دوام تزریق چربی مقاله تزریق چربی دائمی را نیز مطالعه کنید.

  • عوامل اثرگذار در کاهش عارضه ورم تزریق چربی در زمان درمان چیست؟

تزریق چربی بدون ورم، امکان‌پذیر نیست. ورم بعد از تزریق چربی، طبیعی است؛ اما عواملی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توان عارضه ورم تزریق را کاهش داد. برای کاهش عارضه ورم تزریق چربی، یک هفته پیش از تزریق، با پزشک مشورت کنید و مصرف داروی مسکن یا ویتامین‌هایی که سبب افزایش تجمع مایعات در هنگام تزریق چربی می‌شود را قطع کنید. اگر سیگار می‌کشید، مصرف دخانیات را پیش از تزریق چربی کاهش دهید تا روند اکسیداسیون بدنتان بعد از تزریق چربی بهبود یابد.

یکی از عوامل اثرگذار برای کاهش عارضه ورم تزریق چربی در زمان درمان، انتخاب یک پزشک متخصص است. بی‌تردید، تزریق حرفه‌ای، استفاده از مقدار نرمال چربی برای درمان و استفاده از کانولای باکیفیت و تزریق حرفه‌ای عوارض تزریق را کاهش می‌دهد. نوع آسیب پوست و سن فرد متقاضی در کاهش یا افزایش عوارض بعد از تزریق چربی تاثیر دارد.

برای کاهش عارضه ورم چربی بهتر است برخی غذاهایی را که ناسالم هستند، مدتی کنار بگذارید و مصرف نکنید. گوش دادن به توصیه‌های پزشک، سر وقت مصرف کردن داروها و کم کردن برخی فعالیت‌های سنگین، دوری از جمع و مهمانی مواردی است که می‌تواند به شما کمک کند که عوارض بعد از تزریق چربی در بدن خود را کاهش دهید.

  • چه زمانی ورم پس از تزریق چربی خطرناک است؟

ورم بعد از تزریق چربی یک عارضه طبیعی است؛ اگر پزشک شما حاذق باشد و بعد از تزریق چربی نیز از پوست بدنتان به خوبی نگهداری کنید، عوارض بعد از تزریق چربی برای شما کاهش می‌یابد. در برخی موارد، ممکن است بعد از تزریق چربی، عوارض بیشتری بدن را تحت تاثیر قرار دهند؛ اما سوال این است که چه زمانی ورم بعد از تزریق چربی، خطرناک است و باید نگران عارضه بشویم؟

قرمزی و التهاب پوست و حتی گاهی خونریزی خفیف، جزو عوارض اولیه تزریق چربی به شمار می‌روند و خطری برای بدن ندارند؛ اما اگر ورم با عفونت یا خونریزی زیاد همراه شد، خطرناک است و باید به آن بی‌توجهی کنید. برای رفع این مشکل باید سریع به پزشک مراجعه کنید. پزشک بعد از معاینه، تشخیص می‌دهد که عفونت شما تا چه اندازه است و درمان را شروع می‌کند. اگر ورم شما نگران کننده نبود و پزشک تشخیص داد که آنتی‌بیوتیک‌ها عفونت شما را کاهش می‌دهند، آنتی‌بیوتک تجویز می‌کند. در صورتی که عفونت یا خونریزی شدید باشد و پزشک تشخیص دهد خطرناک است، باید عفونت از بدن و جای تزریق بدن، خارج شود. پس پزشک دست به کار می‌شود و عفونت را تخلیه می‌کند تا مشکلات بیشتری برای شما پیش نیاید.

  • تغییرات بیمار از نظر میزان تورم در طول هفته‌های اول و دوم چیست؟

ورم بعد از تزریق چربی و مدت زمان آن به نحوه تزریق چربی بستگی دارد. برای تزریق چربی به پوست، بهتر است از یک پزشک حاذق استفاده کنید. هرچه مهارت پزشک در تزریق چربی بیشتر باشد، مدت زمان ماندگاری تزریق چربی بیشتر می‌شود. برای بهبود ورم بهتر است تقریبا یک هفته زمان در نظر بگیرید.

یکی دیگر از عواملی که سبب ازدیاد ورم پوست می‌شود، ورود مقدار زیاد چربی به پوست است. پوست و بدن هر فرد، بسته به میزان چربی که به آن تزریق شده است، برای کاهش ورم و عوارض بعد از تزریق، یک الی دو هفته زمان لازم دارید. برای کاهش و پیشگیری از عوارض بعد از تزریق، باید ابتدا پتانسیل پوست توسط پزشک ماهر سنجیده شود و سپس مقدار لازم به پوست تزریق شودبررسی پوست متقاضی پیش از تزریق، سبب می‌شود ورم و کبودی کمتری در پوست ایجاد شود و مدت زمان بهبود ورم نیز کمتر شود.

دو هفته بعد از تزریق چربی به پوست، ورم پوست از بین می‌رود. بسیار کم پیش می‌آید که ورم پوست بیشتر از دو هفته طول بکشد. اگر در مورد زمان ورم پوست، اطلاعات بیشتری لازم دارید، بهتر است پیش از تزریق چربی به پوست با پزشک خود مشورت کنید.

  • چه زمانی بعد از تزریق می‌توانیم تمرینات ورزشی را انجام بدهیم؟

پیش از تزریق چربی ابتدا مطالعه و سپس اقدام کنید؛ زیرا برخی ورزش‌های سنگین بعد از تزریق چربی، باید مدتی متوقف شوند. اگر ورزش‌کار هستید بلافاصله بعد از تزریق چربی، ورزش نکنید. بعد از تزریق چربی، شاید تا سه هفته، عوارض تزریق چربی برای شما پیش بیاید. در این مدت باید از انجام فعالیت‌های سنگین و تمرینات ورزشی دوری کنید. بعد از گذشت سه هفته، در هفته چهارم می‌توانید فعالیت‌های ورزشی سبک را شروع کنید. برای ورزش‌های سنگین هنوز هم زود است. اگر ورزش‌هایی مانند کشتی یا وزنه‌برداری را انجام می‌دهید بهتر است بعد از گذشت یک ماه، ورزش را آغاز کنید.

معایب تزریق چربی و ضررهای احتمالی آن در ایجاد ورم

با وجود این که تزریق یک عمل بی ضرر و کم خطر است ولی به هر حال ممکن است با عوارضی مانند ایجاد ورم به همراه باشد که امری کاملا طبیعی است.

با عمل به توصیه های پزشک، می‌توانید میزان تورم ناحیه تزریق شده را تا حد خوبی کاهش دهید. در صورتی که این تورم بیش از دو هفته ادامه پیدا کرد بهتر است پزشک خود را در جریان این اتفاق بگذارید تا در صورت لزوم، اقداماتی برای بهبود سریع تر این تورم انجام شود.

مشاوره کلینیک دکتر لاغریتزریق چربی صورت با طراحی-ورم تزریق چربی

ورم تزریق چربی یکی از عارضه‌های تزریق چربی است که در بازه کوتاه مدتی بعد از تزریق وه وجود می‌آید عمدتا این عراضه برای نواحی و در عمل‌های زیر اتفاق می‌افتد.

و تزریق چربی به زیر چشم نواحی هستند که امکان بروز ورم بعد از انجام آن وجود دارد. شما می‌توانید برای مشاوره‌های لازم در جهت جلوگیری از این عارضه با شماره ۰۲۱۲۶۷۶۱۸۳۲ تماس بگیرید و یا نسبت به تکمیل فرم مشاروه کلینیک دکتر لاغری زیر نظر ماه زر اقدام کنید.

جمع بندی

عمل تزریق چربی، یکی از کم خطر ترین عمل های زیبایی است که می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی روی زیبایی فرد داشته باشد. تزریق چربی، کاربرد های زیادی دارد که جوان سازی، افزایش حجم سینه و باسن و گونه ها و اصلاح فرم لبخند جزو این کاربرد ها هستند.

ورم تزریق چربی

با وجود بی خطر بودن، این عمل ممکن است با عوارضی همراه باشد که تورم یکی از آن ها است. این عارضه کاملا طبیعی است و ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد ولی با عمل به توصیه های پزشک و انجام مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی می‌توانید تا حد زیادی این عوارض را کاهش دهید.

جستجو مرتبط کاربران:

5/5 - (1 امتیاز)

11 پاسخ

  1. من واکسن سینوفارم زدم و یه مدت ریزش مو گرفتم و فکر می کردم بخاطر واکسن باید باشه اما خب با ازمایش مشخص شد که کم کاری تیرویید دارم
    ممنون از مقاله خوب و مفیدتون

  2. اگر دور شکم کسی۱۲۰ باشه در چند جلسه میشه کم کردمثلا۸۰سانتش بکنید

  3. سلام صورتم ککمک های زیادی داره وپوستم هم سبزه هستش چطوری ازشراین ککمک هاخلاص بشم وپوستم هم روشنتربشه ازکرمهای ساختنی هم استفاده کردم ولی دوباره پیداشدن بیشترهم شدن

  4. سلام. من بیمه تکمیلی دارم. هزینه عمل جراحی پلک شامل بیمه میشه؟

  5. من ۱۹ سالمه و از ۱۹ سالگی موهام کم پشت شده و احساس میکنم داره ریزش میکنه هر وقت که خودمو تو آینه میبینم احساس خجالت میکنم و دور پیشانیم کمی خالی شده و موهام هم کم پشت و نازک شده پدرم هم موهاش کمی تاس هست و برادرم هم کمی تاس شده نمیدونم چیکار کنم درمانی براش وجود داره؟ یا نمیشه کاریش کرد.

  6. سلام از چه برندی برای تزریق ژل استفاده می کنین ؟ اگر امکانش هست بفرمایید

  7. من تازه هفته دوم بارداری هستم می تونم ترو اسکالپ انجام بدم؟

  8. سلام خسته نباشید. من سه سال پیش جای دیگه تزریق ژل لب انجام دادم و مارکش هم ژوویدرم بود. شما هم از این برند الان تزریق می کنید؟ می خوام حتما همون برند باشه ممنون

  9. سلام و عرض ادب
    ببخشید من چهار ماه پیش یک دوره تزریق چربی انجام دادم دیگه مرحله بعدی رو نرفتم
    تازه با کلینیک تخصصی شما آشنا شدم
    من ذخیره چربی ندارم و پوست صورتم بسیار چروک و آسیب دیده هست و صورت خیلی لاغری دارم
    آیا میتونم نانوفت انجام بدم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله مدت ورم تزریق چربی چند روز است؟

تلگرام دکتر لاغری

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر لاغری

اینستاگرام دکتر لاغری

کانال یوتیوب کلینیک دکتر لاغری زیر نظر ماه زر

ماندگاری بایوفت لاغری موضعی ترواسکالپ قبل و بعد تزریق ژل قبل و بعد تزریق چربی گونه