تیرگی دور چشم را با این روش‌ها از بین ببرید!

تیرگی دور چشم

تیرگی دور چشم

آیا شما هم جز افرادی هستید که از ” تیرگی دور چشم ” به ستوه آمده‌اید و به دنبال روش و راهکاری برای خلاصی از این حلقه تیره هستید؟ تمام روش‌ها را امتحان کرده‌اید ولی باز هم به نتیجه دلخواه که می‌خواستید، دست نیافته‌اید. بوجود آمدن حلقه سیاهی دور چشم از بدترین عواملی است که بر زیبایی افراد به شدت تاثیر می‌گذارد؛ و بسیار نسبت به درمان مقاوم است. اگر شما هم به دنبال بررسی علل بوجود آمدن این حلقه سیاه به دور چشم‌ها و راهکارهای درمان تیرگی دور چشم هستید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تیرگی دور چشم چیست؟

از مهمترین عوامل زیبایی انسان‌ها داشتن پوستی صاف و شاداب است. داشتن پوست شاداب نه تنها به چهره شما شادابی می‌بخشد. بلکه زیبایی شما را چندبرابر می‌کند، از مهمترین اجزای پوست صورت، پوست دور چشم است که ممکن است به علت عوامل مختلفی تیره شده باشد. تیرگی دور چشم از عواملی است که باعث می‌شود چهره شما بیمار، خسته و یا کم خواب به نظر بیاید.

تیرگی دورچشم منحصر به خانم‌ها نیست و بسیاری از آقایان نیز از آن رنج می‌برند. این ظاهر دور چشمی ناخوشایند به علل و عوامل مختلفی پدید می‌آید و به صورت یک حلقه سیاهی دور چشم خود را نشان می‌دهد. همین حلقه سیاه دور چشم تاثیر بدی در زیبایی افراد می‌گذارد و بسیاری از افراد با استفاده از کرم اقدام به پوشاندن آن می‌کنند؛ اما باز هم از زیر کرم هم این حلقه سیاه قابل مشاهده است.

این روزها با پیشرفت طب، روش‌های مدرن و جدیدی برای درمان این حلقه سیاهی دور چشم که بسیاری از افراد از آن شکایت دارند، ابداع شده است، علاوه بر این تا حدود زیادی می‌توان با ایجاد یکسری تغییرات در شیوه زندگی و عادت‌های سالم مانند داشتن تغذیه مناسب برای پوست بر این نوع از تیرگی غلبه کرد. در کل تیرگی دورچشم به علت تجمع سموم در بدن ایجاد می‌شود.

علت سیاهی دور چشم چیست؟

پیش از اینکه درباره راهکارهای موثر برای درمان تیرگی دور چشم صحبت کنیم، باید درباره عللی که سبب تیریگی دورچشم شده است صحبت کنیم. گودی زیر چشم به علت عوامل مختلفی رخ می‌دهد.

درست کار نکردن تیروئید، کمبود هموگلوبین، نداشتن خواب کافی، خستگی زیاد، نداشتن تغذیه درست و صحیح، استفاده زیاد از کامپیوتر و موبایل و وسایل الکترونیکی، استفاده از داروهای مختلف، داشتن کسالت، افسردگی و اضطراب، داشتن سابقه خانوادگی ابتلا به تیرگی دور چشم و … همه و همه از عواملی هستند که باعث تیرگی دورچشم می‌شوند. علاوه براین عوامل، ما در کسانیکه از مواد مخدر، سیگار و یا مشروبات الکی استفاده می‌کنند، به وضوح تیرگی دور چشم و لب را می‌بینیم.

تیرگی و سیاهی دور چشم در افرادی که بدن حساسی دارند و بسیار دچار حساسیت و آلرژی نسبت به مواد غذایی می‌شوند، بسیار رخ می‌دهد. این افراد باید تمام موادی را که باعث آلرژی و حساسیت می‌شوند را شناسایی و از استفاده از آن پرهیز کنند. بعضی اوقات به علت خوب کار نکردن کبد و کلیه‌ها مواد زائد از بدن خارج نمی‌شود و افراد دچار پف زیر چشم و تیرگی دور چشم می‌شوند. از دیگر عواملی که باعث تیرگی دور چشم می‌شود می‌توان به آپنه خواب، خرخر کردن در خواب و داشتن بیماری سینوزیت اشاره کرد.

از تیرگی زیرچشم چگونه پیشگیری کنیم؟

اگر تیرگی دور چشم شما به علت ژنتیک باشد قطعاً مبارزه با آن اندکی سخت است؛ اما اگر ژنتیکی نباشد با رعایت یکسری عواملی خارجی و داخلی می‌توانید از به وجود آمدن آن جلوگیری کنید. بعضی افراد به علت نداشتن تغذیه مناسب دچار حلقه سیاهی دور چشم می‌شوند که با اصلاح تغذیه و مصرف میوه‌جات، سبزیجات و آب بیشتر می‌توانید آن را رفع نمائید.

بسیاری از افراد مخصوصاً کارمندان ساعت‌های طولانی از روز را با کامپیوتر کار می‌کنند و علل پیدایش حلقه سیاه دور چشم همین کار با کامپیوتر است، استفاده از عینک آنتی رفلکس تا حدود زیادی این مشکل را حل می‌کند. یکی از مهمترین عواملی که باعث ایجاد این تیرگی می‌شود، سینوزیت است، مبتلایان به سینوزیت باید به طور مرتب از سرم شستشوی بینی و بخور برای درمان سینوزیت استفاده کنند. غیر از این موارد استرس و افسردگی و مصرف داروهای افسردگی تا حد زیادی باعث ایجاد این تیرگی دورچشم‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید:  هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب نیست؟

مبتلایان به افسردگی و اضطراب باید مدام ورزش کنند و از مدیتیشن و یوگا برای غلبه افسردگی و اضطراب استفاده کنند. همچنین این حلقه سیاهی دور چشم در افرادی که دخانیات، قلیان، مواد مخدر و مشروبات الکلی استفاده می‌کنند به وفور دیده می‌شود. این افراد به راحتی با کم کردن این مواد و یا ترک این مواد می‌توانند از شر حلقه سیاه دور چشم خود خلاص شوند.

راه‌های درمان تیرگی و سیاهی دور چشم

این روزها برای درمان تیرگی دورچشم روش‌های جدیدی ابداع شده است. داروها و درمان‌ها برای حلقه سیاهی دور چشم هم شامل درمان‌های شیمیایی و هم شامل درمان‌های گیاهی است. درمان حلقه سیاه و تیرگی پوست دور چشم بستگی به نوع و میزان تیرگی دارد. معمولاً پزشکان متناسب با نوع و میزان تیرگی دورچشم روش مورد نظر برای رفع تیرگی انتخاب می‌کنند.

  • انجام آی.پی.ال یا همان نور پالسی

در بعضی از افراد به علت برجستگی و نمایان بودن رگ‌های خونی، پوست دور چشم کبود و تیره به نظر می‌آید. معمولاً پزشکان برای درمان تیرگی دور چشم و این نوع از کبودی روش IPL را به کار می‌برند.

  • درمان سیاهی دور چشم با لیزر

روش دیگری که برای درمان تیرگی دور چشم استفاده می‌شود و ایمن‌تر است. انجام لیزر و پلینگ شیمیایی است. نتایج این روش فوق‌العاده است؛ و بیماران می‌توانند به سرعت شاهد ناپدید شدن تیرگی زیرچشم باشند. در کلینیک دکتر لاغری انواع مختلفی از لیزرها، از جمله لیزر زئو و لیزر اسکارلت برای درمان‌های پوستی استفاده می‌شود.

  • هایفوتراپی برای درمان سیاهی دورچشم

روشی جدید در صنعت زیبایی است، با کمک یک دستگاه امواجی به پوست دور چشم وارد شده و پوست را مجبور به کلاژن‌سازی بیشتر می‌کند زیرا یکی از علل تیرگی دور چشم کمبود کلاژن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هایفوتراپی کلیک کنید.

از دیگر روش‌ها می‌توان به تزریق ژل هیالورونیک اسید و و تزریق کردن چربی را نام برد که تزریق هیالورونیک اسید نسبت به چربی دوام کمتری دارد. در طب سنتی از روغن کرچک و روغن هسته انگور برای درمان تیرگی زیر چشم استفاده می‌شود. ( تست حساسیت فراموش نشود )

تیرگی دور چشم

درمان تیرگی دور چشم در کلینیک دکتر لاغری

این روزها به علت کار با وسایل الکترونیکی مانند کامپیوتر و لبتاپ و انواع گوشی و یا به خاطر نداشتن خواب کافی و تغذیه نادرست و یا به علل عوامل ژنتیکی افراد به تیرگی دچار چشم دچار می‌شوند. تیرگی دور چشم اثر زیادی بر زیبایی صورت دارد. شما عزیزان اگر دچار سیاهی دور چشم هستید می‌توانید از طریق فرم زیر برای درخواست مشاوره و دوره درمانی با مشاوران ما در تماس باشید.

  • فایل ها را به اینجا بکشید یا
    انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf, حداکثر اندازه فایل: 500 MB, حداکثر تعداد فایل: 3.
    • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

    این روزها با پیشرفت دنیای طب از روش‌های جدید و دستگاه‌های مدرن برای درمان تیرگی دور چشم افراد استفاده می‌شود. علاوه بر این با استفاده منظم از ماسک‌های گیاهی دورچشم به راحتی می‌توانید از تیرگی دور چشم خلاص شوید! تنها عیب ماسک‌های گیاهی این است که زمان بیشتری برای تاثیرگذاری نیاز دارند؛ و برای کسانیکه می‌خواهند به سرعت حلقه سیاه دور چشم را برطرف کنند، روش‌های مدرن بهتر است.

    جستجو مرتبط کاربران:

    5/5 - (2 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله تیرگی دور چشم را با این روش‌ها از بین ببرید!

    تلگرام دکتر لاغری

    مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

    ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

    آپارات دکتر لاغری

    اینستاگرام دکتر لاغری

    کانال یوتیوب کلینیک دکتر لاغری زیر نظر ماه زر