کاربرد تزریق چربی در صورت

کاربرد تزریق چربی در صورت

کاربرد تزریق چربی در صورت

کاربرد تزریق چربی در صورت چیست؟ برای بیش از ۳۰ سال، جراحان زیبایی راه حل‌های مختلفی را برای برطرف نمودن چین و چروک صورت افراد پیشنهاد کردند و از مواد شیمیایی مانند سم بوتولینوم یا تزریق اسید هیالورونیک استفاده می‌کردند. تا اینکه تکنیک تزریق چربی اتولوگ به صورت (چربی خود فرد) توسط پزشکان ارائه گردید. تزریق چربی می‌تواند برای درمان چین‌های نازولبیال (بین بینی و دهان)، چین و چروک‌های اطراف دهان، چین‌های گوشه بیرونی چشم (پنجه کلاغی)، از بین رفتن جای اسکار و زخم، اصلاح قرینگی، اصلاح فرم بینی و غیره استفاده شود. با مطالعه این مقاله شما با کاربرد تزریق چربی در صورت می‌توانید آشنا شوید.

انتقال چربی یک پیشنهاد عالی

به نظر پزشکان متخصص، انتقال چربی یک راه حل قابل اطمینان، موثر و پایدار است که می تواند نتایج طبیعی تر و طولانی‌تری را نسبت به دیگر محلول‌های تزریقی ارائه دهد. زمان بهبودی برای این جراحی بسیار کوتاه است. بعلاوه کبودی و تورم چند روز پس از جراحی کاهش می‌یابد. با توجه به کاربردهای فراوان تزریق چربی و مزایای زیاد این روش، تزریق چربی یکی از بهترین گزینه ها برای حفظ زیبایی هر فرد می تواند باشد.

بهترین گزینه برای حفظ زیبایی هر فرد چیست؟ تزریق چربی

این روش شامل استخراج مقداری از چربی بیمار از شکم یا قسمت‌های دیگر او با انجام میکرولیپوساکشن است. سپس چربی در یک فیلتر مخصوص شستشو داده می‌شود و قبل از تزریق مجدد، تمام سلول‌های فیبری با دقت تمیز می‌شود. به این ترتیب چربی بسیار خالص ‌تر و صاف‌ تر شده و سپس چربی خالص شده با سوزن ‌های بسیار نازک به نواحی از پیش تعیین شده تزریق می شوند.

کاربرد تزریق چربی در صورت

تزریق چربی اتولوگ در ناحیه صورت یک روش کم تهاجم است که می تواند جایگزین مناسب روش‌های جراحی تهاجمی بزرگ برای اهداف زیبایی و بالینی در نظر گرفته شود. بعلاوه نتایج مطلوب تزریق چربی اتولوگ در عمل گوش و حلق و بینی به دلیل پر شدن بافت نرم و عمدتاً به دلیل اثر بازسازی بالقوه سلول‌های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی است. در ادامه، به بررسی کاربردهای  بیولوژیکی مهم تزریق چربی اتولوگ در پزشکی می پردازیم:

  • پر کردن چین و چروک اطراف دهان و زیر بینی

پرکردن چین و چروک‌های صورت از جمله کاربرد تزریق چربی به صورت است که در کلینیک دکتر لاغری، بهترین مرکز تزریق چربی در تهران انجام می‌گیرد. سال‌ها است که پزشکان از مواد تزریقی برای جوان ‌سازی استفاده می‌کنند. اما با پیشرفت‌ هایی که در ارتباط با تزریق چربی از طریق سلول ‌های بنیادی بوجود آمده است، پزشکان را قادر ساخته است که بافت های صورت را بازسازی و چین و چروک ها را درمان نمایند. در واقع انتقال چربی به صورت یکی از تکنیک های جدید به عنوان ضد پیری و احیا کننده شناخته می شود. با استفاده از این روش می توان به طور کاملا طبیعی و بدون عارضه چین و چروک را از بین برد. همچنین برای دستیابی به ظاهری جوان و زیباتر می توان در کنار این تکنیک از بلفاروپلاستی نیز استفاده نمود.

  • حجم‌دهی به لب‌ها، برجسته‌کردن گونه و چانه

پزشکان با استفاده از این روش می‌توانند حجم از دست رفته اعضای صورت از جمله گونه، چانه و یا لب‌ها را بازیابی و بافت آن‌ها را با استفاده از سلول‌های خود بیمار بازسازی نمایند. شما می‌توانید به صورت جداگانه نیز نسبت به تزریق چربی به لب و همچنین تزریق چربی به گونه خود در کلینیک دکتر لاغری اقدام کنید.

کاربرد تزریق چربی در صورت

  • برطرف کردن نواحی فرو رفته صورت نظیر گودی زیر چشم و شقیقه‌ها و محو کردن زخم‌ها و جای جوش

از بین بردن فرورفتگی صورت شاید مهم‌ترین کاربرد تزریق چربی در صورت باشد. پیوند چربی اتولوگ با استفاده ازسلول های بنیادی خود فرد تکنیکی است که از سوی پزشکان برای درمان جای زخم، جوش و یا فرورفتگی پیشنهاد می‌شود چرا که در کنار افزایش زیبایی منحصر به فرد شما درمانی است که حداقل درد و عارضه را با آن تجربه می کنید.

  • برطرف کردن افتادگی و شلی پوست در افراد سن بالا

یکی از مشکلات افراد با افزایش سن، شلی و افتادگی پوست است که درمان مناسب آن تزریق چربی است. پیوند سلول های بنیادی و فاکتورهای رشد به محل‌های تعیین شده می‌تواند موجب درمان افتادگی و شلی پوست شود.

بیشتر بخوانید:  تزریق چربی سویا چیست؟
  • اصلاح عدم تقارن

در کنار کاربرد و مزایای فراوان تکنیک تزریق چربی به صورت، می‌توان هر گونه عدم قرینگی در صورت را نیز با این روش برطرف نمود.

  • درمان بیماری

از این تکنیک در درمان بعضی از بیماری ها می توان استفاده نمود. به عنوان مثال یک درمان موثربرای افراد مبتلا به سندرم فری ( تعریق زیاد و گرگرفتگی پوستی در ناحیه عصب دهی شده توسط عصب گوش و تمپورال ) تزریق چربی است. پیوند چربی اتولوگ در ناحیه پاروتید یک گزینه کم تهاجم و مناسب برای درمان این بیماران می باشد زیرا چربی مانعی بین پوست و غده پاروتید باقیمانده ایجاد می کند. علاوه بر مفید بودن این روش جهت بهبود علایم بیماری، می‌تواند تأثیر زیبایی ‌شناختی مثبتی نیز داشته باشد و شکاف ایجاد شده توسط برش پاروتید را برطرف کند.

  • بهبود جای سوختگی

بهبود جای زخم صورت ناشی از سوختگی هم از نظر عملکردی و هم از نظر زیبایی، همیشه مشکل و معضل بزرگی است، اما انجام چند جلسه تزریق چربی ( معمولاً ۲ تا ۳ جلسه در فواصل ۴ ماهه ) می تواند منجر به بهبود بافت پوست، جای زخم و رنگ پوست شود. بعلاوه حجیم شدن نواحی جمع شده و ایجاد مجدد بافت لغزنده، از نتایج پیوند چربی است که جای سوختگی پوست را بهبود می بخشد. البته جهت جلوگیری از خطر نکروز چربی، باید تنها مقادیر کمی چربی در زیر پوست قرار داده شود.

  • بهبود فرم بینی

پیوند چربی به بینی یکی از روش های چالش برانگیز و مناسب برای بهبود نتایج جراحی بینی است. اصلاح خطوط پشتی در صورت تغییر شکل بینی، استتار غضروف یا بی ‌نظمی استخوان، یا ایجاد بافت بهتر پوست در صورت آتروفی یا اسکار از کاربردهای تزریق چربی در بهبود فرم بینی است.

کاربرد تزریق چربی صورت

جوانسازی پوست با تزریق چربی در صورت

جوانسازی پوست یکی از چند کاربرد تزریق چربی در صورت می‌باشد. سلول‌های بنیادی حاصل از انتقال چربی به جوان سازی پوست کمک می‌کند. استفاده از سلول های بنیادی خود فرد می تواند کیفیت پوست و بافت پوست را بهبود بخشد. جوانسازی پوست صورت با انتقال چربی معمولا در نواحی مانند گونه ها، لب ها، پلک ها، شقیقه ها و اطراف دهان (خطوط ماریونت، خطوط نازولبیال) استفاده می شود. بعلاوه انتقال چربی با هدف تغییر حجم و کانتور می تواند صورت را جوان و زیبا می‌کند.

بیشتر بخوانید:  دوره نقاهت تزریق چربی صورت

جمع بندی

به طور طبیعی صورت با افزایش سن حجم ماهیچه و چربی را از دست می دهد و انتقال چربی به صورت می‌تواند راهی عالی برای افزایش حجم بافت‌‌های تخلیه‌ شده در گونه ‌ها، چانه و لب‌‌ها باشد. با توجه به کاربردهای بیشمار پیوند چربی و از آنجایی که نیازهای هر بیمار متفاوت است، مشاوره با پزشک متخصص می‌تواند در تعیین روش کاربردی تزریق چربی و کسب نتیجه مطلوب به شما کمک نماید.

5/5 - (1 امتیاز)

11 پاسخ

  1. عاشور:
    سلام ووقت بخیر

    ۱_برای پر کردن خط خنده ژل خوب معرفی میفرمایید
    ۲_قصد تزریق ژل برای گونه دارم ،ژل خوبه یا چربی؟
    ۳_ ایا تزریق ژل لب .گونه.خط خنده ازیه نوع ژل استفاده میشه؟
    منظورم اینه از ژلی که برا لب استفاده میکنن ایا برای خط خنده هم میشه استفاده کرد؟
    ۴_اگه خودم بخوام ژل رو تهیه کنم ،فرضا برای گونه،ایا موندگاری داره برای سری بعد ؟

  2. سلام وقت بخیر.لطفا یه مرکز خوب تو شهر زاهدان معرفی کنید.ممنون

  3. با سلام و وقت بخیر
    یک طرف(سمت راست) صورت من ، کمی تپل است ، و سمت چپ صورتم کمی لاغر است.
    می خواستم فقط در سمت چپ ، کمی تزریق چربی داشته باشم، چون ماندگاری چربی از ژل بیشتر است.

    بنابراین ،در این مورد راهنمایی می خواستم

  4. سلام صورتم ککمک های زیادی داره وپوستم هم سبزه هستش چطوری ازشراین ککمک هاخلاص بشم وپوستم هم روشنتربشه ازکرمهای ساختنی هم استفاده کردم ولی دوباره پیداشدن بیشترهم شدن

  5. سلام برای اینکه در زمینه پی آر پی بخوام کار کنم باید از کجا شروع کنم؟

  6. سلام از چه برندی برای تزریق ژل استفاده می کنین ؟ اگر امکانش هست بفرمایید

  7. سلام عرض میکنم.من ماه دیگه مراسم ازدواجمه و برای جای فرورفتگی آکنه هام میخوام نانوفت انجام بدم، دو سه هفته بعد از تزریق ایا نتیجه میگیرم؟

  8. تزریق چربی چقدر ماندگاری داره؟ من 6 ماه دیگه عروسی مه به نظرتون بهتره که چه دکتر لاغری
    انجام بدم که هم ورم صورتم بخوابه هم تزریق چربی که انجام دادم جذب نشده باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله کاربرد تزریق چربی در صورت

تلگرام دکتر لاغری

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر لاغری

اینستاگرام دکتر لاغری

کانال یوتیوب کلینیک دکتر لاغری زیر نظر ماه زر

تزریق چربی صورت قبل و بعد بایوفت بایوفت صورت بدون عوارض بایوفت چیست؟