تزریق چربی به زیر چشم

تزریق چربی به زیر چشم

تزریق چربی به زیر چشم

هدف از تزریق چربی زیر چشم چیست؟

تزریق چربی زیر چشم برای رفع گودی و کبودی زیر چشم می‌باشد. تزریق ژل یا فیلتر یک نوع درمان کم هزینه است. اما تزریق چربی ماندگاری بسیار بالایی دارد. بسیاری از افراد از گودی زیر چشم‌های خود رنج میبرد و احساس نارضایتی میکند. تزریق چربی کمک میکند تا اعتماد به نفس شما بالا برود و شما زیباتر از همیشه باشید.
یکی از مزایای اصلی تزریق چربی زیر چشم این است که نتایج آن می‌تواند بسیار بیشتر از دیگر روش های جوان سازی، رفع گودی و تیرگی زیر چشم موثر باشد و اکثر افراد، جوانسازی دائمی را تجربه خواهند کرد. تکنیک برداشت و تزریق چربی زیر چشم، بر پیوند چربی نهایی تأثیر می‌گذارد. بسته های کوچک چربی تزریق شده به سطوح بافتی مختلف، بهترین شانس را برای زنده شدن از بافت های اطراف که به خوبی خون رسانی می‌کنند را دارند. اگر حجم زیادی از چربی به ناحیه زیر چشم تزریق شود، چربی مرکزی در بافت ادغام نمی‌شود و به طور کلی توسط بدن شما جذب می‌شود.

آیا تزریق چربی زیر چشم دائمی است؟

پاسخ به این سؤال به عوامل متعددی بستگی دارد و نمی‌توان پاسخ قطعی برای این سؤال داشت؛ اما تا حدی می توان گفت که بله نتایج تزریق چربی زیر چشم می تواند دائمی باشد ولی همان طور که بر هیچ کس پوشیده نیست، همه چربی ها زنده نمی‌مانند و یا در دراز مدت حالت اصلی خود را حفظ نمی‌کنند. بسیار مهم است که جراح پلاستیکی که شما تحت درمان او قرار می‌گیرید، به خوبی به این عمل مسلط باشد و درک خوبی از چگونگی اطمینان از زنده ماندن چربی‌ها در دراز مدت داشته باشد.

بین 50 تا 70 درصد چربی‌های تزریق شده در طولانی مدت باقی می‌مانند و مانند چربی معمولی دوام می آورند. حتی با افزایش وزن نیز این چربی ها رشد خواهند کرد. با این حال، با گذشت زمان، در کنار سایر رسوبات، چربی شما شروع به از بین رفتن خواهد کرد؛ اما سال های زیادی طول خواهد کشید تا این امر اتفاق بیافتد. در ادامه به برخی از عوامل که در ماندگاری تزریق زیر چشم موثر هستند اشاره شده است:

  • مهارت جراح شما

نحوه برداشت، تصفیه چربی و مکان تزریق بر ماندگاری تزریق زیر چشم تاثیر گذار است. هر چه جراح ماهرتر باشد و درک بهتری از این تکنیک داشته باشد، نتایج طولانی‌تر خواهد بود.

  • روش بکار گرفته شده

روشی که برای تزریق چربی زیر چشم اتخاذ می شود نیز در ماندگاری تزریق چربی زیر چشم تاثیرگذار است.

  • میزان سازگاری چربی تزریق شده با زیر چشم

چربی تزریق شده باید یک منبع خون جدید از بدن شما ایجاد کند و تغذیه مورد نیاز برای بقا را دریافت کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، نتایج می توانند اغلب دائمی باشند. عاملی همچون سبک زندگی مانند سیگار کشیدن نیز می تواند بر این امر تأثیر بگذارد. در صورت و زیر چشم که به خوبی جریان خون وجود دارد، به سرعت ذخایر جدید جذب شده و اکثریت چربی های تزریق شده تا مدت های طولانی باقی می مانند. در نتیجه، نتایج اغلب در ناحیه صورت و زیر چشم در بهترین حالت و ماندگاری خود قرار دارند.

تزریق چربی زیر چشم

 

ماندگاری تزریق چربی زیر چشم

ماندگاری تزریق چربی زیر چشم مشابه نحوه بقا و ماندگاری پیوند پوست است. با این حال، حتی اگر از بهترین تکنیک نیز در این زمینه استفاده شود، مقداری از چربی در ناحیه زیر چشم جذب می شود. گرافت های چربی به طور کلی در بسترهای بافتی که ثابت تر هستند و تحرک کمتری دارند، درصد ماندگاری بالاتری دارند و خوشبختانه ناحیه زیر چشم جزو نواحی ثابت و کم تحرک صورت محسوب می شوند. برای مثال، درصد ماندگاری بیشتری از تزریق چربی در اطراف چشم‌ها و گونه‌ها قابل انتظار است تا بقای تزریق چربی در نواحی متحرک‌تر در اطراف پایین صورت و دهان.

فرآیند جذب پیوند چربی غیرقابل دوام حدود شش هفته طول می کشد. چربی زنده پس از شش هفته به بخشی از صورت تبدیل شده و خون جدیدی را از بافت سالم اطراف دریافت می کند و بنابراین تبدیل به یک بهبود دائمی در زیر چشم می شود؛ اما به طور کلی روند طبیعی پیری در نهایت منجر به کاهش حجم چربی صورت و زیر چشم می شود. همچنین ممکن است بعد از ۵ تا ۱۰ سال تزریق چربی اضافی نیاز باشد، زیرا با روند طبیعی پیری حجم چربی های زیر چشم از بین می رود. این امر تا حد زیادی به ژنتیک و سبک زندگی فردی شما نیز بستگی دارد.

[ شما می‌توانید اطلاعات کامل‌تری را در رابطه با دوام تزریق در مقاله ماندگاری تزریق چربی کسب کنید. ]

انواع روش های تزریق چربی زیر چشم

درابتدا باهم دلایل گودی زیر چشم را بررسی می‌کنیم و سپس به راه حل رفع آن خواهیم پرداخت که با عوارض تزریق چربی روبرو نشوید. دلایل گودی زیر چشم اغلب مادرزادی با منشأ ژنتیکی هستند اما ممکن است بر اثر عوامل دیگر نیز ایجاد شوند که عبارتند از: تروما، بیماری یا جراحی.
بافت ریز و درشت اطراف چشم نیز به تأثیرات محیطی حساس است و منعکس کننده تغییرات فیزیولوژیکی مربوط به سلامت عمومی، هیدراتاسیون، متابولیسم، وضعیت هورمونی ( به ویژه در زنان)، استرس و کمبود خواب (از دیگر مواردی که تاثیر بسیار زیادی بر روی گودی زیر چشم دارد استرس و کمبود خواب میباشد.)
چرا که اگر شما استرس داشته باشید سلامت پوست شما به خطر میفتد همچنین خواب کم و نامنظم به دلیل اینکه باعث میشود برخی از ویتامین ها و به طور کلی نیاز هایی که بدن دارد به آن نرسد تاثیر زیادی در گودی زیر چشم دارد)
حال پس از بیان این مطالب ممکن است برایتان این سوال ایجاد شود برای رفع این شکل چه کاری میتوان انجام داد؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که یکی از روش های رایجی که امروزه استفاده میشود تزریق چربی زیرچشم میباشد. ابتدا به انواع و اقسام روش های تزریق چربی در تهران اشاره میکنیم و سپس روش مناسب برای زیر چشم را نیز بررسی خواهیم نمود.
  • روش لیپوماتیک
  • روش بادی جت
  • روش بایوفت
  • روش لیپوماتیک

استفاده از لیپوماتیک و سپس فرآوری دستی سلول‌ ها چربی جهت تزریق توسط سرنگ‌ های معمولی و ساده.
  • روش بادی جت

در این روش از تکنولوژی ‌های روز دنیا استفاده خواهد شد و مراحل مکش سلول‌ های چربی توسط دستگاه انجام‌ شده و سپس سلول‌ ها طبق فرآیندی خاص فرآوری و آماده استفاده خواهند شد. در این روش پس از استخراج سلول چربی سلول‌ های بنیادی بیشتری در آن وجود دارد.

  • روش بایوفت

در این روش ابتدا توسط دپزشک سلول‌ ها استخراج‌ شده و سپس فرآیند های فرآوری آن به ‌صورت پیچیده انجام خواهد شد ،که باعث ماندگاری بیشتر سلول ‌ها پس از عمل خواهد شد.
درباره بایوفت در مرحله فرآوری با تکنیک سلول بنیادی و استفاده از سلول های چربی در سایز نانو میتوان ماندگاری تزریق چربی را به چند برابر روش های دیگر رساند.
همچنین با استفاده از این روش فرم دهی بسیار دقیق تری را خواهیم داشت که علاوه بر بحث فرم دهی، از ویژگی های دیگر مانند کلاژن سازی، جوانسازی و رفع سیاهی زیر چشم نیز میتوان نام برد.
با توجه به روش های بیان شده در مورد تزریق چربی به زیرچشم باید گفت که از روش قدیمی ( تزریق فیلر ) استفاده نمیشود بلکه از روش بایوفت استفاده میشود . زیرا این روش با ظرافت بیشتری کار را انجام میدهد و نتیجه بهتری دارد و از آنجایی که پوست چشم و اطراف آن از نازکی بیشتری برخوردار است لذا این روش برای آن مناسبتر خواهد بود.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دارای پوست صاف و جوان هستید و زیر چشمانتان گود نیست یا دارای مشکلاتی از این قبیل نیستید باید گفت که خوش شانس هستید! برای افرادی که زیرچشم آنها گود است و یا سیاهی دارد. تزریق چربی زیرچشم به روش جدید توصیه می شود.

چه افرادی مناسب  تزریق چربی به زیر چشم هستند؟

  • افرادی که  حجم زیرچشم  ( پلک تحتانی ) را از دست داده اند.
  • افرادی که نیاز به جوان سازی پری اوربیتال دارند
  • در مواردی که برای جلوگیری از کاهش حجم

تزریق چربی به زیر چشم-دکتر لاغری

به طور کلی در رابطه با تزریق چربی زیر چشم به طور کلی باید گفت که:
درمان با سلول‌های چربی اتولوگ که همان چربی خود بیماران است  در جلوگیری از پیری مربوط به آتروفی و ​​کاهش حجم در اطراف ناحیه کاسه چشم موثر است. با حفظ خطوط طبیعی جوانی صورت، احتمال تغییرات مربوط به افزایش سن کاهش می‌یابد. در نتیجه باعث میشود در صورت شما جوانسازی اتفاق بیافتد.

آیا همه افراد میتوانند تزریق چربی در زیر چشم انجام دهند یا با محدودیت همراه میباشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت افرادی که خواهان تزریق چربی زیر چشم هستند باید از سلامت جسمی خوبی برخوردار باشند. همچنین تمامی سنین ، هم خانم ها و هم آقایان کاندید مناسب این روش هستند.
همچنین از دسته افرادی باشند که وقت کافی برای بعد از عمل و مراقبت‌های بعد از عمل دارند. زیرا این کار بدون کبودی و نقاهت و بدون درد انجام می‌شود.
از شرایطی که ممکن است تزریق چربی به زیر چشم را با چالش مواجه کند به شرح زیر می‌باشد.
  • فشار خون بالای کنترل نشده
  • مشکلات لخته شدن خون
  • جراحی قبلی

تزریق سیلیکون در گذشته

شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره بیشتر در ارتباط با تزریق چربی به زیر چشم از طریق فرم زیر اقدام کنید. مشاورین ما در کلینیک دکتر لاغری، معتبرترین مرکز تزریق چربی سعادت آباد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.

  • فایل ها را به اینجا بکشید یا
    انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf, حداکثر اندازه فایل: 500 MB, حداکثر تعداد فایل: 3.
    • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

    نکات مهم در تزریق چربی زیرچشم

    نکته ای که باید به آن توجه شود عمل تزریق چربی زیرچشم همانند هر عمل زیبایی دیگری قرار نیست معجزه کند و توانایی حل تمام مشکلات را داشته باشد؛ لذا بعضی از مشکلات با تزریق چربی هم قابل حل شدن نیست که به شرح زیر میباشد.

    • صاف کردن پوستی که روی آن اسکار بخیه باشد. ( برای درمان این عارضه از لیزراربیوم استفاده می‌شود. )
    • سفت کردن پوست افتاده ( به بنا به نظر پزشک با نیاز به هایفوتراپی قبل از انجام تزریق چربی دارد.)
    • حذف لکه‌های مربوط به سن ( لکه‌های کم رنگ و لک جوش با این روش بهبود می یابند.)

    مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به زیر چشم

    همانطور که هر عملی بعد از عمل نیز نیاز به مراقبت های خاصی می‌باشد. تزریق چربی زیر چشم هم از این قاعده مستثنا نیست؛ لذا مراقبت‌هایی که لازم است به شرح زیر می‌باشد.

    • استفاده از کمپرس یخ به‌صورت بلافاصله پس از انجام عمل تزریق چربی زیرچشم.
    • خوشبختانه در این روش کبودی نخواهید داشت، بنابراین نقاهتی هم نخواهید داشت.
    • محل مورد نظر را ماساژ ندهید.
    • از مصرف مسکن ‌های قوی که از خانواده آسپرین هستند پرهیز کرده و از مسکن‌‌های معمولی استفاده کنید. داروها را با دستور پزشک مصرف نمایید.
    • اگر دچار مشکل جدی شدید با پزشک خود مشورت کنید.
    • از دیگر مسائل مهمی که دارای اهمیت می‌باشد خواب شما بعد از عمل می‌باشد که نباید روی صورت بخوابید.

    جستجو مرتبط کاربران:

    مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله تزریق چربی به زیر چشم

    تلگرام دکتر لاغری

    مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

    ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

    آپارات دکتر لاغری

    اینستاگرام دکتر لاغری

    کانال یوتیوب کلینیک دکتر لاغری زیر نظر ماه زر

    تزریق چربی صورت قبل و بعد بایوفت بایوفت صورت بدون عوارض بایوفت چیست؟