تزریق چربی به خط خنده

تزریق چربی به خط خنده

تزریق چربی به خط خنده

تزریق چربی به خط خنده تاثیر بسزایی در زیبایی چهره دارد. روی صورت هر فردی، یک سری خط و خطوط دارد که این خطوط، در نواحی مختلف صورت خودشان را نشان می‌دهند. برای مثال خط اخم پیشانی، خط اخم وسط ابرو‌ها و خط لبخند. خط لبخند یا خط خنده، به خط و چینی که از کنار بینی تا کنار لب‌‌ها کشیده می‌شود می‌گویند. این خط معمولا با لبخند زدن یا خندیدن نمایان می‌شود، اما با افزایش و بیش‌تر شدن سن این خط روی صورت عمیق ‌تر می‌شود، به طوری که حتی وقتی لبخند زده نمی‌شود هم این خط خودش را نشان می‌دهد. دلیل این اتفاق هم کاهش کلاژن سازی پوست با افزایش سن است. تزریق چربی یا تزریق ژل می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای محو کردن این خطوط باشد.

آیا تزریق چربی به نواحی خط خنده ممکن است؟

چرا که نه! افتادن چین و چروک روی صورت می‌تواند باعث ناراحتی و نارضایتی افراد از صورت خودشان شود، چرا که با افزایش این خط و چین و چروک‌ها سن افراد بالا تر از چیزی که هست نشان داده می‌شود. از این رو روش‌هایی برای محو کردن یا کم‌ عمق ‌تر کردن این خطوط وجود دارد که تزریق چربی به این نواحی، یکی از این روش ‌ها است. با تزریق چربی به صورت می‌توان با ماندگاری بالا، چروک ‌های پوست را صاف‌ تر کرد. پس تزریق چربی به نواحی خط لبخند ممکن است.

همچنین برای محو کردن خطوط صورت می‌توان از روش تزریق ژل هم استفاده کرد. هر دوی این روش‌ها، مزایا و معایب خودشان را دارند که باید با تحقیق کافی و کسب آگاهی درباره‌ی هر دو روش تصمیم گرفت که کدام روش می‌تواند برای فرد مناسب باشد. در این مسیر حتما باید از پزشک که فردی متخصص در این زمینه است، مشورت گرفت. شاید خیلی از افراد حتی اطلاع نداشته باشند که برای از بین بردن خط خنده می‌توان از تزریق چربی هم بهره برد؛ اما این سوال‌ ها پیش می‌آیند که عوارض تزریق چربی چه هستند؟ ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

برای تزریق چربی باید پیش دکتر جراح بروم‌؟ در ادامه این مقاله از سایت دکتر لاغری می‌توانید جواب سوال ‌هایتان درباره‌ی تزریق چربی به خط لبخند را پیدا کنید. پیشنهاد میکنیم بخش تزریق چربی به لب را نیز مطالعه کنید تا متوجه تفاوت میان تزریق لب با تزریق چربی خط خنده باشید.

محو همیشگی خط خنده با چربی خودتان

اگر برای محو خط لبخند به فکر تزریق چربی هستید ولی نمی‌دانید که این چربی‌‌ها چه نوع چربی‌هایی هستند که به صورت شما تزریق می‌شوند، باید بگوییم که این چربی‌‌ها را از بدن خودتان می‌گیرند و به نقاطی که چربی کم تری دارند تزریق می‌کنند. برای مثال هر نقطه ‌ای از بدن که چین و چروک و خط‌‌های سطحی دارند یا این که ناقصی و تو رفتگی‌ ای دارند، می‌توانند مستعد دریافت چربی باشند. این چربی‌ها زیر نظر پزشک متخصص و در اتاق عمل، از نقاطی از بدن شما که چربی بیش تر و البته مقاوم تری نسبت به آب شدن دارد گرفته می‌شود و به صورت یا هر جای دیگری مثل سینه یا حتی دست‌‌ها تزریق می‌شوند.

بیشتر بخوانید:  هزینه تزریق چربی به سینه

تفاوت‌ های تزریق ژل و تزریق چربی به خط لبخند

  • تزریق ژل به خط لبخند نسبت به تزریق چربی، آسان ‌تر و کم هزینه ‌تر و کم ‌دردسر تر است.
  • دوره نقاهت بعد از تزریق چربی به نسبت تزریق ژل بیش تر است.
  • همچنین نتیجه ‌ای که از تزریق چربی گرفته می‌شود ماندگار تر و طبیعی‌ تر از تزریق ژل است.
  • ژل ‌ها می‌توانند در هر ناحیه از بدن تزریق شوند و نتیجه‌ ای که از تزریق آن گرفته می‌شود توسط پزشک قابل پیشبینی است اما تزریق چربی علی‌ رغم طبیعی ‌تر بودن‌، نتیجه‌ی غیر قابل پیشبینی‌ تری دارد.
  • تزریق ژل، فوری و با بی‌ حسی موضعی، بدون درد زیاد انجام گرفته می‌شود در صورتی که تزریق چربی نیاز به جراحی دارد و همچنین در ناحیه‌ هایی که چربی می‌گیرند و دریافت می‌کنند درد احساس می‌شود.
  • هزینه‌ی تزریق چربی از تزریق ژل بیش تر است زیرا عملی سخت‌ تر، سنگین‌ تر و زمان ‌بر تر است.

تزریق چربی به خط خنده

مزیت‌های تزریق چربی برای خط لبخند

  1. نتیجه‌‌ ای که تزریق چربی به خط خنده می‌دهد خیلی بهتر، ماندگار تر و طبیعی‌ تر از تزریق ژل است. اگر به دنبال این هستید که خط لبخند یا چروک صورت را به طور طبیعی محو کنید، تزریق چربی روش خیلی خوبی است.
  2. چربی ای که به شما تزریق می‌شود از بدن خودتان است و از مواد خارجی استفاده نمی‌شود، پس این روش بسیار ایمن ‌تر از تزریق ژل است.
  3. بدن واکنش منفی به چربی بدن خودتان نشان نمی‌دهد. همچنین بدن نسبت به چربی خودتان آلرژی‌ ای نشان نمی‌دهد و این یک مزیت خیلی خوب محسوب می‌شود.
  4. همان طور که پیش تر نیز به این موضوع اشاره کردیم، نتیجه ‌ای که از تزریق چربی گرفته می‌شود ماندگار تر است در نتیجه فاصله‌ی تکرار و تزریق دوباره‌ی چربی‌ ها بیش تر و طولانی ‌تر است.
  5. در تزریق چربی باید از قسمتی از بدن که چربی بیش تری دارد، چربی استخراج کرد. در نتیجه این موضوع می‌تواند باعث لاغری موضعی و کاهش چربی در قسمتی که از آن چربی گرفته شده است، بشود. برای مثال می‌توان با تزریق چربی به صورت از شکم‌ چربی گرفته و باعث لاغری موضعی شکم هم‌ شد.
  6. اگر از چربی استخراج شده اضافه بیاید می‌توان از آن استفاده کرد و به نواحی دیگری هم تزریق کرد‌. برای مثال اگر برای تزریق چربی به خط لبخند از بدنتان چربی استخراج کرده باشید و از آن اضافه آمده باشد می‌توان آن چربی را به گونه یا پیشانی یا هر جای دیگری تزریق کرد.
بیشتر بخوانید:  تخلیه چربی تزریق شده به صورت

چربی مورد نیاز برای تزریق از کدام‌ قسمت بدن برداشته می‌شود؟

چربی مورد نیاز برای تزریق به چروک‌‌ها، ناقصی‌ها یا فرو رفتگی‌‌های بدن از خود بدن گرفته می‌شود. برای مثال معمولا از شکم، ران‌ ها یا حتی گردن چربی استخراج می‌کنند و به نواحی دیگر تزریق می‌کنند. این استخراج چربی حتما باید در شرایط درست و در اتاق عمل صورت گیرد زیرا وقتی چربی از بدن گرفته می‌شود فرایند هایی روی آن صورت می‌گیرد و برای تزریق به بدن آماده می‌شود؛ اگر این فرآیند به درستی و در شرایط مناسب انجام ‌نگیرد سلول‌ های چربی از بین می‌روند در نتیجه وقتی به بدن تزریق می‌شود تفاوتی در ناحیه‌ی گیرنده حس نمی‌شود.

به دلیل این که چربی از بدن خودتان استخراج می‌شود امکان‌ واکنش منفی به چربی‌ها وجود ندارد. پزشکان با توجه به غیر قابل پیشبینی بودن ماندگاری چربی‌‌ ها، کمی چربی بیش تری به ناحیه گیرنده تزریق می‌کنند که در آخر نتیجه‌ی مورد انتظار گرفته شود.

تزریق ژل یا چربی؛ کدام‌ روش ضرر کم تری دارد؟

در تزریق ژل، چون ژل ماده ‌ای خارجی است که وارد بدن می‌شود احتمال نشان دادن آلرژی به آن بیش تر از چربی است؛ اما در تزریق چربی چون چربی تزریق شده از بدن خودتان گرفته می‌شود بدن آلرژی‌ ای به آن نشان نمی‌دهد. در تزریق ژل باید به کیفیت ژل مورد استفاده خیلی توجه کرد و با دقت آن را تزریق کرد. همچنین اثرات تزریق ژل خیلی کم تر روی پوست می‌ماند پس اگر به دنبال تزریق بدون درد و دردسر و قابل پیشبینی هستید، می‌توانید از تزریق ژل بهره ببرید.

اگر به دنبال طبیعی بودن هستید تزریق چربی به شما پیشنهاد می‌شود. همچنین‌ ماندگاری تزریق چربی تیز بیش تر است. به دلیل جراحی ‌ای که باید روی شما انجام شود تا چربی را استخراج کرد هزینه‌ی تزریق چربی از ژل بیش تر است.

قیمت تزریق چربی به خط خنده

هزینه‌ی تزریق چربی به خط خنده، به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال موقعیت کلینیک یا مرکزی که در آن تزریق چربی را انجام می‌دهید. هزینه‌ی تزریق چربی در تهران شاید از شهرهای دیگر بیش‌تر باشد. همچنین به دستگاهی که با آن عمل استخراج چربی از بدن صورت می‌گیرد هم بستگی دارد؛ هر چه این دستگاه ها پیشرفته‌تر باشند هزینه‌ی استفاده از آن‌‌ها نیز بیش تر خواهد بود.

همچنین مواد مورد استفاده در جراحی و کیفیت آن‌‌ها نیز می‌تواند در قیمت تفاوت زیادی ایجاد کند‌. از آن جایی که تزریق چربی عمل زمان ‌بری است هزینه‌ی نسبتا بیش تری از تزریق ژل خواهد داشت. این هزینه به دستمزد پزشک انجام دهنده این کار برای شما هم بستگی دارد. قبل از تصمیم گیری راجع‌ به انجام این عمل تحقیق کافی راجع به این‌ کار را انجام دهید و به قیمت و هزینه بسنده نکنید.

جمع بندی

انجام تزریق ژل یا ” تزریق چربی به خط خنده “ یا هر جایی از بدن با تصمیم خودتان امکان پذیر نیست. حتما باید با متخصص این زمینه مشورت کنید و حتی آزمایش‌‌هایی که مورد نیاز هستند را بگذرانید تا بتوانید با خیالی آسوده تزریق را انجام دهید و بهترین نتیجه‌ی ممکن را از آن بگیرید.

بدن هر شخص از شخص دیگری متفاوت است، پس باید با در نظر گرفتن شرایط بدنی خود و با صلاح دید پزشک و خودتان انتخاب کنید که برای جوان‌ سازی پوستتان چه کاری می‌خواهید انجام دهید. هر کدام از روش‌ هایی که برایتان گفتیم فواید و ضرر‌ های خودشان را دارند که می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط کلی انتخاب کنید که کدام روش برای شما مناسب‌ تر است و به سلامت شما ضرری نمی‌رساند چرا که سلامتی از هر موضوعی مهم‌تر است‌.

4.4/5 - (7 امتیاز)

12 پاسخ

  1. سلام خانوم دکتر.من خطوطی که به اصطلاح پنجه کلاغی هستند رو میتونم به کمک تزریق چربی از بین ببرم؟

    1. ممکن است بتوان از روش‌های دیگری نیز استفاده کرد. با مشاورین ما تماس بگیرید.

  2. سلام وقت بخیر ، من گودی زیرچشم و سیاهی زیرچشم دارم میخواستم ببینم نانو میکروفت روش خوبی هست و هزینه اش چقدره ؟

    1. سلام. بهتر است از تزریق چربی بایوفت استفاده کنید هزینه بین ۹ تا ۱۳ میلیون تومان است.

  3. با سلام و وقت بخیر
    یک طرف(سمت راست) صورت من ، کمی تپل است ، و سمت چپ صورتم کمی لاغر است.
    می خواستم فقط در سمت چپ ، کمی تزریق چربی داشته باشم، چون ماندگاری چربی از ژل بیشتر است.

    بنابراین ،در این مورد راهنمایی می خواستم

    1. با سلام دوست عزیز. لطفا با شماره 02191002555 تماس بگیرید راهنماییتون می‌کنند.

  4. سلام من میخوام چین وچروک صورتم کم بشه وچاق بشه پربشه چقدرمیشه هزینش

    1. با سلام دوست عزیز. هزینه تزریق چربی بسته به وضعیت شما و میزان چربی لازم تعیین می‌شود. برای دریافت مشاوره تماس بگیرید.

  5. سلام
    من ۴ هفته است ک بوتاکس زدم
    الان دچار دوبینی و تاری شدید شدم
    دکتر خودش میگه مسپورت تزریق کردم
    واقعا شرایط بدی دارم
    چقدر زمان می بره خوب شم
    چشم پزشک گفت عضله چشمت رو فلج کرده و انحراف پیدا کرده

    1. با سلام دوست عزیز شما از مراجعین ما نبوده‌اید و جای تعجب هست چرا زیر این مطلب این موضوع رو بیان کردید. لطفا بیان کنید کجا تزریق داشته‌اید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله تزریق چربی به خط خنده

تلگرام دکتر لاغری

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر لاغری

اینستاگرام دکتر لاغری

کانال یوتیوب کلینیک دکتر لاغری زیر نظر ماه زر